Κινεζική ανατροπή και στη Θεσσαλονίκη

Κινεζικός αέρας πνέει και στη συμπρωτεύουσα μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης, αυτή τη φορά από την κοινοπραξία Ηutchison- ομίλου Λαυρεντιάδη, η οποία προσέφερε 419.468.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία προσφοράς) για τα επόμενα 30 χρόνια, προτείνοντας παράλληλα και επενδύσεις ύψους 489.031.000 ευρώ. Η μεγάλη ανατροπή όμως σημειώθηκε όταν κατά το άνοιγμα των προσφορών διαπιστώθηκε ότι η Dubai World Ρorts μέσω της κοινοπραξίας Ρ&Ο- Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ- Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ υπέβαλε τη μικρότερη προσφορά με 68.

Κινεζικός αέρας πνέει και στη συμπρωτεύουσα μετά το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης του κοντέινερ τέρμιναλ της Θεσσαλονίκης, αυτή τη φορά από την κοινοπραξία Ηutchison- ομίλου Λαυρεντιάδη, η οποία προσέφερε 419.468.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία προσφοράς) για τα επόμενα 30 χρόνια, προτείνοντας παράλληλα και επενδύσεις ύψους 489.031.000 ευρώ.

Η μεγάλη ανατροπή όμως σημειώθηκε όταν κατά το άνοιγμα των προσφορών διαπιστώθηκε ότι η Dubai World Ρorts μέσω της κοινοπραξίας Ρ&Ο- Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ- Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ υπέβαλε τη μικρότερη προσφορά με 68.356.000 ευρώ, με παράλληλες επενδύσεις συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ. Η έκπληξη ήρθε από την Cosco, η οποία φαινομενικά έδειχνε να μην ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, πλην όμως εμφανίστηκε να έχει υποβάλει τη δεύτερη ισχυρότερη οικονομική προσφορά με 131.997.000 ευρώ, με επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ της συμπρωτεύουσας συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ. Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Γ. Βουλγαράκης αμέσως μετά το άνοιγμα των προσφορών ενημέρωσε τον πρωθυπουργό κ. Κ. Καραμανλή για τις εξελίξεις, ενώ υπογράμμισε σε δηλώσεις του ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γύρισε σελίδα και δεν είναι πλέον ένα μικρό περιφερειακό λιμάνι αλλά εισήλθε στην κατηγορία των μεγάλων λιμένων της Μεσογείου.

Αναλυτικά και με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΟΛΘ ΑΕ:

– Η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις Ηutchison Ρort Ηolding LtdΗutchison Ρort Ιnvestments SΑRL, οι οποίες εκπροσωπούνται στην Ελλάδα από την εταιρεία Γεώργιος Α. Καλλίτσης Διάδοχοι ΑΕ και από την ΑLΑΡΙS ΑΕΒΕ- ΛΥΔ ΑΕ, προσέφερε για 30 χρόνια 3.107.742.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 599.241.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 2.175.419.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 419.468.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 489.031.000 ευρώ.

– Η Cosco Ρacific Ltd, η οποία κατήλθε αυτόνομα, προσέφερε για 30 χρόνια 881.288.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 188.538.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 616.902.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 131.977.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 331.533.000 ευρώ.

Τέλος, η κοινοπραξία αποτελούμενη από τις Ρ&Ο, η οποία εκπροσωπείται στην Ελλάδα από την εταιρεία Ρalanco ΑΕ, και από τις εταιρείες Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ- Τράπεζα Πειραιώς ΑΕ, προσέφερε για 30 χρόνια 430.422.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 97.651.000 ευρώ), με εγγυημένο το 70%, δηλαδή 301.295.000 ευρώ (καθαρή παρούσα αξία 68.356.000 ευρώ) και επενδύσεις στο ΣΕΜΠΟ συνολικού ύψους 468.087.000 ευρώ.

Οι δηλώσεις Βουλγαράκη
«Με την αποσφράγιση των προσφορών ολοκληρώνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μια σημαντική φάση του διαγωνισμού και γίνονται φανερά τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν για το ελληνικό Δημόσιο, τον ΟΛΘ και την τοπική κοινωνία» ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προσθέτοντας ότι «η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα».

Οπως επισημαίνει ο κ. Βουλγαράκης, «με την υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου και τις παράλληλες δραστηριότητες που θα αναπτυχθούν η Θεσσαλονίκη δεν θα είναι πια ένα μικρό λιμάνι που θα εξυπηρετεί εσωτερικές ανάγκες. Γίνεται λιμενικός κόμβος μεταξύ Ανατολής και Δύσης, πύλη του διεθνούς εμπορίου για τις χώρες των Βαλκανίων αλλά και ολόκληρης της Ανατολικής Ευρώπης.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.