Φ ωτογραφία της πλήρους διάλυσης που επικρατεί σε όλα τα επίπεδα στον ΟΣΕ, από το προσωπικό ως τη διοίκηση του Οργανισμού, αποτελεί σύμφωνα με όλα τα στοιχεία το πρόσφατο σιδηροδρομικό ατύχημα στον Μπράλο. Ο ειδικός πραγματογνώμων κ. Χ.Γκλαβόπουλος, μηχανολόγος, ηλεκτρολόγος μηχανικός, με βάση τα πρώτα ευρήματα του σιδηροδρομικού ατυχήματος της 14ης Ιουλίου επισημαίνει ότι «το παρόν ατύχημα δείχνει απόλυτη ασυδοσία στη λειτουργία του ΟΣΕ και απουσία επαρκούς διοίκησης», ενώ θεωρεί ότι τα λάθη που έγιναν «εμπίπτουν σε κακουργηματικές πράξεις και πρέπει άμεσα να ελεγχθούν ποινικά». Ο ειδικός πραγματογνώμων με βάση τα ευρήματα και τα δεδομένα κίνησης των συρμών καταλήγει σε έξι διαπιστώσεις, αλλά και σε λογικά συμπεράσματα, τα οποία προκαλούν ανησυχία για την ασφάλεια των δρομολογίων.
1. Στην περίπτωση του Μπράλου, είτε βγήκε από το άγκιστρο ο σύνδεσμος μεταξύ των βαγονιών είτε έσπασε. Για να βγει από τη θέση του, σημαίνει ότι δεν είχε σφιχτεί σωστά. Το σφίξιμο γίνεται με κοχλία που φέρει ειδικό χερούλι, το οποίο μετά το σφίξιμο φωλιάζει σε ειδική υποδοχή. Αν το χερούλι βγει από τη θέση του, τότε λόγω κραδασμών μπορεί να ξεσφιχτεί, με αποτέλεσμα το άγκιστρο να φύγει από τη θέση του. Αν στην περίπτωση του Μπράλου έχει ξεσφιχτεί, τότε υπάρχει η υπόνοια της δολιοφθοράς.
2. Αν έχει σπάσει το άγκιστρο σύνδεσης, πρέπει να είχε υπερβεί την αναμενόμενη φυσιολογική φθορά ή να μην είχε κατασκευαστεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές.
3. Για την πέδηση του συρμού (φρενάρισμα), όλα τα βαγόνια είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους μέσω ελαστικών σωλήνων που κάνουν τη διανομή αέρα. Σε περίπτωση θραύσης του σωλήνα, τα βαγόνια τα οποία σταματούν να τροφοδοτούνται με αέρα ενεργούν άμεση πέδηση για λόγους ασφαλείας.
4. Στο συγκεκριμένο ατύχημα, η αποσύνδεση των βαγονιών έγινε είτε από θραύση του συνδέσμου σύνδεσης είτε από απεμπλοκή του, με αποτέλεσμα να σπάσουν οι ελαστικοί σωλήνες που μεταδίδουν τον αέρα πέδησης μεταξύ των βαγονιών. Επρεπε συνεπώς τα βαγόνια που «έφυγαν» να πεδήσουν αυτομάτως και η πίεση που ξαφνικά έπεσε να έγινε ορατή στο ειδικό όργανο στη θέση του μηχανοδηγού.
5. Ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας είπε ότι δεν είδε πτώση πίεσης αέρα. Αυτό σημαίνει είτε ότι οι σωλήνες δεν είχαν συνδεθεί μεταξύ των βαγονιών είτε ότι είχαν συνδεθεί αλλά κάποιος αμέλησε να ανοίξει τη βάνα ώστε να κυκλοφορεί ο αέρας. Και εδώ δεν αποκλείεται δολιοφθορά από αγνώστους οι οποίοι έκλεισαν τις βάνες.
6. Το σύστημα τηλεδιοίκησης εντόπισε τα βαγόνια τα οποία είχαν αποσυνδεθεί και το κέντρο ελέγχου ζήτησε επιβεβαίωση από τον μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας παίρνοντας το ΟΚ, δηλαδή ότι δεν υπήρχε αποσύνδεση. Ετσι αγνοήθηκε το σήμα συναγερμού στον πίνακα τηλεδιοίκησης.
«Ασυδοσία και κακουργηματικές πράξεις στο ατύχημα του Μπράλου»
▅ Οι επιθεωρητές της ΥΠΕΕ διαπίστωσαν ότι το τίμημα για τη μίσθωση των λεωφορείων σε συγκεκριμένο ανάδοχο το 2007 ήταν τριπλάσιο από του 2008 ▅ Μηνυτήρια αναφορά για διαχειριστικές ανωμαλίες στις συμβάσεις εκποίησης άχρηστου υλικού από την υπηρεσία που είχε την ευθύνη των διαγωνισμών ▅ Ερωτήματα και για τον διαγωνισμό για το σύστημα ραδιοκάλυψης του σιδηροδρομικού δικτύου, αξίας 17 εκατ. ευρώ, στον οποίο συμμετείχε η Siemens
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.