Α ιφνιδιαστική έφοδο πραγματοποίησε χθες κλιμάκιο της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ) στον ΟΣΕ και στις θυγατρικές εταιρείες μετά τις καταγγελίες για οικονομικά σκάνδαλα και κυκλώματα που δρουν στον οργανισμό. Το κλιμάκιο του ΥΠΕΕ θα κάνει φύλλο και φτερό όλες τις «σκοτεινές» υποθέσεις και θα παραμείνει στον ΟΣΕ για όσο χρειαστεί. Στο στόχαστρο του κλιμακίου μπαίνουν οι συμβάσεις του οργανισμού στο εμπορικό κομμάτι, που ο τζίρος τους φθάνει στα 30 εκατ. ευρώ, και οι συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες.
Επίσης, η πρώτη υπόθεση που ερευνάται, για την οποία τη Δευτέρα κατατίθεται μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία, αφορά οικονομικές ατασθαλίες σε υπόθεση πώλησης «σκραπ» (παλιοσίδερα για ανακύκλωση).
Είναι μια υπόθεση που αφορά την παραποίηση συμβάσεων και την πλαστογράφηση ουσιαστικά της υπογραφής του διευθύνοντος συμβούλου του ΕΔΙΣΥ, έτσι ώστε με αυτόν τον τρόπο οι ιδιώτες που έκαναν σύμβαση για την αποκομιδή του «σκραπ» από τον ΟΣΕ να κερδίζουν περισσότερα από αυτά τα οποία κανονικά θα έπρεπε να αποκομίζουν.
Ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης δηλώνει αποφασισμένος να ρίξει φως σε όλες τις πτυχές των υποθέσεων και να προχωρήσει στην εξυγίανση του ΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όμως, οι αρχές θα ελέγξουν αρκετές καταγγελίες που έχουν φθάσει στη διοίκηση του ΟΣΕ σε σχέση με οικονομικά σκάνδαλα και άλλες ατασθαλίες. Παράλληλα, αντικρουόμενα συμφέροντα ξεκίνησαν πόλεμο μέσα στον ΟΣΕ και, σύμφωνα με καταγγελίες που παίρνουν πλέον τη μορφή χιονοστιβάδας, υπάρχουν μεσαία στελέχη του οργανισμού που με διάφορους τρόπους έχουν εξασφαλίσει για τους εαυτούς τους μισθούς που φθάνουν ως και στα 75.000 ευρώ ετησίως! Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία των οικονομικών υπηρεσιών του ΟΣΕ, στον οργανισμό και στις θυγατρικές του υπάρχουν αποδοχές που μαζί με τα μπόνους, τις πλασματικές υπερωρίες, τα εκτός έδρας και τις αναθέσεις πρόσθετων καθηκόντων, φθάνουν και στα 7.000 ευρώ τον μήνα! Να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ κοστίζει στους έλληνες φορολογουμένους 2 εκατ. ευρώ την ημέρα.
Στο μεταξύ, 27 βουλευτές του ΠαΣοΚ κατέθεσαν επερώτηση προς τον υπουργό Μεταφορών κ. Κωστή Χατζηδάκη με την οποία χαρακτηρίζουν σκανδαλώδη τη σύμβαση με απευθείας ανάθεση μεταφορικού έργου και υπηρεσιών Logistics που δόθηκε στην εταιρεία Τablogix με συνεχείς επεκτάσεις από τον Ιανουάριο του 2006.
Οι βουλευτές τονίζουν ότι η σύμβαση αυτή είναι αμφιλεγόμενη και από άποψη τελικής οικονομικής απόδοσης για τον ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αφού τα έσοδα από τις δραστηριότητες αυτές επιβαρύνονται σημαντικά από αντίστοιχες πληρωμές στην εταιρεία και άλλους εργολάβους.
Επίσης επισημαίνουν ότι με συνεχείς απευθείας αναθέσεις, κατά παράβαση κάθε νομιμότητας, γίνεται η μεταφορά επιβατών με λεωφορεία μεταξύ Αλεξανδρούπολης- Δικαίων όπου τα τελευταία χρόνια έχει διακοπεί η κυκλοφορία αμαξοστοιχιών λόγω έργων.
«Ετσι,όμως,δημιουργείται η υπόνοια ότι για το αδικαιολόγητα μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στη γραμμή αυτή ευθύνονται και ιδιωτικά συμφέροντα που κερδοσκοπούν από αυτή» προσθέτουν οι βουλευτές οι οποίοι θέτουν σειρά ερωτημάτων για τους διαχειριστικούς ελέγχους στον ΟΣΕ και στις ύποπτες συμβάσεις.
Παράλληλα, και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) τονίζει ότι θα παρακολουθεί από κοντά την έρευνα που διέταξε ο υπουργός και θα ενημερώσει τους σιδηροδρομικούς και τον ελληνικό λαό για τα αποτελέσματά της. Η ΠΟΣ απαιτεί μετά και το τελευταίο ατύχημα να υπάρξει πλήρης διαλεύκανση των συνθηκών, αλλά και να εξεταστεί αν προκύπτουν παράνομες ενέργειες σε σχέση με τα φορτία.
Ωστόσο, για την εικόνα διάλυσης που παρουσιάζει ο ΟΣΕ χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Οπως καταγγέλλουν τοπικοί φορείς, σωματεία και δημοτικές αρχές, παρ΄ ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα ανακαίνισης της γραμμής στο τμήμα Κορίνθου- Αργους- Τρίπολης και έχουν πραγματοποιηθεί δοκιμαστικά δρομολόγια, η διοίκηση του ΟΣΕ/ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει δρομολογήσει τρένα. Θεωρούν ακόμη ότι η μη επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου- Αργους- Τρίπολης – Καλαμάτας από την κυβέρνηση και τη διοίκηση του ΟΣΕ οδηγεί στην απαξίωση και στην κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής.
Ξεσκονίζουν τις «σκοτεινές» υποθέσεις του ΟΣΕ
Α ιφνιδιαστική έφοδο πραγματοποίησε χθες κλιμάκιο της ΥΠΕΕ (πρώην ΣΔΟΕ) στον ΟΣΕ και στις θυγατρικές εταιρείες μετά τις καταγγελίες για οικονομικά σκάνδαλα και κυκλώματα που δρουν στον οργανισμό. Το κλιμάκιο του ΥΠΕΕ θα κάνει φύλλο και φτερό όλες τις «σκοτεινές» υποθέσεις και θα παραμείνει στον ΟΣΕ για όσο χρειαστεί. Στο στόχαστρο του κλιμακίου μπαίνουν οι συμβάσεις του οργανισμού στο εμπορικό κομμάτι, που ο τζίρος τους φθάνει στα 30 εκατ. ευρώ, και οι συνεργασίες με ιδιωτικές εταιρείες.
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.