Υ πό έλεγχο θέτει τις εκπτώσεις που παρέχουν οι βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου το υπουργείο Ανάπτυξης, σε μία προσπάθεια να ελέγξει τη διαμόρφωση των τιμών και να εντοπίσει φαινόμενα κερδοσκοπίας. Την ίδια στιγμή, το ένα μετά το άλλο τα σουπερμάρκετ σπεύδουν να μειώσουν τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα και καλούν τη βιομηχανία να προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις. Παρά τις μειώσεις ή το πάγωμα των τιμών που ανακοίνωσαν κάποιες γαλακτοβιομηχανίες, ωστόσο, οι καταναλωτικές οργανώσεις διοργανώνουν μποϊκοτάζ του ακριβού γάλακτος την επόμενη εβδομάδα, διαμαρτυρόμενες για το γεγονός ότι στην Ελλάδα αυτό πωλείται κατά 45% υψηλότερα από ό,τι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Η αγορανομική διάταξη που υπέγραψε χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γ. Βλάχος προβλέπει την απεικόνιση στα τιμολόγια πώλησης όλων των χορηγούμενων από τις βιομηχανίες εκπτώσεων προς τις εταιρείες του λιανεμπορίου. Επιπλέον, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται στο εξής να καταθέτουν εμπιστευτικό πρωτόκολλο με τις ειδικές συμφωνίες, δηλαδή τις πρόσθετες οικονομικές παροχές πέραν των εκπτώσεων, όπως είναι η επίτευξη στόχων τζίρου, η προβολή συγκεκριμένων ειδών και διάφορες προωθητικές ενέργειες. Οι επιχειρήσεις, οι οποίες αντιδρούν στο μέτρο με το επιχείρημα ότι θα αποκάλυπταν στον ανταγωνισμό την τιμολογιακή τους πολιτική, καλούνται να εφαρμόσουν τη νέα διάταξη από την 1η Ιουλίου.
Στο εξής βιομηχανίες, βιοτεχνίες, συνεταιριστικά εργοστάσια των παραγωγών, εισαγωγείς και χονδρέμποροι θα αναγράφουν τις ποσοστιαίες ή χρηματικές εκπτώσεις που χορηγούν στους πελάτες τους επί των τιμών πώλησης των τιμοκαταλόγων τους μόνο στα εκδιδόμενα κατά τη συναλλαγή τιμολόγια και όχι στη μεταγενέστερη έκδοση πιστωτικών σημειωμάτων. Η ίδια υποχρέωση θα ισχύει και όταν η χορηγούμενη έκπτωση είναι σε είδος. Στις περιπτώσεις αυτές, τα χορηγούμενα δωρεάν είδη θα αναγράφονται αναλυτικά με την ένδειξη «άνευ αξίας» ή «δώρο».
Από 4% ως και 20% αποφάσισε να μειώσει τις τιμές σε προϊόντα 48 συνολικά κατηγοριών η εταιρεία Μetro, στην οποία ανήκουν τα καταστήματα Μy Μarket. Οι μειώσεις θα γίνουν σταδιακά από αύριο και θα έχουν ολοκληρωθεί ως τις 13 Ιουνίου στα ζυμαρικά, όσπρια, άλευρα, δημητριακά, ψωμιά, ρύζια, γάλατα, χυμούς, φρυγανιές, ελαιόλαδο, σπορέλαιο, καφέδες, ψαρικά και κονσέρβες, είδη ντομάτας, αλάτι, αναψυκτικά, τυριά, αλλαντικά, κρέας, γιαούρτια, επιδόρπια, αβγά, κατεψυγμένα είδη, μαργαρίνες, βούτυρα, σαλάτες, φρούτα, λαχανικά, χαρτικά, απορρυπαντικά, μαλακτικά, καθαριστικά και πάνες. Επιπλέον, η εταιρεία ανέλαβε τη δέσμευση να περάσει άμεσα στις τιμές πώλησης όσες επιπρόσθετες μειώσεις τιμών κάνουν οι προμηθευτές της. Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Μetro κ. Π. Παντελιάδης, η μείωση θα έχει «σημαντικό κόστος» για την εταιρεία και εξέφρασε την ελπίδα «και οι προμηθευτές μας να προχωρήσουν σε ανάλογες κινήσεις».
Και ο όμιλος Carrefour Μαρινόπουλος ανακοίνωσε μείωση 5% των τιμών σε προϊόντα ευρείας κατανάλωσης ιδιωτικής ετικέτας, δηλαδή στα προϊόντα Carrefour, τα οποία όπως τονίζει «καλύπτουν τις βασικές καθημερινές ανάγκες ενός νοικοκυριού». Οι μειώσεις τιμών θα γίνουν σε άλευρα, ζυμαρικά, αρτοσκευάσματα, δημητριακά, όσπρια, μπισκότα, επιδόρπια, ζάχαρη και ζαχαρώδη, κονσέρβες, μαρμελάδες και μέλι, γιαούρτια, τυριά, κατεψυγμένα, λαχανικά, παγωτά, αναψυκτικά, κρασιά, χυμούς, μεταλλικά νερά, τσάι και αφεψήματα, χαρτικά, καθαριστικά, απορρυπαντικά, απολυμαντικά και αποσμητικά χώρου, είδη υγιεινής και καλλυντικά, προϊόντα μαλλιών και ομορφιάς. Οι εκπτώσεις θα ισχύουν για τους πελάτες των εταιρικών καταστημάτων Carrefour και Champion Μαρινόπουλος, από τη Δευτέρα 9 Ιουνίου και ως τις 30 Σεπτεμβρίου, με την επίδειξη στο ταμείο των καρτών πιστότητας Club Carrefour και κερδοκάρτα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία Σκλαβενίτης έχει αποφασίσει να παγώσει τις τιμές και να μην αποδεχθεί νέους υψηλότερους τιμοκαταλόγους από τις βιομηχανίες.
Σε μείωση τιμών προχώρησαν ή προτίθενται να προχωρήσουν οι εταιρείες Δωδώνη, Vivartia, Μεβγάλ, Κατσέλης, Καραμολέγκος, Νίκας, Ρepsico ΗΒΗ, Παπαδοπούλου, Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης, UnileverΕλαΐς, Ρrocter & Gamble, Βeiersdorf και Ρalmolive.
Ελεγχος στις εκπτώσεις των προμηθευτών προς τα σουπερμάρκετ
Υ πό έλεγχο θέτει τις εκπτώσεις που παρέχουν οι βιομηχανίες και οι χονδρέμποροι στις επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου το υπουργείο Ανάπτυξης, σε μία προσπάθεια να ελέγξει τη διαμόρφωση των τιμών και να εντοπίσει φαινόμενα κερδοσκοπίας. Την ίδια στιγμή, το ένα μετά το άλλο τα σουπερμάρκετ σπεύδουν να μειώσουν τις τιμές σε ορισμένα προϊόντα και καλούν τη βιομηχανία να προχωρήσει σε αντίστοιχες κινήσεις. Παρά τις μειώσεις ή το πάγωμα των τιμών που ανακοίνωσαν κάποιες γαλακτοβιομηχανίες, ...
Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.