«Εφυγε» η εικαστικός Νίκη Καναγκίνη

Μία από τις πιο σεβαστές εκπροσώπους της λεγόμενης «Γενιάς του ΄70» έφυγε από τη ζωή προχθές. Μολονότι ενεργή καλλιτέχνις ως αρκετά πρόσφατα και με συμμετοχή σε μόλις περυσινές εκθέσεις, η Νίκη Καναγκίνη (φωτογραφία) άφησε τον κόσμο της τέχνης στα 75 της χρόνια. Γεννημένη στην Αλεξανδρούπολη, η Νίκη Καναγκίνη σπούδασε στην Εcole Cantonale de Dessin στη Λωζάννη. Συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Γιάννη Κεφαλληνό, τον Σπύρο Παπαλουκά και τον Γιάννη Μόραλη, και τις ολοκλήρωσε στη Central School of Αrts and Design του Λονδίνου.

Μία από τις πιο σεβαστές εκπροσώπους της λεγόμενης «Γενιάς του ΄70» έφυγε από τη ζωή προχθές. Μολονότι ενεργή καλλιτέχνις ως αρκετά πρόσφατα και με συμμετοχή σε μόλις περυσινές εκθέσεις, η Νίκη Καναγκίνη (φωτογραφία) άφησε τον κόσμο της τέχνης στα 75 της χρόνια.

Γεννημένη στην Αλεξανδρούπολη, η Νίκη Καναγκίνη σπούδασε στην Εcole Cantonale de Dessin στη Λωζάννη. Συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών με δασκάλους τον Γιάννη Κεφαλληνό, τον Σπύρο Παπαλουκά και τον Γιάννη Μόραλη, και τις ολοκλήρωσε στη Central School of Αrts and Design του Λονδίνου. Οι πρώτες ατομικές εκθέσεις της φιλοξενήθηκαν στην γκαλερί La Feluca της Ρώμης (1962) και στην γκαλερί Μέρλιν της Αθήνας (1965). Η καλλιτέχνις συμμετείχε σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, μεταξύ των οποίων το αφιέρωμα «Τhe Greek Αrt in Ηolland», στη Νiewe Κerk Cathedral (1981), και τα Ευρωπάλια, στις Βρυξέλλες (1982). Ως εκπαιδευτικός δραστηριοποιήθηκε κατά περιόδους, διδάσκοντας στη Σχολή Βακαλό από το 1963 ως το 1967 και στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ως ειδική επιστήμων, από το 1984 ως το 1986.

Το έργο της ποικίλλει τόσο θεματικά όσο και μορφικά και χρησιμοποίησε πληθώρα μέσων, ξεκινώντας από τη ζωγραφική, την ταπισερί και τη χαρακτική και συνεχίζοντας με κατασκευές μεικτής τεχνικής και εγκαταστάσεις στον χώρο. Η προσφορά της έχει ταυτιστεί κυρίως με τη δράση της τη δεκαετία του 1970 και τη φερόμενη ως «ελληνική πρωτοπορία», με αποτέλεσμα να έχει περιληφθεί σε διάφορες αναδρομικές εκθέσεις και αποτιμήσεις για την περίοδο αυτή.

Παρά τον σεβασμό, όμως, που της έχει επιφυλάξει η τοπική αξιολόγηση, σε μεγάλο βαθμό ακολούθησε τη μοίρα των συγχρόνων της που δεν σταδιοδρόμησαν εκτός Ελλάδας και δεν συμμετείχαν ουσιαστικά στην ευρωπαϊκή πρωτοπορία της ίδιας εποχής. Για την Ελλάδα πάντως παραμένει μια σημαντική καλλιτέχνις, έργα της οποίας βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.