Μέσα από τις σελίδες του «Βήματος» τα τελευταία 100 χρόνια ενημερωθήκαμε και παρακολουθήσαμε πολλά μεγάλα γεγονότα. Ζήσαμε σημαντικές στιγμές και στηριχθήκαμε στην αντικειμενική και ολοκληρωμένη ενημέρωση της εφημερίδας για τις εξελίξεις στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία.
Στην διάρκεια του τελευταίου αιώνα, ο ελληνόκτητος στόλος αντεπεξήλθε με επιτυχία στις προκλήσεις του παγκόσμιου εμπορίου και κατάφερε να ανελιχθεί σε πρώτη δύναμη παγκοσμίως σε όλους τους κύριους κλάδους της εμπορικής ναυτιλίας, ξεκινώντας από τη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου και μετέπειτα και στη μεταφορά αργού πετρελαίου και πετρελαιοειδών, εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και προσφάτως στη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ενώ σήμερα κινείται πρωτοπόρος προς την κατεύθυνση της αειφόρας ανάπτυξης.
«Το Βήμα», από το 1926 διέθετε ένα εξαιρετικά πρωτοποριακό οικονομικό ένθετο με ειδική ενότητα για τη ναυτιλία, τον Οικονομικό Ταχυδρόμο, που εκδόθηκε για πολλές δεκαετίες σαν αυτόνομο εβδομαδιαίο ένθετο αρχικά του «Ελευθέρου Βήματος», μιας από τις μεγαλύτερες πολιτικές εφημερίδες της χώρας.
Διαβάζοντας την πρώτη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου, το ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό στα τέλη του 1925 αριθμούσε 1.281 πλοία με συνολική χωρητικότητα 980.405 τόνων. Σε σχέση με το παγκόσμιο «ατμήρες» Ναυτικό η ελληνική ναυτιλία κατείχε τη 12η θέση, ενώ ως προς την ηλικία είχε τον παλαιότερο στόλο κατέχουσα τη 18η θέση. Παράλληλα, o ελληνόκτητος στόλος αποτελείτο από 467 ατμόπλοια και 814 ιστιοφόρα. Σε σύγκριση με το 1924 είχαμε αύξηση κατά 30 ατμόπλοια και ελάττωση κατά 204 ιστιοφόρα στον ελληνόκτητο στόλο. Μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πληροφορία αν αναλογιστεί κανείς ότι εκείνη την εποχή η αντικατάσταση των ιστιοφόρων σηματοδοτούσε τη μετάβαση στη νέα τεχνολογία πρόωσης, ενώ σήμερα προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε και πάλι το αιολικό δυναμικό εισάγοντας ρότορες στο κατάστρωμά των νεότευκτων πλοίων προκειμένου να μειώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους!
«Το Βήμα» από την πρώτη στιγμή εντόπισε την κρισιμότητα της ενημέρωσης για την ελληνόκτητη ναυτιλία. Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι καθώς στη μετάβαση της χώρας στην πρώτη θέση παγκοσμίως, συνέβαλε και η ανάπτυξη της δικής μας εταιρείας, του ομίλου Capital
Σήμερα, 100 σχεδόν χρόνια μετά, ο ελληνικός στόλος κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 444 εκατ. τόνους συνολικής χωρητικότητας και 6.100 πλοία. Στη μετάβαση της χώρας στην πρώτη θέση παγκοσμίως, συνέβαλε και η ανάπτυξη της δικής μας εταιρείας, του ομίλου Capital και είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που έχουμε πάρει μέρος σε αυτή την εθνική επιτυχία. Ο Ομιλος Capital έχει μια μακρά ιστορία 90 ετών, που ξεκινάει από την Κρήτη και τις ναυτιλιακές δραστηριότητες της οικογένειας Μαρινάκη και φτάνει σήμερα σε έναν υπερσύγχρονο στόλο περί των 100 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 10 εκατομμυρίων τόνων και με παρουσία σε όλους τους βασικούς ναυτιλιακούς κλάδους (LNG, tanker, container και dry bulk). Η Capital είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες ναυτιλιακές εταιρείες διεθνώς με εξαιρετικές επιδόσεις, με επενδύσεις στην «πράσινη» ναυτιλία, ενισχύοντας τον στόλο της με σύγχρονα οικολογικά πλοία, ενώ συνεχίζει δυναμικά την αναπτυξιακή της πορεία με παρουσία στις χρηματαγορές των ΗΠΑ από το 2007, αλλά και στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
Η πορεία του ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού μέσα σε αυτά τα 100 χρόνια ήταν λοιπόν εντυπωσιακή. «Το Βήμα» από την πρώτη στιγμή εντόπισε την κρισιμότητα του κλάδου της ελληνόκτητης ναυτιλίας για την ελληνική οικονομία και ήταν εκεί να παρακολουθήσει όλες τις εξελίξεις και να ενημερώνει αδιάκοπα το ελληνικό αναγνωστικό κοινό. Αυτό πράττει μέχρι σήμερα και είναι σημαντική η αδιάλειπτη παρουσία του σε μία καμπή της ιστορίας με πολλά ανοιχτά στοιχήματα για το μέλλον του εμπορίου και της παγκοσμιοποίησης εν μέσω καταιγιστικών γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά και νέου τύπου προκλήσεων όπως η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη για απανθρακοποίηση όλων των κλάδων της οικονομίας, συμπεριλαμβανομένου και της ναυτιλίας.