Τη δεκαετία του 1920, η περιοχή μέσα και γύρω από το Μονπαρνάς, στην αριστερή όχθη του Παρισιού, ήταν μια κυψέλη καλλιτεχνικής δραστηριότητας. Στο σπίτι της στη Rue de Fleurus, η συγγραφέας Gertrude Stein διατηρούσε ένα καλλιτεχνικό σαλόνι, στο οποίο συμμετείχαν ο Henri Matisse και ο Guillaume Apollinaire, το οποίο αργότερα θα «απαθανατίσει» με λεπτομέρειες στην αυτοβιογραφία της ερωμένης της Stein, η Alice B Toklas.
Ο νεαρός Ernest Hemingway ήταν άλλος ένας από τους καλεσμένους της, και, όταν δεν λάτρευε τη Stein, δε διαφωνούσε μαζί της ή δεν είχε εμμονή με το εκκολαπτόμενο πεζογραφικό του στυλ, συναναστρεφόταν με την «αιμομικτική ομάδα φίλων», (όπως έχει περιγραφεί από πολλούς), που θα ενέπνεε το δικό του πρώιμο αριστούργημα, Κι ο Ήλιος Ανατέλλει.
Άπαντες συνέρρεαν στο Le Jockey Bar
Ο ντανταϊσμός διολισθαίνει στον υπερρεαλισμό, ο Man Ray ακονίζει τη φωτογραφική του ματιά και η Sylvia Beach, ιδιοκτήτρια του ανεξάρτητου βιβλιοπωλείου Shakespeare and Company, ρισκάρει τις οικονομίες της για να εκδώσει το τελευταίο έργο ενός λιγνού, με γυαλιστερό μάτι Ιρλανδού.
Η κίνηση αυτή σχεδόν θα τη χρεοκοπούσε, αλλά μάλλον άξιζε τον κόπο. Ο «Οδυσσέας» του James Joyce είχε, άλλωστε, σημειώσει κάποια επιτυχία στην κριτική.