Η λέξη «θάρρος» τον χαρακτηρίζει: θαρραλέα μιλά και ζει, θαρραλέα κάνει κριτική στον εαυτό του, θαρραλέα απολαμβάνει. Είναι ο πιο περίπλοκος, γήινος και συνάμα ουράνιος τύπος που μπορείς να γνωρίσεις, ένας μαέστρος στη σκηνή, ένας φύλακας αγαπημένων στη ζωή. Ένας μοναδικά ευαίσθητος άνθρωπος και ένας μοναδικά ευαίσθητος καλλιτέχνης.
Ποιος ήταν ο ρόλος της ζωής σας;
Ο ρόλος του Τομ στο «Γυάλινο Κόσμο» άλλαξε και τη μέσα μου ζωή και την πραγματικότητά μου, σε ένα έργο που είχε τρομερή επιτυχία και, αν δεν είχε γίνει ο σεισμός του ’99, ίσως θα παιζόταν ακόμη. Από αυτό το έργο πήρα δύναμη και το ευγνωμονώ γιατί μου άνοιξε διάπλατα όλες τις πόρτες του επαγγέλματος – τηλεόραση, σινεμά, θέατρο. Εξίσου αγαπημένο και ιδιαίτερα σημαντικό για μένα έργο είναι ο «Πρίγκιπας του Χόμπουργκ» του Χάινριχ φον Κλάιστ. Ακόμα και σήμερα, δεν μπορώ να το ξεπεράσω. Εκεί μου δημιουργήθηκε μια μεγάλη ενοχή καθώς θεωρώ ότι με την ερμηνεία μου κατέστρεψα το ρόλο. Όποτε το θυμάμαι, στενοχωριέμαι. Θα ήθελα να γύριζε ο χρόνος πίσω για να το ξαναδοκιμάσω, αλλά πολύ φοβάμαι ότι θα έκανα πάλι το ίδιο, οπότε δεν έχει νόημα. Αυτό που λέω είναι κάτι πολύ προσωπικό. Οι ρόλοι είναι μια αναμέτρηση. Δεν μένει κάτι από αυτούς, ακόμα κι αν τους έχεις υπηρετήσεις καλά. Όπως είχε πει ο Χορν, το θέατρο είναι μια θνησιγενής τέχνη. Το έκανες; Πέθανε. Το θέμα είναι αν παίρνεις δύναμη από αυτό που έχεις κάνει. Δεν πήρα δύναμη λοιπόν τότε, όμως έμαθα ότι δεν θα έπρεπε να αντιμετωπίσω ξανά ρόλο με αυτό τον τρόπο – γιατί το σημαντικό είναι το πώς αντιμετωπίζεις τον τρόπο με τον οποίο σε επηρεάζει ένα έργο και το να καταφέρεις να πας εκεί όπου σου ζητά. Τόσο ζωντανό είναι το θέατρο για μένα. Κάθε ρόλος είναι μια δυνατότητα, μια ευκαιρία, το σπουδαίο είναι αυτό που θέλει από σένα. Το ρόλο στο «Γυάλινο Κόσμο» τον έκανα με πολύ δόσιμο, πολύ κρύψιμο και, ασφαλώς, πολύ ψέμα χωρίς να το ξέρω. Τότε μου έλειπε ακόμη η εμπειρία της ζωής. Το ψέμα δεν το λέω για κακό: συχνά είναι απαραίτητο και αναγκαίο για να βρεις κάτι και έχει σημασία η ποιότητά του. Εξάλλου δεν υπάρχει το «είμαι αληθινός», υπάρχει το «είμαι σε ανάγκη, είμαι σε ψάξιμο», υπάρχει το «είμαι involved», δηλαδή «είμαι μέσα σε μια διαδικασία».
Τι είναι το σημαντικότερο σε μια θεατρική συνεργασία;
Κοινή όρεξη, κοινή επιθυμία, κοινό γούστο.