Νίκη Λαλιώτη: Το μέλλον ανήκει στο… δεύτερο χέρι

Νίκη Λαλιώτη: Το μέλλον ανήκει στο… δεύτερο χέρι 1

Η αεικίνητη Νίκη Λαλιώτη έχει δημιουργήσει τo momcycle.gr, το πρώτο online κατάστημα με μεταχειρισμένα είδη για το παιδί. Μα και ένα άλλο για γυναίκες! Η Νίκη και η Ιλεάνα (Ισμυρίδη) κάνουν πράξη το πιο σημαντικό μότο της ανακύκλωσης: reuse, recycle, reduce. Την ώρα που ο πλανήτης κινδυνεύει, εμείς πρέπει να φροντίζουμε για πιο σωστή και ενσυνείδητη κατανάλωση.

ΑΠΟ ΜΙΑ ΚΟΛΛΙΑ

Η γλυκύτατη Νίκη έχει πάθος, ενθουσιασμό, επιμονή. Δουλεύει με προσήλωση και ειλικρίνεια στον στόχο και στο όνειρο. Δεν κάνει πίσω, δεν αλλάζει πορεία και μελετά μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια το κάθε βήμα. Νομίζω πως παλεύει για έναν καλύτερο κόσμο – με μεγάλη πιθανότητα να βάλει τουλάχιστον ένα λιθαράκι σε αυτό. Ας την γνωρίσουμε!

Τα πρώτα, ενεργά χρόνια

Έχω σπουδάσει Επικοινωνία και Mέσα Mαζικής Eνημέρωσης στο Πάντειο. Μετά έκανα το μεταπτυχιακό μου στο New York University, στη Νέα Υόρκη, πάλι πάνω στην επικοινωνία και τη διαφήμιση. Κατά τη διάρκεια των σπουδών μου δούλευα και έχω ασχοληθεί με διαφορετικά φάσματα της επικοινωνίας. Έχω περάσει από ένα boutique agency για branding και στρατηγική, ενώ μετά ήμουν για σχεδόν οκτώ χρόνια σε μια εταιρεία δημοσίων σχέσεων και στρατηγικής, την Progressive.

 

Νίκη Λαλιώτη: Το μέλλον ανήκει στο… δεύτερο χέρι 2
  • Το 2013, ξεκίνησα να συνεργάζομαι με το fine jewelry brand Nikos Koulis, όπου εκεί η δουλειά μου δεν ήταν μόνο επικοινωνία αλλά είχε και ένα κομμάτι marketing, εμπορικής ανάπτυξης και στρατηγικής, γιατί ήταν ξεκάθαρος ο προσανατολισμός του Νίκου προς το εξωτερικό, δεν ήταν μόνο για την Ελλάδα.
  • Με γοήτευσε πάρα πολύ η επαφή με το εξωτερικό, ειδικά με την αγορά της Αμερικής, και παρότι το brand μεγάλωσε πάρα πολύ, παραμείναμε πολύ συγκεντρωμένοι στο πώς κάναμε τη δουλειά. Δηλαδή παραμείναμε η μικρή ομάδα που ήμασταν και συνεχίσαμε να τα κάνουμε όλα εμείς. Αυτό ήταν ένα τεράστιο σχολείο για μένα και μια δουλειά που έβαλα την ψυχή μου, όμως με έτρωγε το ζιζάνιο, είχα την ανάγκη να κάνω και κάτι δικό μου.

Το μεγάλο βήμα

Ετσι, με μια φίλη μου από το σχολείο, την Ιλεάνα Ισμυρίδη, με την οποία μοιραζόμασταν κατά καιρούς πολλές σκέψεις και ιδέες, ιδρύσαμε το momcycle.gr, το οποίο το σκεφτήκαμε μέσα από την εμπειρία μας ως μαμάδες. Ειδικά στα πρώτα χρόνια ενός παιδιού, οι γονείς αγοράζουν πάρα πολλά πράγματα, τα οποία, αφενός δεν χρειάζονται όλα και αφετέρου αχρηστεύονται πολύ γρήγορα  διότι αυτό μεγαλώνει γρήγορα και τότε δεν έχεις τι να τα κάνεις. H δαπάνη αυτή είναι πολύ μεγάλη και δυσανάλογη με τη χρήση των πραγμάτων που αγοράζουμε.

  • Έτσι το 2019 ξεκινήσαμε να στήνουμε όλο αυτό, μια πλατφόρμα δηλαδή όπου οι γονείς μπορούν να πουλάνε είδη που δεν χρειάζονται και να αγοράζουν άλλα σε πολύ καλές τιμές. Θέλαμε από την αρχή να κάνουμε κάτι που να έχει premium χαρακτήρα, δηλαδή ο χρήστης να μην νιώθει ότι μπαίνει σε ένα περιβάλλον αγγελιών, που είναι χαοτικό και δεν εμπνέει ασφάλεια, αλλά μια εύκολη και αξιόπιστη πλατφόρμα για τους γονείς που να καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών από μηδέν έως 12 ετών.

Βιώσιμη κατανάλωση

Τώρα είμαστε στο 2024, που η κουλτούρα της μεταπώλησης και της βιώσιμης κατανάλωσης είναι πιο διαδεδομένη. Όταν το Momcycle.gr βγήκε στον αέρα το καλοκαίρι του  2021, τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά, οπότε ήταν ένα τολμηρό επιχειρηματικό βήμα. Επειδή όμως εγώ είχα ερεθίσματα και από την Αμερική, όπου το resale είναι μια αγορά πολύ διαδεδομένη, πίστευα ότι αυτό θα έρθει και στην Ευρώπη, άρα και στην Ελλάδα.

  • Επίσης πιστεύω ότι αυτή η ιδέα, ανεξάρτητα από την επιχειρηματική της διάσταση, είναι κάτι που διευκολύνει τους γονείς και αν διαδοθεί και μεγαλώσει, θα συνεισφέρει στο να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο μέλλον για τα παιδιά μας. Μαθαίνουμε και τα παιδιά μας σε αυτή τη λογική της κυκλικής οικονομίας, με έναν απλό τρόπο. Η κόρη μου γνωρίζει ότι πράγματα που δεν χρησιμοποιεί πια θα τα πουλήσουμε και μπορούμε να αγοράσουμε κάτι που χρειάζεται τώρα.
Νίκη Λαλιώτη: Το μέλλον ανήκει στο… δεύτερο χέρι 3
  • Φυσικά υπάρχει και η λογική της δωρεάς, να χαρίζεις δηλαδή ό,τι δεν θέλεις πια, και είναι κι αυτό πολύ σημαντικό, αλλά μαθαίνουμε και πώς μπορούμε να δώσουμε σε κάτι που δεν χρειαζόμαστε μια δεύτερη ζωή. Μεγαλώνουμε τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος, χρησιμοποιώντας κάτι που το είχε πριν κάποιος άλλος -και αυτό δεν έχει στίγμα. Οπότε συμβάλλουμε και στην εξάλειψη του στίγματος για το μεταχειρισμένο, το δεύτερο χέρι και αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση για εμάς στο. Δηλαδή το να πείσουμε τους γονείς ότι μπορούν να πάρουν τα καλύτερα brands για τα παιδιά τους, με σχεδόν καθόλου φθορά, σε καλύτερες τιμές. Χωρίς να νομίζουν ότι αυτό που παίρνουν δεν είναι ποιοτικό -ίσα ίσα. Είναι μία έξυπνη αγορά, που έχει όμως και θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο.

Η επαρχία πρωταγωνιστεί

Επίσης, την πλατφόρμα τη χρησιμοποιούν πολλοί γονείς από την επαρχία, που δεν έχουν πρόσβαση σε όλα τα προϊόντα που επιθυμούν, αλλά έχουν ταυτίσει την ποιότητα που θέλουν για τα παιδιά τους με κάποια συγκεκριμένα brands. Ετσι, εδώ βρίσκουν την ουσία που ζητούν σε πολύ καλύτερη τιμή και μπαίνουν στη λογική ότι μπορούν να πουλήσουν κάτι που δεν χρειάζεται πλέον σε εκείνους -και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα. Ετσι η έννοια του «κύκλου» μπαίνει με πολύ αβίαστο και εύκολο τρόπο για όποιον την υιοθετεί. Είναι μια προσωπική επιλογή που μπορεί να κάνει ο καθένας, όπου και αν ζει στη χώρα μας. Έχουμε πελάτες από τον Έβρο μέχρι το Καστελλόριζο που έχουν υιοθετήσει ένα νέο τρόπο κατανάλωσης. Δηλαδή, γιατί να πάρω κάτι ολοκαίνουργιο, που ξέρω ότι για να παραχθεί, απαιτεί μεγάλη σπατάλη φυσικών πόρων.

Το greenwashing, δηλαδή η επίπλαστη οικολογική συνείδηση και παραπλάνηση από πολλά μεγάλα brands, και στη χώρα μας, είναι πολύ έντονη. Παίρνουν μια πολύ μικρή κατηγορία από την προϊοντική τους γκάμα και σου λένε ότι αυτό είναι από βαμβάκι το οποίο έχει ανακυκλωθεί κ.λπ. Δεν θα σχολιάσω παραπάνω… Εμπειρικά πάντως, από όσα χρόνια είμαι στην αγορά του resale, θα πω ότι το πρώτο κίνητρο για τον κόσμο είναι το οικονομικό, οι καλύτερες τιμές και όχι το οικολογικό. Αυτό το δείχνουν και πάρα πολλές έρευνες στην Αμερική, όπου το resale market παγκοσμίως εκτιμάται ότι θα αγγίξει παγκοσμίως σε αξία τα 350 δις δολάρια μέχρι το 2027. Είναι ενδεικτικό ότι στις πιο νέες γενιές, και μιλάω για την Gen Z, θεωρούν αυτονόητο το να πάρουν κάτι μεταχειρισμένο – δεν υπάρχει κανένα στίγμα.

Αυτό που με συγκινεί πάρα πολύ στη δουλειά μου και είναι το βασικό μου κίνητρο είναι ότι πρόκειται για μια εσωτερική ανάγκη μου να δημιουργήσω κάτι δικό μου, το οποίο να έχει έναν θετικό αντίκτυπο. Δεν ήταν μια επιχειρηματική ανάγκη μου – είχα μια πετυχημένη πορεία στον χώρο μου και τώρα κάνω και το δικό μου consulting σε στρατηγική και marketing, φεύγοντας πριν από λίγο καιρό από τον Νίκο. Θέλω να κομίσω ένα νέο παράδειγμα για το πόσο μπορούμε να ξαναδούμε το πώς καταναλώνουμε. Όταν μπήκαμε στην αγορά της γυναικείας μόδας με το Stylecycle.gr, το κάναμε γιατί είδαμε ότι αυτό που έχουμε δημιουργήσει με το Momcycle λειτουργεί, η γυναικεία αγορά είναι πολύ μεγαλύτερη και γιατί όχι να μην επεκταθούμε με τον τρόπο που εμείς έχουμε επιλέξει – μια premium και ασφαλή πλατφόρμα, με πανελλαδική κάλυψη, όχι απλώς ένα meet market ή ένα φυσικό κατάστημα μεταπώλησης.

Εχουμε όραμα να φέρουμε το Momcycle και σε μια ευρωπαϊκή χώρα. Να κάνουμε κάτι σαν μια τοπική έκδοση. Δηλαδή αν πάμε στη Ρουμανία, θα θέλαμε να πουλάνε εκεί οι κάτοικοι μεταξύ τους, στη γλώσσα τους, αλλά όλος ο μηχανισμός να είναι στην Ελλάδα. Δεν υπάρχει σαν το Momcycle άλλο τέτοιο, ούτε στην Ελλάδα ούτε στην Ευρώπη. Γιατί εμείς έχουμε τα πάντα για το παιδί, δεν έχουμε μόνο μία προϊοντική κατηγορία -εκτός από ρούχα, έχουμε τον εξοπλισμό, τα έπιπλα,  τη διακόσμηση του δωματίου, τα παιχνίδια, τα βιβλία… Και ο πωλητής λαμβάνει τα χρήματα κατευθείαν στο λογαριασμό του. Αυτό είναι ένα σημαντικό στοιχείο που μας διαφοροποιεί. Επίσης δεν είμαστε μέρος μιας μεγαλύτερης resale πλατφόρμας που πουλάει τα πάντα. Δημιουργούμε niche marketplaces με συγκεκριμένη στόχευση κοινού και προϊοντικής γκάμας. Στο StyleCycle, που το λανσάραμε  αρχές Μαρτίου, θέλαμε να επεκταθούμε στην Ελλάδα σε μια μεγαλύτερη κατηγορία. Eχουμε επιλέξει το brand name Style Cycle γιατί το στιλ έχει πολλαπλές αναφορές, όχι μόνο τη μόδα και φιλοδοξούμε σε λίγο καιρό να επεκταθούμε και την ανδρική κατηγορία ή σε είδη για το σπίτι. Εμπνευστήκαμε από το το Vestiaire Collective, και το προσαρμόσαμε στην ελληνική αγορά ώστε μια γυναίκα να μπορεί να βρει στην Ελλάδα το brand που θέλει σε πολύ καλύτερες τιμές. Άλλωστε το περιβαλλοντικό όφελος της μεταπώλησης χάνεται όταν γίνονται αποστολές από ξένες χώρες – τα μεταφορικά επιβαρύνουν σημαντικά το περιβάλλον.

Νίκη Λαλιώτη: Το μέλλον ανήκει στο… δεύτερο χέρι 4

ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΗ

Πώς δεν σας επηρέασαν οι γονείς σας να ακολουθήσετε τα δικά τους βήματα επαγγελματικά;

Είχα πάντα πολύ μεγάλη ελευθερία στο να επιλέξω αυτό που θα κάνω. Η πολιτική και το πώς επιδρά στη ζωή μας με ενδιαφέρει και είναι στον πυρήνα μου. Αλλά ποτέ δεν φαντάστηκα τον εαυτό μου να κάνει πολιτική καριέρα. Ο τρόπος σκέψης μου έχει πολιτικές αρχές, στο πώς αναλύω τα πράγματα, οι κεραίες μου είναι πολύ ανοιχτές, αλλά η πολιτική δεν με ενδιαφέρει ως επάγγελμα.

Ερχόσασταν σε κόντρα με τον μπαμπά;

Επιδιώκω να μιλάω πολιτικά με τον πατέρα μου αλλά εκείνος δεν το κάνει. Γενικά δεν είχαμε κόντρα ποτέ. Θεωρώ ότι είμαι πολύ τυχερή, γιατί και η μαμά μου ως ψυχίατρος μου έχει περάσει έναν τρόπο σκέψης. Έπαιρνα και από τους δύο, αντλούσα γνώσεις και εμπειρίες, αλλά τα μεταβόλιζα με άλλον τρόπο για να τα διοχετεύσω κάπου αλλού.

Η μαμά πώς κατάφερε να μην σας… ψυχοθεραπεύει;

Είναι κατόρθωμα. Από την άλλη, είμαι πολύ τυχερή γιατί η μητέρα μου δεν με δασκάλευε ούτε με συμβούλευε, αλλά μέσα από τις συζητήσεις μας, μου περνούσε πράγματα για το πώς είναι καλό να τα σκέφτομαι και να τα αντιμετωπίζω. Αυτό δεν σημαίνει ότι έχω λυμένα όλα μου τα προβλήματα, αλλά είναι σημαντικό να ξέρεις ότι μπορείς να βασιστείς σε κάποιον που σε γνωρίζει τόσο καλά, χωρίς να σε βλέπει ως «περίπτωση».

SHARE THE STORY

Exit mobile version