ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Ναστάζια Δαρίβα: H γυναίκα που δημιουργεί παπούτσια για «σύγχρονες αμαζόνες» μιλά στο Grace 1

Με τα Glamazons, η Ναστάζια Δαρίβα έχει καταφέρει να κάνει τη δική της μοναδική δήλωση στη μόδα προσφέροντας σε καθέναν από τους δεκάδες διαφορετικούς ρόλους της σύγχρονης γυναίκας παπούτσια που αναδεικνύουν τη δυναμική και την αυτοπεποίθησή της.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΝΙΚΟΣ ΜΑΛΙΑΚΟΣ FASHION EDITORS ΠΕΝΝΥ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ, ΕΙΡΗΝΗ ΜΑΓΚΩΝΑΚΗ ΜΑΚΙΓΙΑΖ/ΧΤΕΝΙΣΜΑ ΚΕΡΑΣΙΑ ΚΟΥΗ

Είναι μια γυναίκα που συνδυάζει μοναδικά την επιχειρηματικότητα με τη μητρότητα και την οικογενειακή ζωή αποδεικνύοντας ότι η δύναμη και η κομψότητα μπορούν να συνυπάρξουν σε μια ισχυρή προσωπικότητα που δεν φοβάται να ακολουθήσει τα όνειρά της. Κόρη του Νίκου Δαρίβα, ενός από τους θρύλους του ελληνικού μπάσκετ, ήρθε σε επαφή με τον κόσμο των υποδημάτων από μικρή ηλικία χάρη στον πατριό της, ο οποίος δραστηριοποιούνταν στον τομέα του εμπορίου τους.

Αυτή η πρώιμη επαφή με τον κλάδο αποτέλεσε την αφετηρία για την προσωπική της πορεία στο χώρο της μόδας. Δημιούργησε το δικό της brand, το Glamazons, το οποίο κέρδισε άμεσα την εκτίμηση του κόσμου χάρη στην ξεχωριστή φιλοσοφία και τις δυναμικές συλλογές του. Η σχέση της με τη μόδα είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με την επιθυμία της να προτείνει παπούτσια με ιδιαίτερο χαρακτήρα, χωρίς όμως υπερβολή – στοιχείο που, όπως λέει, δεν της αρέσει. Άλλωστε μία από τις πηγές έμπνευσής της είναι η αδελφή του συζύγου της, Νίκου Κριθαριώτη, η διάσημη σχεδιάστρια μόδας Σίλια Κριθαριώτη.

Με τα Glamazons, η Ναστάζια Δαρίβα έχει καταφέρει να κάνει τη δική της μοναδική δήλωση στη μόδα προσφέροντας σε καθέναν από τους δεκάδες διαφορετικούς ρόλους της σύγχρονης γυναίκας παπούτσια που αναδεικνύουν τη δυναμική και την αυτοπεποίθησή της.

Ναστάζια Δαρίβα: H γυναίκα που δημιουργεί παπούτσια για «σύγχρονες αμαζόνες» μιλά στο Grace 2

Φόρεμα CELIA KRITHARIOTI COUTURE.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα του Glamazons και ποιο ήταν το μεγαλύτερο κίνητρό σας για να δημιουργήσετε το δικό σας brand;

Ο πατριός μου –ο οποίος είναι με τη μητέρα μου από τότε που ήμουν 4 ετών και με τον οποίο ουσιαστικά μεγάλωσα– δραστηριοποιούνταν για πολλά χρόνια στο χώρο της υπόδησης. Έφερνε εταιρείες από το εξωτερικό και τις πωλούσε σε καταστήματα της Ελλάδας και της Κύπρου. Μαζί με την αδελφή μου –και κόρη του– ξεκινήσαμε να εργαζόμαστε στην εταιρεία εισάγοντας κι εμείς δικά μας brands και προσπαθώντας να δημιουργήσουμε ένα brand awareness για επωνυμίες που έρχονται από το εξωτερικό. Ωστόσο, ενώ ήμουν μέσα στα παπούτσια –εισήγαμε πάνω από εξήντα εταιρείες–, δεν έβρισκα ποτέ κάποιο που να με ενθουσιάζει και να θέλω να το φορέσω. Έλεγα «θα έπρεπε να είναι λίγο πιο χοντρή η σόλα», «να είναι πιο ήσυχο», «να μην είχε αυτά τα διακοσμητικά», «το χρώμα ή ο συνδυασμός των χρωμάτων δεν είναι ωραίος»… Έτσι, λοιπόν, αφού είχα επαφές με τα καταστήματα και έτοιμο όλο το distribution, το network και το πελατολόγιο, έμενε το κομμάτι του creativity. Έφτιαξα κάτι που άρεσε σε μένα – γι’ αυτό το Glamazons μπήκε γρήγορα σε μεγάλα καταστήματα και πήγε πολύ καλά από την αρχή, το αγάπησε πολύ ο κόσμος. Βέβαια, δεν ήμουν μόνη μου, είχα δίπλα μου ανθρώπους που με βοηθούσαν στις πωλήσεις, ενώ και οι εποχές ήταν σαφέστατα καλύτερες απ’ ό,τι τώρα. Μάλιστα, όταν ξεκίνησα, μέσα στα capital controls, είχε γίνει μια στροφή στο ελληνικό εμπόριο και παραγωγή γιατί υπήρχαν καθυστερήσεις στις εισαγωγές. Σίγουρα συνέβαλαν και τα social media –που ήταν κι αυτά στο ξεκίνημά τους–, τα οποία αξιοποίησα αμέσως, με αποτέλεσμα να αρχίσουν πολύ σύντομα να επιλέγουν τα παπούτσια μου διάσημες γυναίκες. Τότε ακόμη, όταν κάποια γνωστή φορούσε κάτι, γινόταν ένα buzz γύρω από αυτό. Τώρα ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, και στα brands και στο e-shop και στα social media, σε όλα.

Σε ποιες γυναίκες απευθύνονται τα Glamazons;

Σε όλες – στην εργαζόμενη μαμά, σε εκείνη που αφοσιώνεται στα παιδιά της, στη γυναίκα του σήμερα που καλείται να έχει έναν ή περισσότερους ρόλους, στη δυναμική, στη λαμπερή, στη στοργική…

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχετε αντιμετωπίσει ως γυναίκα επιχειρηματίας στη βιομηχανία της μόδας;

Για μένα πολύ μεγάλη πρόκληση ήταν η περίοδος του COVID καθώς ήταν κάτι πρωτοφανές, κανείς δεν ήξερε πώς να το διαχειριστεί. Για παράδειγμα, τότε είχα ετοιμάσει μια πολύ μεγάλη παραγωγή και τα καταστήματα δυσκολεύονταν να παραλάβουν το εμπόρευμα. Ήταν μια περίοδος αναπροσαρμογής, θα έλεγα. Σε συνδυασμό με τις δύο εγκυμοσύνες μου, το γεγονός ότι έπρεπε να είμαι κοντά στα παιδιά μου και να τρέχω παράλληλα τη δική μου επιχείρηση ήταν πολύ δύσκολο.

Τα προϊόντα σας κατασκευάζονται αποκλειστικά στην Ελλάδα. Πόσο σημαντικό είναι για σας να στηρίζετε την ελληνική παραγωγή;

Είναι το νούμερο ένα. Από τη δεκαετία του ’80, τα ελληνικά παπούτσια ήταν τα καλύτερα. Έρχονταν γυναίκες από το εξωτερικό και αγόραζαν παπούτσια στη χώρα μας. Αργότερα ο κόσμος άρχισε να προτιμά τα εισαγόμενα, τα ξένα brands. Η επιστροφή στην παλιά νοοτροπία και την προτίμησή μας στο ελληνικό παπούτσι είναι κάτι που θέλω. Αλίμονο αν δεν στηρίξουμε τον τόπο μας!

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μυστικό της επιτυχίας ενός fashion brand σήμερα, σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά;

Η ταυτότητα. Πρέπει να έχεις πολύ σκληρή ταυτότητα και να μην ξεφεύγεις ποτέ από αυτήν.

Ποια είναι η δική σας ταυτότητα;

Ένα δυναμικό παπούτσι, το οποίο θα είναι λίγο edgy, χωρίς να είναι too much. Θέλω η γυναίκα να νιώθει αυτοπεποίθηση όταν το φορά, θέλω να την ντύνει το παπούτσι. Προσπαθώ να το διατηρήσω αυτό, να έχουν οι δημιουργίες μου κάτι που τις κάνει να ξεχωρίζουν χωρίς να είναι υπερβολικές. Η υπερβολή δεν μου αρέσει σε τίποτα. Τα πρώτα χρόνια, έφτιαχνα αποκλειστικά μαύρα παπούτσια. Στη συνέχεια, όταν η μόδα αγκάλιασε το χρώμα, το υιοθέτησα κι εγώ στις συλλογές μου. Σε αυτό το σημείο μόνο παρεξέκλινα από την αρχική μου ταυτότητα.

Ναστάζια Δαρίβα: H γυναίκα που δημιουργεί παπούτσια για «σύγχρονες αμαζόνες» μιλά στο Grace 3

Φόρεμα CELIA KRITHARIOTI COUTURE. Mules GLAMAZONS.

Πώς καταφέρνετε να διατηρείτε την ισορροπία;

Tις καθημερινές, αφιερώνω πολύ χρόνο στα παιδιά μου. Μέσα στην εβδομάδα, προσπαθούμε με το σύζυγό μου να βρίσκουμε χρόνο και για μας, να κάνουμε κάτι μαζί, ίσως να πάμε κάπου ένα διήμερο. Επίσης, φροντίζω να επισκέπτομαι εκθέσεις για τη δουλειά, να δειγματίζω κι εκεί. Κάνω ό,τι μπορώ, δεν αφήνω ευκαιρία να πάει χαμένη.

Καταλαβαίνω ότι η καθημερινότητά σας είναι απαιτητική και το στρες αυξημένο. Πώς το διαχειρίζεστε;

Προσπαθώ να γυμνάζομαι 3-4 φορές την εβδομάδα, είναι κάτι που με χαλαρώνει. Επίσης, έχω ξεκινήσει διαλογισμό – αν και, μέχρι στιγμής, δεν είμαι τόσο συνεπής. Αυτό που με ηρεμεί πολύ όμως είναι να περνώ χρόνο με τα παιδιά μου. Αντλώ μεγάλη χαρά από αυτά, απαλλάσσομαι από το στρες. Όταν γυρίζω στο σπίτι, θέλω να αφήνω τη δουλειά εκτός. Δεν είμαι ο άνθρωπος που θα βάλει τα παιδιά για ύπνο και μετά θα επιστρέψει στον υπολογιστή. Πολλοί το κάνουν, εγώ δεν μπορώ.

Έχετε σκεφτεί να επεκτείνετε το brand σας και σε άλλους τομείς της μόδας, πέρα από τα ρούχα και τα παπούτσια;

Αν έκανα κάτι, δεν θα το έμπλεκα με τα Glamazons, θα ήταν ξεχωριστό project. Θεωρώ ότι όταν ξεκινάς ένα brand, καλό είναι να παραμένεις όσο το δυνατόν πιο πιστός στην αρχική ιδέα.

Ποια συμβουλή θα δίνατε σε νέες γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση στο χώρο της μόδας;

Επειδή πλέον ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος, θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά προηγουμένως και να προτείνουν κάτι που θα καλύπτει μια ανάγκη ή να δημιουργήσουν μια νέα. Αν κάποιος θέλει να μπει στο χώρο της μόδας, καλό είναι να έχει πολύ συμπαγή ταυτότητα, κάτι πολύ συγκεκριμένο και εξειδικευμένο, ίσως κάτι customized. Διαφορετικά, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι καλή εποχή για να ξεκινήσεις κάτι – τουλάχιστον στον τομέα της ένδυσης και της υπόδησης. Έχει κορεστεί η αγορά.

Ο σύζυγός σας, Νίκος Κριθαριώτης, προέρχεται επίσης από έναν πολύ γνωστό οίκο μόδας. Πώς επηρεάζει αυτό τη μεταξύ σας σχέση και την επαγγελματική σας καθημερινότητα;

Πάντα ζητώ τη γνώμη του και τον συμβουλεύομαι.

Η Σίλια Κριθαριώτη έχει χαράξει τη δική της αξιόλογη πορεία στην ελληνική και τη διεθνή μόδα. Ποιο είναι το στοιχείο του χαρακτήρα της που θαυμάζετε;

Σίγουρα με εμπνέει ως γυναίκα επιχειρηματίας. Είναι μια Ελληνίδα σχεδιάστρια που έχει φτάσει εκεί όπου δεν έχει φτάσει κανείς άλλος. Η φήμη της πλέον είναι διεθνής, είναι εξαιρετικά ταλαντούχα, δουλεύει πολύ σκληρά από το πρωί έως το βράδυ και έχει αποτέλεσμα όλο αυτό που κάνει. Θεωρώ ότι διαθέτει μια λάμψη που δύσκολα συναντάς. Είναι αυτό που λέμε «doer», βάζει κάτι στο μυαλό της και το κάνει – και το κάνει γρήγορα γιατί έχει πολύ δυνατό μυαλό. Εμπνέει πολύ κόσμο. Προσωπικά, δεν έχω άλλο αντίστοιχο παράδειγμα.

*Κεντρική φωτογραφία: Φόρεμα CELIA KRITHARIOTI COUTURE. Υποδήματα GLAMAZONS.

ΑΠΟΡΡΗΤΟ