Ένα flashback. Ένα επεισόδιο που παίζει με το χρόνο, ξαναγυρίζοντας στις ζωές των χαρακτήρων πριν από το φινάλε της δεύτερης σεζόν, εκεί που όλα κρέμονταν από μια κλωστή. Το «Maestro» επέστρεψε, αλλά αυτή τη φορά κάνει κάτι που δεν περιμέναμε: ένα άλμα προς τα πίσω, με νέες αφηγήσεις και χαρακτήρες να παίρνουν τα ηνία.
Στην αβάν-πρεμιέρ του πρώτου επεισοδίου της τρίτης σεζόν του «Maestro» που παρακολουθήσαμε στην Εθνική Πινακοθήκη, η ατμόσφαιρα ήταν λιτή και γεμάτη προσδοκία για τη νέα αυτή σεζόν, που, αντί να μας οδηγήσει πιο κοντά στο φινάλε, μας ταξιδεύει στην αρχή των πραγμάτων. Αυτή τη φορά, δεν παίρνουμε απαντήσεις για το μέλλον του Φάνη και της Σοφίας –αν πέθαναν ή επέζησαν– αλλά μας δίνεται η ευκαιρία να καταλάβουμε το παρελθόν που τους έφερε ως εκεί.
Επτά ιστορίες, επτά ήρωες
Το επεισόδιο ξεδιπλώνεται σαν συλλογή αυτόνομων ιστοριών, όπου κάθε χαρακτήρας έχει το δικό του arc και τη δική του «ταινία μικρού μήκους». Κάθε κεφάλαιο ανοίγει με έναν χαρακτηριστικό τίτλο: «Άπιστος», «Κενό», «56%», «Λειτουργία Πτήσης», «Το όπλο», «Το Φεστιβάλ» και «Μπάλα Παγωτού», σκιαγραφώντας μια σημαντική πτυχή της ζωής του κάθε ήρωα και των αποφάσεων που τους οδηγούν στην τραγωδία που περιμένει στο τέλος.
Το επεισόδιο ξεκινά από την Αθήνα, όπου βλέπουμε δύο χωρισμούς. Η Κλέλια (Κλέλια Ανδριολάτου) φεύγει από μια κακοποιητική σχέση, αφήνοντας πίσω έναν αρραβώνα με το Θάνο (Δημήτρη Κίτσο). Σχεδόν παράλληλα, ο Ορέστης (Χριστόφορος Παπακαλιάτης) και η Αλεξάνδρα (Στεφανία Γουλιώτη) χωρίζουν επίσημα, ενσαρκώνοντας το στατιστικό του τίτλου («56% των γάμων οδηγούν σε διαζύγια»), που στοιχειώνει τη σχέση τους. Η ένταση του επεισοδίου χτίζεται ακριβώς πάνω στην ψυχολογική και συναισθηματική κατάσταση των ηρώων, δίνοντάς μας μια νέα ματιά στα λανθάνοντα τραύματά τους.
Από την Αθήνα, το σκηνικό μεταφέρεται στους Παξούς. Εκεί, ο Δημοσθένης Κουβάς (Κώστας Μπερικόπουλος), ο τοπικός αστυνομικός, συνεχίζει με πείσμα την έρευνά του για τη δολοφονία του Χαράλαμπου. Η οικογένεια των υπόπτων, με πρωταγωνιστές τους Αντώνη (Ορέστης Χαλκιάς) και Σπύρο (Γιώργος Μπένος), παλεύει να κρύψει την αλήθεια. Όλοι οι πρωταγωνιστές αναλαμβάνουν ρόλους που θα μπορούσαν να ανήκουν σε διαφορετικές, αυτοτελείς ιστορίες, αλλά η σύνδεση των κομματιών στο τέλος αποκαλύπτει την ενότητα πίσω από τις φαινομενικά ξεχωριστές ζωές τους.
Μια νέα πνοή στη σκηνοθεσία και τη δομή
Όπως ο ίδιος ο Χρ. Παπακαλιάτης εξήγησε, η επιλογή να αποτυπώσει το πρώτο επεισόδιο με τη μορφή σύντομων, σχεδόν αυτοτελών ιστοριών δεν ήταν σχεδιασμένη εξαρχής. «Το να φτιάξω ένα επεισόδιο, όπως αυτό που μόλις παρακολουθήσατε, που θα μοιάζει με ταινία και θα αποτελείται από πολλές μικρούς μήκους ταινίες, δεν ήταν κάτι που είχα σκεφτεί όταν έγραφα τη 2η σεζόν. Προέκυψε στην πορεία. Ήθελα να φτιάξω μια ταινία που αποτελείται από πολλές μικρού μήκους ταινίες – που η σκηνοθεσία της, η ατμόσφαιρα, θα είναι διαφορετική και θα αφορούν έναν ήρωα κάθε φορά, όμως με έναν τρόπο όλα αυτά θα ενώνονται», είπε. Η νέα αυτή προσέγγιση του «Maestro» φέρνει κάθε χαρακτήρα στο προσκήνιο με τρόπο που δίνει βάθος και ένταση, παρουσιάζοντας το έργο σαν ένα διαχρονικό παζλ που ξεδιπλώνεται κομμάτι- κομμάτι.
Ο δημιουργός της σειράς συνέχισε λέγοντας: «Στο "Maestro" είχα την μεγάλη τύχη να υπάρχει ένας θίασος ηθοποιών που ο καθένας έχει δώσει στον χαρακτήρα του μια άλλη διάσταση, και να γράψω μια ιστορία μέσα από τόσες διαφορετικές οπτικές».
Σχετικά με την απόφασή του να μην αφήσει κανέναν ρόλο δισδιάστατο και παραμελημένο, ο Χρ. Παπακαλιάτης εξήγησε: «Δε συμβαίνει συχνά στην τηλεόραση να βλέπεις χαρακτήρες που να είναι όλοι τους πρωταγωνιστές, να έχει ο καθένας αρχή, μέση και τέλος, οπότε υπήρξα πολύ τυχερός. Ένα κίνητρο για να συνεχίσω τη δουλειά στο "Maestro" θα είναι οι χαρακτήρες και οι ηθοποιοί που ενσαρκώνουν τους χαρακτήρες. Όταν έχεις τόσο καλούς ηθοποιούς, το σκέφτεσαι».
Το μυστήριο παραμένει αναπάντητο
Οι πιο φανατικοί οπαδοί της σειράς ίσως ήλπιζαν ότι αυτό το πρώτο επεισόδιο θα έλυνε τα ερωτήματα γύρω από τη μοίρα του Φάνη (Φάνης Μουρατίδης) και της Σοφίας (Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου), του ζευγαριού που πυροβολήθηκε στη θάλασσα από τη μαφία. Ωστόσο, το πρώτο επεισόδιο αφήνει αυτά τα ερωτήματα να αιωρούνται, χτίζοντας έτσι την ένταση με μια αναδρομή σε όσα τους οδήγησαν στη μοιραία στιγμή. Ο Παπακαλιάτης μάλιστα αστειεύτηκε ότι η λύση αυτών των μυστηρίων ίσως αφεθεί σε μια πιθανή τέταρτη σεζόν ή σε κάποιο spin-off. Ή πως η Χάρις (Χάρις Αλεξίου) και η Μαρία (Μαρία Καβογιάννη), «θα μπορούσαν να έχουν το δικό τους sitcom».
Παρά τις αναφορές σε μία τέταρτη σεζόν, από τα λεγόμενα όλων των συντελεστών, φαίνεται πιθανότερο αυτή να είναι η τελευταία σεζόν, που θα ολοκληρώσει το παζλ της ιστορίας του «Maestro». Ήταν μια πρεμιέρα με έντονο άρωμα φινάλε. Παρ' όλα αυτά, τίποτα δεν έχει αποφασιστεί επίσημα μέχρι στιγμής.
Τι είπαν οι ηθοποιοί του Maestro
Στο GRACE μίλησε ο δημιουργός και πρωταγωνιστής της σειράς Χριστόφορος Παπακαλιάτης, ο οποίος μεταξύ άλλων ανέφερε ότι αισθάνεται «ικανοποιημένος» και «πλήρης» σε σχέση με το αποτέλεσμα. «Είχα τεράστια αγωνία σε σχέση με το αν θα μπορούσαν να περάσουν τα νοήματα. Ειδικά, τα πιο βίαια και ακραία, πράγματα με τα οποία δεν είχα ξανακαταπιαστεί» εξήγησε.
Ο Φάνης Μουρατίδης δεν έκρυψε, μιλώντας στην κάμερα του GRACE, πως αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες στιγμές της καριέρας του. «Αλλά πέραν από το επαγγελματικό κομμάτι, είναι και το προσωπικό. Μέσα από αυτή τη δουλειά φτιάχτηκαν πολύ ισχυρές σχέσεις».
Ο Αντίνοος Αλμπάνης και η Μαρία Καβογιάννη, αγκαλιασμένοι, μας μίλησαν για την ιδιαίτερη σχέση που μοιράζονται όλα τα μέλη του καστ μεταξύ τους, κάτι που τους κάνει να μη θέλουν να τελειώσει αυτή η εμπειρία. «Γίναμε όλοι μαζί μια πολύ ωραία παρέα, μια πολύ μεγάλη παρέα. Στηρίζουμε ο ένας τον άλλον κι αυτό είναι πολύ σημαντικό» είπε η Μαρία Καβογιάννη ενώ ο Αλμπάνης χαρακτήρισε το καστ ως μια «οικογένεια».
Μετά την προβολή του επεισοδίου, ακολούθησε Q&A με συντονιστή τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο. Εκεί, οι συντελεστές της σειράς του MEGA είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σχετικά με τη νέα σεζόν.
Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ανέφερε ότι το καστ ήταν αυτό που έδωσε στο «Maestro» το ιδιαίτερο βάθος και την αλήθεια που προσδιορίζει τους χαρακτήρες. Οι ηθοποιοί μίλησαν με συγκίνηση για την εμπειρία τους στη σειρά, αλλά και για το τι σημαίνει το «Maestro» για εκείνους.
Η Κλέλια Ανδριολάτου σχολίασε: «Ο ρόλος αυτός με βοήθησε να κατανοήσω τον εαυτό μου και να εξερευνήσω πτυχές της ανθρώπινης ψυχολογίας που δεν είχα σκεφτεί. Ο τρόπος που η Κλέλια επιλέγει να ξαναγεννηθεί μετά από μια τοξική σχέση είναι μια εμπειρία κάθαρσης για εκείνη και, μέσα από αυτήν, για μένα».
Η Χάρις Αλεξίου αναφέρθηκε στο comic relief του χαρακτήρα της σε αυτό το επεισόδιο: «Μου αρέσει που έχω το κωμικό κομμάτι της ιστορίας, το οποίο όσοι δεν με γνωρίζουν, νομίζουν ότι δεν το ‘χω λόγω των τραγουδιών και της μουσικής μου. Οι δικοί μου άνθρωποι όμως ξέρουν ότι είμαι λίγο κλόουν στη ζωή μου».
Φανερά συγκινημένη ήταν η Μαρία Καβογιάννη στην ιδέα ότι αυτή είναι πιθανότατα η τελευταία σεζόν της σειράς:
«Τώρα που υποτίθεται ότι έρχεται το τέλος, το οποίο έχει προοπτικές να μην είναι το τέλος (γέλια), δεν θέλω να τελειώσει αυτό το ταξίδι. Έμαθα λοιπόν ότι σήμερα έχουμε 11/11 και είναι η μέρα που κάνουμε ευχές και αυτές οι ευχές βγαίνουν. Η δική μου ευχή είναι να μην σταματήσουμε, να συνεχίσουμε το Μaestro. Ο Χριστόφορος είναι μία σπάνια περίπτωση ανθρώπου και δημιουργού με ανεξάντλητη έμπνευση». Και συνέχισε λέγοντας: «Ευχόμαστε να υπάρχει συνέχεια, γιατί και ο Χριστόφορος έχει να δώσει, έχει πολλά να πει. Η εμπειρία της σειράς είναι κάτι που δεν έχω ξαναζήσει ποτέ – άλλη μια φορά μόνο, με τον Χριστόφορο πάλι. Νιώθω ότι έχουμε ζήσει υπέροχα, έχουμε μαγευτεί από όλο αυτό και έχουμε αξιωθεί να μας δουν και άλλοι άνθρωποι στην Ευρώπη και τον κόσμο, και είμαστε πολύ περήφανοι που συμμετέχουμε σε μια τέτοια παραγωγή».
Εξίσου συγκινημένος ήταν, ωστόσο, και ο Φάνης Μουρατίδης: Είμαι πάρα πολύ συγκινημένος. Δεν μου συμβαίνει συχνά. Έχω πάντα τον τρόπο και το χιούμορ να το υπερβαίνω. Σήμερα όμως δεν μου είναι εύκολο. Χάρηκα που βρεθήκαμε όλοι μαζί, χάρη στη συνέντευξη Τύπου και αυτό είναι το ωραιότερο δώρο για μένα μετά το τελευταίο επεισόδιο που γυρίσαμε. Αν έφευγα, όπως ο ήρωας μου, από τη ζωή, σίγουρα σε μία από τις αποσκευές μου θα έβαζα το Maestro. Ήταν πολύ σημαντικό και καθοριστικό για μένα. Αυτή την οικογένεια, που έφτιαξε ο Χριστόφορος, θα την έχω πάντα στην καρδιά μου».
Ο Κώστας Μπερικόπουλος, που ενσαρκώνει τον αστυνομικό Δημοσθένη Κουβά, ανέφερε: «Η έρευνα του Δημοσθένη δεν είναι απλά μια δουλειά. Είναι μια υπόθεση τιμής και προσωπικής εξιλέωσης. Ο χαρακτήρας μου είναι ένας άνθρωπος με σκοτεινό παρελθόν και μια ανάγκη να δικαιώσει την κοινότητά του, όσο δύσκολο και αν είναι». Επίσης αναφέρθηκε ότι σε επόμενο επεισόδιο θα δούμε ένα ερωτικό ειδύλλιο μεταξύ του αστυνομικού και μιας γυναίκας του καστ (wink wink) καθώς και ένα επεισόδιο αφιερωμένο σε εκείνον και τα κίνητρά του.
Ο Ορέστης Χαλκιάς (Αντώνης) και ο Γιώργος Μπένος (Σπύρος) σχολίασαν ότι οι ρόλοι τους ενσάρκωναν την ένταση και την αντιπαράθεση μεταξύ δύο νέων που μοιράζονται ένα ένοχο μυστικό: «Ο Αντώνης και ο Σπύρος είναι πρόσωπα που, κάτω από την επιφάνεια, κυλούν σε διαφορετικές κατευθύνσεις, προσπαθώντας να διατηρήσουν την ψευδαίσθηση της ισορροπίας».
Ο Χαλκιάς εξήγησε σχετικά με τη δυναμική των δύο χαρακτήρων: «Εγώ και ο Γιώργος έχουμε την τύχη να έχουμε αυτή την αφηγηματική γραφή στη σειρά που είναι πολύ ισχυρή και διατρέχει όλη την ιστορία της. Έχουμε την τύχη να έχουμε ο ένας τον άλλον και να δουλεύουμε μαζί. Έχουμε επίσης όμως το βάρος της κατάθλιψης στο Maestro, αλλά έτσι είναι οι ανθρώπινες σχέσεις. Δεν θέλουμε προφανώς να φτάνουμε στον φόνο για να ευδοκιμεί ένας έρωτας, αλλά είναι πρόκληση για μας που κουβαλάμε αυτό το βάρος. Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και στις πιο δύσκολες σκηνές υπήρχε χώρος για χιούμορ – έπρεπε να υπάρχει».
«Οι σκηνές στο σκάφος στις δύο πρώτες σεζόν ήταν πολύ δύσκολες για μένα. Ανακατεύομαι με τη θαλασσοταραχή. Κατάφερα όμως να ξεπεράσω τη ναυτία μου, χάρη στο Maestro», σχολίασε γελώντας ο Μπένος.
Ο Αντίνοος Αλμπάνης εξήγησε πως στο συγκεκριμένο σημείο της αφήγησης, ο χαρακτήρας του είναι μπροστά σε ένα αξιακό δίλημμα που τον πνίγει και ίσως αντιδρά με τρόπο που δεν περιμέναμε: «Ο χαρακτήρας μου έχει ένα αξιακό σύστημα, στο οποίο πιστεύει πάρα πολύ και θέλει να είναι συνεπής σε αυτό. Παλεύει πολύ στη συνθήκη με την οποία είναι μπλεγμένος. Δεν είναι συνηθισμένος σε τέτοιες καταστάσεις, όχι ότι οι άλλοι είναι, απλά εκείνοι έχουν δεσμούς μεταξύ τους, έχουν μεγαλώσει μαζί στον ίδιο τόπο. Ο δικός μου χαρακτήρας κάνει πράγματα που τον ξεπερνούν. Κάθε φορά κλείνει τα μάτια και τα αυτιά για να εξυπηρετήσει ένα γενικότερο σκοπό, που δεν μπορεί να βρει πάντα τον εαυτό του μέσα σε αυτόν».
Η Στεφανία Γουλιώτη (Αλεξάνδρα) μίλησε για την προσωπική αναμέτρηση της ηρωίδας της με την αλήθεια: «Η φράση της που ακούσαμε στο επεισόδιο, "έκανα τικ σε όλα τα κλισέ" νομίζω πως την εκπροσωπεί απόλυτα. Και αυτό είναι μια λεπτή απόχρωση κάποιων συμπεριφορών που έχουν οι γυναίκες στη σημερινή κοινωνία, όπου πρέπει να τα κάνουν όλα σωστά. Για να πεις ότι τα έχει καταφέρει, πρέπει να μείνει πιστή στον γάμο της, να έχει παιδί, το παιδί της να έχει πατέρα. Δεν είναι όλες οι γυναίκες για αυτό. Αυτά είναι τα τικ στα κουτάκια, που όπως πολύ σωστά αναφέρει το σενάριο, έπρεπε ο χαρακτήρας μου να κάνει. Και πέφτει στην ίδια της την παγίδα, του να μείνει πιστή σε αυτά».
Τέλος, η Τόνια Μαράκη μας έκανε ένα μικρό spoil λέγοντας πως το δεύτερο επεισόδιο της τρίτης σεζόν θα είναι αφιερωμένο στη Γιάννα, η οποία θα είναι η κεντρική αφηγήτρια. Συνέχισε λέγοντας: «Με τον Δημήτρη Κίτσο ερμηνεύουμε τα άχαρα ταίρια της Κλέλιας και του Σπύρου. Δεν είμαστε όμως μόνο αυτό. Ο Χριστόφορος δεν έχει αφήσει κανένα χαρακτήρα μόνο σε αυτό και δεν θα μπορούσε να το κάνει γιατί είναι αυτός ο δημιουργός που είναι. Δεν γράφει χαρακτήρες για να εξυπηρετήσει μία σκηνή. Γράφει πολυδιάστατους ήρωες».
Ένας συναισθηματικός αποχαιρετισμός
Όλοι οι συντελεστές της σειράς μίλησαν για την αξία του «Maestro», το οποίο χαρακτήρισαν «δώρο» από τον Παπακαλιάτη. Μετά από τρία χρόνια εντατικής δουλειάς, ο δημιουργός φαίνεται να νιώθει την ανάγκη για έναν αποχαιρετισμό και μια αποτοξίνωση. «Το τέλος της σειράς το είχα στο μυαλό μου εξαρχής», είπε, προσθέτοντας ότι «το “Maestro” κατάφερε να πετύχει απόλυτα τον αρχικό μου στόχο». Το αν αυτή είναι η τελευταία σεζόν θα φανεί, αλλά σίγουρα η ιστορία έχει ακόμα μυστικά και προεκτάσεις που μπορούν να φωτίσουν και άλλες πτυχές του κόσμου της σειράς.
H 3η σεζόν του Maestro θα κάνει πρεμιέρα με το πρώτο επεισόδιο αποκλειστικά στο MEGA, τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου. Τα υπόλοιπα τρία θα προβληθούν back-to-back την Τρίτη 3, την Τετάρτη 4 και την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου.
Ολόκληρη η σεζόν θα είναι διαθέσιμη στο Netflix από την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου σε Ελλάδα και Κύπρο και στις υπόλοιπες χώρες της πλατφόρμας το Σάββατο 28 Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε μπορείτε να φρεσκάρετε τη μνήμη σας ξαναβλέποντας την 1η και 2η σεζόν που είναι διαθέσιμες στο Netflix.