ΤΟ ΒΗΜΑ logo

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία 1

Η διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, μας εξηγεί γιατί η βιωσιμότητα είναι θέμα πεποίθησης για την εταιρεία.

ΑΠΟ ΕΙΡΗΝΗ ΖΟΥΡΝΑΤΖΗ

Η Lidl Ελλάς αξιολογήθηκε πρόσφατα από ανεξάρτητη κριτική επιτροπή για τη στρατηγική βιωσιμότητας και την προσέγγισή της ως προς την αντιμετώπιση των θεμάτων βιώσιμης ανάπτυξης και υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και αναδείχθηκε σε πρώτο επίπεδο στη λίστα των «Sustainable Companies» και σε δεύτερο ως μία από τις «The 50 Most Sustainable Companies in Greece» για το 2024. Μιλήστε μας για αυτή σας τη διάκριση αλλά και για τη σημασία της συνολικά για το έργο της Lidl Hellas.

Η πρόσφατη διάκρισή μας ως μιας από τις πιο Sustainable Companies στην Ελλάδα και η ανάδειξή μας στις «The 50 Most Sustainable Companies in Greece» για το 2024 είναι για μας μια σπουδαία τιμή αλλά και μια μεγάλη ευθύνη ταυτόχρονα. Είναι μια επιβράβευση για το έργο μας που παράλληλα οδηγεί σε μια ισχυρή δέσμευση: να παραμείνει η βιώσιμη ανάπτυξη στο επίκεντρο του σχεδιασμού μας, αλλά και να είναι η κινητήρια δύναμη για κάθε πρωτοβουλία μας. Η βιωσιμότητα για όλους εμάς στη Lidl Ελλάς είναι φιλοσοφία επιχειρηματικής ζωής. Από τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος μέχρι τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών, επενδύουμε συστηματικά σε πρωτοβουλίες που συνδυάζουν την επιχειρηματική ανάπτυξη με την κοινωνική και περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Η διάκριση αυτή, για έβδομη συνεχή χρονιά, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας να ηγούμαστε με διαφάνεια παντού, λογοδοσία στην κοινωνία, καινοτομία στις πράξεις μας και σεβασμό στις αξίες που εμπλουτίζουν το όραμά μας. Η στρατηγική μας βασίζεται σε μια ολιστική προσέγγιση που εστιάζει τόσο στους ανθρώπους όσο και στον πλανήτη. Δεσμευόμαστε για τη μείωση των αποβλήτων, την προώθηση της κυκλικής οικονομίας και τη βιώσιμη χρήση των φυσικών πόρων, ενώ παράλληλα επενδύουμε στις τοπικές κοινωνίες και στους συνεργάτες μας. Στόχος μας είναι να διασφαλίσουμε ότι κάθε δράση μας συμβάλλει στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος, στο οποίο η επιχειρηματική ανάπτυξη δεν θα υπονομεύει, αλλά θα ενισχύει την κοινωνική ευημερία και την περιβαλλοντική ισορροπία. Ταυτόχρονα, το ανθρώπινο δυναμικό μας αποτελεί έναν από τους πυλώνες της επιτυχίας μας. Στηρίζουμε τους εργαζομένους μας, τους προμηθευτές μας και τις τοπικές κοινωνίες μέσα από δράσεις που καλλιεργούν συνεργασία, εμπιστοσύνη και καινοτομία. Είμαστε υπερήφανοι που η Lidl Ελλάς έχει αναγνωριστεί ως παράδειγμα υπεύθυνης επιχειρηματικότητας με ενέργειες που εμπνέουν και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το ίδιο μονοπάτι. Δεν επαναπαυόμαστε. Με ευθύνη, αφοσίωση και σεβασμό προς τους ανθρώπους και τον πλανήτη, παραμένουμε πρωτοπόροι στις εξελίξεις διαμορφώνοντας τις συνθήκες για μια πιο βιώσιμη και υπεύθυνη κοινωνία.

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία 2

Ποιο είναι το τρίπτυχο της εταιρείας που καθρεφτίζει την αντίληψή σας για τη βιωσιμότητα και ποιοι οι στρατηγικοί πυλώνες που πρεσβεύει με σκοπό ένα βιώσιμο αύριο για τον πλανήτη και την κοινωνία;

Στη Lidl Ελλάς είμαστε βιώσιμοι από πεποίθηση. Ανταποκρινόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις ανάγκες κάθε Ελληνίδας και κάθε Έλληνα και όλων των stakeholders μας. Το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη», «Καλό για τους ανθρώπους» και «Καλό για σένα» περιγράφει την ουσία της φιλοσοφίας μας. Με τους έξι στρατηγικούς μας πυλώνες «Σεβασμός της βιοποικιλότητας», «Προστασία του κλίματος», «Διατήρηση των πόρων», «Δίκαιο επιχειρείν», «Προάσπιση της υγείας» και «Συμμετοχή σε διάλογο», υλοποιούμε ήδη αυτή μας την υπόσχεση. Φυσικά, εδώ πρέπει να προσθέσουμε και τα ατομικά δικαιώματα, κυρίως κάθε έκφραση συμπερίληψης και διαφορετικότητας, στην εργασία και στο σπίτι. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε, να γινόμαστε περισσότερο ενεργοί, περισσότερο αποτελεσματικοί, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στο δρόμο για ένα καλύτερο αύριο. H γενικότερη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης –φυσικά και η κοινωνική στρατηγική που εφαρμόζουμε– δεν είναι στατική. Εξελίσσεται στο χρόνο και προσαρμόζεται στην τοπικότητα και τις επιμέρους κοινωνικές ομάδες. Πρώτα ορίζουμε προτεραιότητες και μετά υλοποιούμε τις δράσεις μας. Επιδιώκουμε μέσα από κάθε παρέμβασή μας να φέρνουμε απτά, μετρήσιμα αποτελέσματα. Και, βέβαια, αυτά να αφορούν, αν είναι δυνατόν, όλες και όλους. Να καλύπτουν άμεσες ανάγκες, να ξεκλειδώνουν ευκαιρίες και να δημιουργούν προοπτική. Θέλουμε κάθε φορά όχι μόνο να δρούμε υποστηρικτικά, αλλά να ευαισθητοποιούμε προληπτικά. Να δυναμώνουμε την κοινότητα και να μειώνουμε τους αποκλεισμούς και την ανισότητα. Και πάντα δίνουμε προτεραιότητα στη στήριξη των περισσότερο ευάλωτων πληθυσμών.

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία 3
Plastic Free Greece, Ρόδος, Σεπτέμβριος 2024.

Με αφορμή την 25η επέτειο της Lidl Ελλάς, η εταιρεία ενίσχυσε πρόσφατα την κοινωνική της προσφορά υποστηρίζοντας την εκπλήρωση 25 παιδικών ευχών του Make-A-Wish Ελλάδος. Η κοινωνική ευθύνη είναι ουσιαστικός πυλώνας της φιλοσοφίας σας. Τι άλλο θα δούμε σε δράσεις και πρωτοβουλίες σας που θα ενισχύουν τη στήριξη ευπαθών ομάδων;

«Η στρατηγική μας βασίζεται ΣΕ ΜΙΑ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ που εστιάζει τόσο στους ανθρώπους, όσο και στον πλανήτη».

Με ιδιαίτερη συγκίνηση γιορτάσαμε φέτος τα 25 χρόνια παρουσίας μας στην Ελλάδα στηρίζοντας το έργο του Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος). Μέσα από αυτήν τη συνεργασία, εκπληρώσαμε τις ευχές 25 παιδιών, ηλικίας 3 έως 18 ετών, που αντιμετωπίζουν σοβαρές ασθένειες. Καλύψαμε εξ ολοκλήρου το κόστος των ευχών, ενισχύοντας το σκοπό του Make-A-Wish να χαρίζει ελπίδα και δύναμη στα παιδιά και στις οικογένειές τους υπενθυμίζοντάς τους ότι τα όνειρα μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Αυτή η πρωτοβουλία αποτέλεσε έναν από τους πιο συγκινητικούς σταθμούς της πορείας μας. Πράξεις σαν αυτές ενισχύουν τη δέσμευσή μας να σταθούμε δίπλα σε όσους το έχουν ανάγκη και να αναδείξουμε την κοινωνική ευθύνη ως αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητάς μας. Παράλληλα, επεκτείνουμε τη δράση μας και μέσα από νέες συνεργασίες. Τον Σεπτέμβριο ξεκινήσαμε τη συνεργασία μας με το Odyssea Κέντρο Νέων Θεσσαλονίκης υποστηρίζοντας τη δράση «Ένα Γεύμα Χαράς». Καλύπτουμε τα λειτουργικά έξοδα της πρωτοβουλίας, ενώ παρέχουμε φρέσκα υλικά για την παρασκευή ζεστών γευμάτων που προσφέρονται σε αστέγους και οικογένειες που έχουν ανάγκη. Αυτή η δράση αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας για την προώθηση της κοινωνικής αλληλεγγύης. Ενδυναμώνουμε και ενισχύουμε ουσιαστικά την καθημερινότητα των συμπολιτών μας που βιώνουν κοινωνικό αποκλεισμό ή ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Πέρα από αυτές τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, παραμένουμε σταθερά στο πλευρό φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης, ΜΚΟ και οργανισμών σε όλη την Ελλάδα. Με συστηματική στήριξη και στοχευμένες ενέργειες, επιδιώκουμε να απαλύνουμε τις δυσκολίες ευπαθών ομάδων και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για μια πιο δίκαιη κοινωνία. Η κοινωνική προσφορά για τη Lidl Ελλάς δεν είναι μια παροδική δέσμευση, αλλά η καρδιά της εταιρικής της ταυτότητας. Με όραμα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την έμπρακτη υποστήριξη όσων μας χρειάζονται, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να υλοποιούμε δράσεις που εμπνέουν και ενισχύουν το αίσθημα της αλληλεγγύης.

Πρόσφατα διευρύνατε και αφυπνίσατε ακόμα πιο δυναμικά αρκετό κόσμο σε όλη την Ελλάδα για ένα καλύτερο αύριο και με όραμα μια χώρα χωρίς πλαστικά απορρίμματα. Πόσο σημαντικό είναι να ενθαρρύνουμε τις τοπικές κοινωνίες να αναλάβουν δράση;

Η ενεργοποίηση των τοπικών κοινωνιών είναι ο ακρογωνιαίος λίθος κάθε επιτυχημένης περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας. Στη Lidl Ελλάς πιστεύουμε βαθιά ότι η αλλαγή ξεκινά από τη συλλογική ενσυναίσθηση, την υπευθυνότητα και τη συμμετοχή. Για αυτόν το λόγο, δεν περιοριζόμαστε στην υλοποίηση δράσεων, αλλά επενδύουμε σε καμπάνιες ευαισθητοποίησης, εκπαιδευτικά προγράμματα και συνεργασίες με τοπικούς φορείς, με στόχο να ενδυναμώσουμε τους πολίτες ώστε να γίνουν οι ίδιοι φορείς της αλλαγής. Ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο παράδειγμα αυτής της προσέγγισης είναι η καμπάνια «Plastic Free Greece» που υλοποιούμε σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Στο πλαίσιο της εθνικής καμπάνιας «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μιας Χρήσης», η πρωτοβουλία αυτή έχει συμπληρώσει πέντε χρόνια δράσης συμβάλλοντας καθοριστικά στην απορρύπανση και την περιβαλλοντική αφύπνιση. Μόνο φέτος έχουν συλλεχθεί περίπου 5.692 κιλά απορριμμάτων από παράκτιους και υποθαλάσσιους καθαρισμούς αναδεικνύοντας το μέγεθος του προβλήματος αλλά και τη σημασία της συνέχισης τέτοιων δράσεων. Ωστόσο η προσπάθειά μας δεν περιορίζεται στον καθαρισμό ακτών και θαλασσών. Έχουμε θέσει ως προτεραιότητα την εκπαίδευση και την ενημέρωση. Σε κάθε περιοχή όπου υλοποιείται η δράση, διοργανώνουμε συναντήσεις με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλους φορείς δημιουργώντας ένα συλλογικό πλαίσιο υπευθυνότητας απέναντι στο περιβάλλον. Μέσα από αυτές τις συναντήσεις, προωθούμε τη συνεργασία και τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών στις διαδικασίες μείωσης των αποβλήτων επιδιώκοντας να χτίσουμε συνειδητοποιημένες κοινότητες που θα λειτουργούν ως πρότυπα για ένα βιώσιμο μέλλον. Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στη διάδοση του μηνύματος ότι η ατομική δράση μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο. Η κατανόηση του πώς κάθε πολίτης μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση της ρύπανσης με πλαστικά είναι κρίσιμη για τη δημιουργία μιας κουλτούρας υπευθυνότητας. Με όραμα μια Ελλάδα απαλλαγμένη από πλαστικά απορρίμματα, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, να προωθούμε την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και να ενθαρρύνουμε τη δράση. Μέσα από τη συλλογική προσπάθεια, χτίζουμε μια χώρα όπου κάθε κοινότητα έχει φωνή και ρόλο συμβάλλοντας σε ένα βιώσιμο μέλλον για όλους μας.

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία 4
Συμμετοχή στην αναδάσωση Βόρειας Εύβοιας, Νοέμβριος 2024.

Κυρία Αδαμίδου, στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, συμμετείχατε στη συζήτηση «Γυναίκες στις επιχειρήσεις; Φυσικά!». Εκεί υπογραμμίσατε την ανάγκη να καταρριφθούν τα στερεότυπα και να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες. Ποια η φιλοσοφία της Lidl Ελλάς σχετικά;

Στην 88η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης είχα την τιμή να συμμετάσχω στη συζήτηση «Γυναίκες στις επιχειρήσεις; Φυσικά!», που διοργανώθηκε από την Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα και τον Germany Trade & Invest. Ήταν μια μοναδική ευκαιρία να μοιραστώ τις απόψεις μου και να υπογραμμίσω την ανάγκη να καταρριφθούν τα στερεότυπα ώστε να δημιουργηθούν ίσες ευκαιρίες για όλες και όλους, ανεξαρτήτως φύλου. Στη Lidl Ελλάς η φιλοσοφία μας βασίζεται στην ακλόνητη πίστη ότι η ισότητα δεν είναι απλώς μια ηθική υποχρέωση – είναι απαραίτητη για την πρόοδο και την καινοτομία. Για μας η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη δεν είναι έννοιες που εξαντλούνται σε δηλώσεις. Αντίθετα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κουλτούρας. Δημιουργούμε ένα περιβάλλον εργασίας όπου κάθε εργαζόμενος μπορεί να εξελιχθεί με βάση τις ικανότητές του, χωρίς διακρίσεις, και προάγουμε ενεργά και πρακτικά την ισότητα σε όλα τα επίπεδα. Πρόσφατα αναβαθμίσαμε τον Κώδικα Δεοντολογίας του ομίλου Schwarz ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι αξίες μας εφαρμόζονται σε όλες τις συνεργασίες μας. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε θεσπίσει αυστηρές δεσμεύσεις για την προώθηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, και ιδιαίτερα της ισότητας. Αυτές περιλαμβάνουν την απαγόρευση διακρίσεων, την προώθηση της ίσης μεταχείρισης, την εξάλειψη της παιδικής και καταναγκαστικής εργασίας και τη διασφάλιση δίκαιων μισθών και συνθηκών εργασίας. Μάλιστα οι επιχειρηματικοί μας εταίροι δεσμεύονται συμβατικά να ακολουθούν αυτά τα πρότυπα, ενώ συμμετέχουν σε εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρουμε. Συγχρόνως, η δέσμευσή μας για ισότητα επεκτείνεται και σε πρακτικές που εφαρμόζουμε καθημερινά. Προωθούμε τη συμμετοχή των γυναικών σε ηγετικές θέσεις, ενώ έχουμε ήδη υιοθετήσει μια ενιαία μισθολογική δομή που βασίζεται αποκλειστικά σε αντικειμενικά κριτήρια, όπως οι γνώσεις, οι δεξιότητες και η εμπειρία. Το όραμά μας είναι να αυξήσουμε περαιτέρω το ποσοστό γυναικών σε θέσεις μέσης και ανώτερης διοίκησης εξαλείφοντας κάθε εμπόδιο που μπορεί να περιορίσει την επαγγελματική τους εξέλιξη. Επιπλέον, ως υποστηρικτές των Αρχών Ενδυνάμωσης των Γυναικών του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, δεσμευόμαστε να προάγουμε την ισότητα όχι μόνο μέσα στην εταιρεία μας, αλλά και σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας μας. Πιστεύουμε ότι η ενδυνάμωση των γυναικών οδηγεί σε ένα πιο δίκαιο, αποδοτικό και δημιουργικό εργασιακό περιβάλλον. Η Lidl Ελλάς παραμένει αφοσιωμένη στη δημιουργία ενός κόσμου όπου η επαγγελματική πρόοδος εξαρτάται αποκλειστικά από το ταλέντο και την αφοσίωση. Η ισότητα είναι μια αναγκαία προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα, την ανάπτυξη και την επιτυχία.

Lidl Ελλάς: H διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων και Βιωσιμότητας, Βασιλική Αδαμίδου μιλάει για την ισχυρή 25ετή φιλοσοφία 5

Η προστασία του πλανήτη μας είναι η κατευθυντήρια αρχή των ενεργειών σας. Ποια τα μελλοντικά σχέδια της Lidl Ελλάς σε επίπεδο δράσεων και πρωτοβουλιών που υμνούν τις αξίες σας;

Η προστασία του περιβάλλοντος και η βιωσιμότητα βρίσκονται στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μας στη Lidl Ελλάς. Με όραμα ένα καλύτερο μέλλον για όλους, συνεχίζουμε να επενδύουμε σε πρωτοβουλίες που συνδυάζουν την καινοτομία, την εταιρική υπευθυνότητα και την κοινωνική συνεισφορά. Τα τελευταία δέκα χρόνια, έχουμε επενδύσει πάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις, ενώ παράλληλα ενισχύουμε τη βιωσιμότητα σε όλες μας τις δραστηριότητες. Στο μέλλον, παραμένουμε δεσμευμένοι στην επίτευξη των στόχων μας για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης. Ήδη έχουμε πετύχει τη μείωση κατά 52% των λειτουργικών εκπομπών CO2, ενώ, από τον Μάρτιο του 2022, χρησιμοποιούμε 100% πράσινη ηλεκτρική ενέργεια σε όλα μας τα καταστήματα, τα κέντρα logistics και τα γραφεία μας. Επιπλέον, μέσω του Schwarz Group, συμμετέχουμε στην πρωτοβουλία Science Based Targets ευθυγραμμιζόμενοι με το στόχο του 1,5 βαθμού της Συμφωνίας του Παρισιού. Η δέσμευσή μας για net-zero έως το 2050 αποτελεί τον πυρήνα του στρατηγικού μας σχεδιασμού. Η διαχείριση φυσικών πόρων με υπευθυνότητα, η προώθηση της βιοποικιλότητας και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας είναι οι βασικοί πυλώνες που θα στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Παράλληλα, συνεχίζουμε να καινοτομούμε προσφέροντας στους καταναλωτές μας προϊόντα υψηλής ποιότητας και στηρίζοντας την ελληνική κοινωνία μέσα από σχέσεις εμπιστοσύνης και συνέργειες με τοπικούς φορείς. Η Lidl Ελλάς, ως μία από τις κορυφαίες αλυσίδες λιανικής πώλησης, έχει καταστήσει τη βιώσιμη ανάπτυξη τρόπο λειτουργίας και ευθύνης. Η ευθύνη μας γίνεται πράξη σήμερα, με το βλέμμα στις γενικές που θα ακολουθήσουν. Με επίκεντρο τον άνθρωπο και τον πλανήτη, θα συνεχίσουμε να πρωτοπορούμε δημιουργώντας συνθήκες που εγγυώνται ένα καλύτερο αύριο για όλες και όλους.

SHARE THE STORY

ΑΠΟΡΡΗΤΟ