«Επιτυχημένος άνδρας είναι εκείνος που βγάζει περισσότερα χρήματα απ' όσα μπορεί να ξοδέψει η γυναίκα του. Επιτυχημένη γυναίκα είναι εκείνη που καταφέρνει να βρει έναν τέτοιο άνδρα» έλεγε η Λάνα Τάρνερ που υπήρξε μία από της μεγαλύτερες σταρ του Χόλιγουντ.
Πρότυπο ξανθής καλλονής και ερωτικής γυναίκας, έκανε οκτώ γάμους, ήταν περήφανη για τη μακρά λίστα των εραστών της και κατάφερε να κρατήσει την καριέρα της για έξι δεκαετίες. Τη μεγαλύτερη ερμηνεία της ωστόσο δεν την έδωσε στο εκράν, αλλά σε μια δικαστική αίθουσα, όταν η κόρη της δικάστηκε για τη δολοφονία του γκάνγκστερ, Τζόνι Στομπανάτο, του εραστή της ηθοποιού. Ένα έγκλημα που σημάδεψε το Χόλιγουντ και παραμένει ακόμη καλυμμένο με πέπλο μυστηρίου…
Όταν η Τάρνερ συνάντησε τον Στομπανάτο στα μέσα της δεκαετίας του '50, είχε ήδη περάσει τη χρυσή ακμή της, έχοντας πρωταγωνιστήσει σε ταινίες όπως «Ο Ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυο φορές» και είχε ήδη κάνει τέσσερις γάμους. Ένας από αυτούς είχε καρπό τη μοναχοκόρη της, Σέριλ, η οποία ήταν ήδη στην εφηβεία και δεν είχε τις καλύτερες σχέσεις με τη μητέρα της.
Η Σέριλ είχε ισχυριστεί στη μητέρα της ότι ο πρώην σύζυγός της, ο τέταρτος κατά σειρά, την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά, το είχε σκάσει από το σπίτι και οι περιπέτειές της είχαν φτάσει μέχρι τις κουτσομπολίστικες στήλες του Χόλιγουντ. Ο νέος εραστής της ηθοποιού είχε σκοτεινό παρελθόν. Βετεράνος του Πολεμικού Ναυτικού, πριν ο δρόμος του τον φέρει στην Καλιφόρνια, είχε ζήσει στην Κίνα και είχε παντρευτεί μια Τουρκάλα για χάρη της οποίας είχε ασπαστεί το ισλάμ. Μελαχρινός με γυαλιστερά μαύρα μαλλιά και ύφος σκληρού, ήταν ακαταμάχητα γοητευτικός. Στο Λος Άντζελες συστηνόταν ως Τζόνι Στιλ και έκρυβε τις σκοτεινές δραστηριότητές του.
Με αυτό το όνομα τον γνώρισε και η Τάρνερ. «Έτσι ξεκίνησε η πιο σκοτεινή περίοδος της ζωής μου» θα έγραφε αργότερα στην αυτοβιογραφία της. «Στην αρχή ήταν όλο λουλούδια και αθώες προσκλήσεις για ποτό, όλα όμως θα τέλειωναν με κραυγαλέα πρωτοσέλιδα, τραγωδία και θάνατο. Πίστευα τα ψέματα που μου έλεγαν οι άντρες και μέχρι να καταλάβω ότι ήταν ψέματα ήταν πολύ αργά.Τον πρώτο καιρό με φρόντιζε πάρα πολύ και είχα έρθει πολύ κοντά του. Με φλέρταρε με πολλή ευγένεια, επιμονή και πειστικότητα. Μέχρι να μάθω το αληθινό του όνομα είχαμε δεσμό».
Ο Στομπανάτο έλουζε με ακριβά δώρα τόσο την Τάρνερ όσο και την κόρη της Σέριλ. Έκανε δώρο στην ηθοποιό ακριβά κοσμήματα. Κάποια από αυτά τα φόρεσε στην ταινία «Payton Place». Η ίδια θα ομολογούσε πως κάθε φορά που έβλεπε την ταινία μετά το θάνατό του αναστατωνόταν. Όταν έμαθε ποιος ήταν πραγματικά ο εραστής της, είχε ανάμεικτα συναισθήματα. H γοητεία του ήταν επικίνδυνη και ακαταμάχητη. «Πείτε το απαγορευμένο καρπό, αλλά η έλξη ήταν πολύ έντονη. Ίσως να ήταν κάτι άρρωστο που είχα μέσα μου, αλλά η έλξη μου για αυτόν ξεπερνούσε τον ερωτικό τομέα». Όταν η Τάρνερ χρειάστηκε να ταξιδέψει μέχρι την Αγγλία για τα γυρίσματα της ταινίας «Another Time, Another Place», με τον Σον Κόνερι, δε θέλησε να έρθει μαζί της ο Στομπανάτο. Μέσα της ήλπιζε πως αν έμενε πίσω στο Λος Άντζελες, ίσως γνώριζε μια άλλη γυναίκα και έτσι εκείνη δε θα είχε επιλογή από το να τον ξεχάσει. Ένιωθε όμως μοναξιά, και έτσι τελικά τον παρακάλεσε να έρθει κοντά της.
«Πείτε το απαγορευμένο καρπό, αλλά η έλξη ήταν πολύ έντονη. Ίσως να ήταν κάτι άρρωστο που είχα μέσα μου, αλλά η έλξη μου για αυτόν ξεπερνούσε τον ερωτικό τομέα».
Τότε είδε για πρώτη φορά πόσο βίαιος μπορούσε να γίνει. Με την Τάρνερ απασχολημένη με τα γυρίσματα, ο Στομπανάτο βαριόταν και την ίδια στιγμή εκνευριζόταν από τη σταθερή άρνηση της Τάρνερ να εμφανιστεί δημοσίως μαζί του. Ταυτόχρονα ήταν πεπεισμένος ότι η Τάρνερ διατηρούσε δεσμό με τον συμπρωταγωνιστή της. Έφτασε στο σημείο να πάει στο πλατό και να επειλήσει τον Κόνερι με το περίστροφό του. Αυτό έφερε την έκρηξη ανάμεσα σε εκείνον και την Τάρνερ. «Προσπάθησα να πιάσω το τηλέφωνο, αλλά το πέταξε μακριά μου και με έπιασε από το λαιμό. Καθώς τα δάχτυλά του έκλειναν σαν μέγκενη στο λαρύγγι μου, κατόρθωσα να βγάλω μια κραυγή…» γράφει η Τάρνερ. Μια και ο Στομπανάτο είχε πάει στην Αγγλία με πλαστό διαβατήριο, δε στάθηκε δύσκολο για την Τάρνερ να επιτύχει την απέλασή του.
Κάποια στιγμή όμως τα γυρίσματα θα τέλειωναν και ο Στομπανάτο θα την περίμενε πίσω στο Λος Άντζελες… Θέλοντας να αναβάλει τη συνάντηση αυτή, η Τάρνερ αποφάσισε μετά το τέλος των γυρισμάτων να μην επιστρέψει στην Αμερική, αλλά να φύγει για διακοπές στο Ακαπούλκο. Κράτησε το ταξίδι της μυστικό, φτάνοντας στο Μεξικό όμως βρήκε τον Στομπανάτο να την περιμένει στο αεροδρόμιο με ένα πλήθος από φωτορεπόρτερ. «Μέχρι σήμερα δεν ξέρω πώς ο Τζόνι έμαθε ότι έφυγα από την Αγγλία και ότι θα πήγαινα στο Μεξικό» θα έγραφε η Τάρνερ χρόνια αργότερα.
«Μου αποδείκνυε συνεχώς ότι είχε τη δύναμη να κάνει ό,τι ακριβώς ήθελε». Η συμπεριφορά του στο Ακαπούλκο δεν ήταν καλύτερη από αυτή στην Αγγλία. Έφτασε στο σημείο να τραβήξει το όπλο του και να απειλήσει την ηθοποιό. Δε χρειάστηκε να καταφύγει ξανά στη βία ωστόσο καθώς η Τάρνερ ήταν πλέoν τόσο τρομοκρατημένη, που έκανε ακριβώς ό,τι της έλεγε. Ενώ ήταν στο Μεξικό, η Τάρνερ έμαθε πως ήταν υποψήφια για Όσκαρ για την ερμηνεία της στο «Payton Place».
O Στομπανάτο μοιραζόταν τον ενθουσιασμό της μέχρι που έγινε σαφές ότι δε θα μπορούσε να την συνοδεύσει την απονομή. Δεν ήταν δυνατόν, όπως θα έγραφε αργότερα, να εμφανιστεί δίπλα σε ένα γνωστό γκάνγκστερ. Θα ήταν επιζήμιο για τη δημόσια εικόνα της. Ο Στομπανάτο είχε άλλα σχέδια. Επιστρέφοντας από το Μεξικό στο Λος Άντζελες, ειδοποίησε τους φωτογράφους που απαθανάτισαν το ζευγάρι για πρώτη φορά μαζί… «Η Λάνα Τάρνερ επιστρέφει παρέα με μαφιόζο» έγραψαν την επόμενη μέρα οι εφημερίδες. Η ηθοποιός όμως ήταν αποφασισμένη να μην κάνει τη χάρη στον εραστή της. Έτσι, τη βραδιά των βραβείων στην απονομή τη συνόδευσε η Σέριλ. Ο Στομπανάτο την είδε να χάνει το Όσκαρ από την Τζόαν Γούντγουορντ στην οθόνη της τηλεόρασης. Όταν η Τάρνερ επέστρεψε στο σπίτι, τον βρήκε έξαλλο.
«Είναι η τελευταία φορά που με αφήνεις στο σπίτι» της είπε. Την κορόιδεψε που έχασε το βραβείο και μετά άρχισε να τη χαστουκίζει, να τη χτυπά με τις γροθιές του. Αφού την πέταξε στο πάτωμα, της είπε: «Κατάλαβες ότι ήταν η τελευταία φορά που με αφήνεις έξω από κάτι τέτοιο;». Η βραδιά που ξεκίνησε με φλας φωτογράφων και αίγλη κατέληξε με την Τάρνερ αιμόφυρτη στο κρεββάτι δίπλα στον Στομπανάτο. Το εύλογο ερώτημα βέβαια είναι για ποιο λόγο μια όμορφη, ανεξάρτητη και επιτυχημένη γυναίκα όπως η Τάρνερ παρέμενε με έναν τέτοιο άνθρωπο. «Αισθανόμουν μόνο ντροπή» θα έγραφε στην αυτοβιογραφία της. «Ντρεπόμουν τόσο πολύ που δεν ήθελα κανείς να ξέρει την κατάντια μου, πόσο ανόητη ήμουν που τον πίστεψα και τον αγάπησα και πόσο πολύ με είχε εξαπατήσει…».
Πολλοί ήταν εκείνοι που πίστευαν ότι στην πραγματικότητα το φόνο είχε διαπράξει η Λάνα και όχι η έφηβη κόρη της.
Η μοιραία νύχτα της 4ης Απριλίου του 1958 ήρθε μερικές εβδομάδες αργότερα. Ο Στομπανάτο βρισκόταν για μία ακόμα φορά στο σπίτι της Τάρνερ στο Μπέβερλι Χιλς. Οι δυο εραστές καβγάδιζαν έντονα στην κρεβατοκάμαρα και η Τάρνερ θα εξομολογείτο αργότερα πως είχε καταλάβει ότι ο καβγάς θα είχε πολύ άσχημη κατάληξη. Είχε πει στην κόρη της πως αυτή ήταν η βραδιά που θα έδινε τέλος στο δεσμό με τον γκάνγκστερ. Οι φωνές τους έγιναν τόσο δυνατές, ώστε να γίνουν εύκολα αντιληπτές από τη Σέριλ, που ήταν στο διπλανό δωμάτιο. Έπειτα από τη βραδιά των Όσκαρ η Σέριλ είχε δει τα σημάδια στο πρόσωπο της μητέρας της και ήξερε πως ο Στομπανάτο τη χτυπούσε. Η Τάρνερ της απαγόρεψε να πει το παραμικρό σε οποιονδήποτε και ειδικότερα στη μητέρα της. Είναι φυσικό όμως ότι η Σέριλ ανησυχούσε πολύ για τη μητέρα της.
«Άκουγα φωνές και γυαλιά να σπάνε» είπε στην συνέντευξη που παραχώρησε στον Λάρι Κινγκ τη δεκαετία του '90. «Μια μέρα η μητέρα μου με είχε καθήσει κάτω και μου είπε όλη την ιστορία, πως την είχε χτυπήσει στην Αγγλία και πως απειλούσε τη ζωή της, αλλά και τη ζωή της γιαγιάς μου. Η μητέρα μου δεν μπορούσε να τον διώξει από το σπίτι, να τον ξεφορτωθεί. Η αντίδρασή μου ήταν «γιατί δεν καλείς την αστυνομία;» Εκείνη όμως δεν ήθελε να το ακούσει, εξαιτίας της δημοσιότητας. Πίστευε ότι θα ήταν το τέλος της καριέρας της». Η Σέριλ χτύπησε την πόρτα του δωματίου της μητέρας της και προσπάθησε να ηρεμήσει το ζευγάρι. Δεν το κατάφερε όμως και έτσι κατέβηκε στην κουζίνα και πήρε ένα μεγάλο μαχαίρι.
Όταν ανέβηκε ξανά στην κρεβατοκάμαρα της μητέρας της, ο καβγάς είχε καταλαγιάσει και ο Τζόνι ετοιμαζόταν να φύγει κρατώντας τις κρεμάστρες με τα ρούχα του. Στη Σέριλ όμως που βρισκόταν σε σύγχυση φάνηκε σαν να κρατούσε κάτι σαν όπλο και τη στιγμή που εκείνος πλησίασε τη μητέρα της, του κάρφωσε ένα μαχαίρι στην κοιλιά.. «Τι μου έκανες Σέριλ;» ήταν τα τελευταία του λόγια πριν πέσει νεκρός.
Το σκάνδαλο που ξέσπασε ήταν φυσικά τεράστιο. Η Σέριλ ως ανήλικη δεν κατέθεσε ποτέ στο δικαστήριο. Κατέθεσε όμως η μητέρα της σε μια δακρύβρεχτη, συγκλονιστική μαρτυρία, που κάποιοι χαρακτήρισαν την καλύτερη της ερμηνεία. Η κόρη της αθωώθηκε, πολλοί όμως ήταν εκείνοι που πίστευαν ότι στην πραγματικότητα το φόνο είχε διαπράξει η Λάνα και όχι η έφηβη κόρη της. Κάτι τέτοιο δεν αποδείχτηκε ποτέ.
Η σχέση της ηθοποιού με την κόρη της, όμως, παρότι πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της μαζί της, ήταν περίπλοκη. Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά το θάνατο της Τάρνερ, το 1994, η διαθήκη της κληροδοτούσε στη Σέριλ μόλις πενήντα χιλιάδες δολάρια. Το μεγαλύτερο μέρος της κληρονομιάς πήγε στην πιστή οικονόμο και φίλη της Τάρνερ, που ήταν μαζί της μισό σχεδόν αιώνα…