Η Αθήνα τον Δεκέμβριο λάμπει ακόμη κάτω από τον ήλιο, μια πόλη όπου το παλιό συναντά το καινούριο με κάθε βήμα. Εδώ, ανάμεσα στα παλιά μάρμαρα και τους σύγχρονους θρόνους του πολιτισμού, συνάντησα την Leah Wood. Εικαστικός, ακτιβίστρια, κόρη του θρυλικού Ronnie Wood των Rolling Stones, μοιάζει σαν urban ξωτικό. Με το τεράστιο χαμόγελό της και την αιθέρια παρουσία της, είναι άμεση, προσιτή και με μια φυσική δόση χιούμορ που σπάει αμέσως τον πάγο.
Βρισκόμαστε στο Nyn Esti, στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, όπου η Leah Wood ήρθε για να εργαστεί πάνω σε μια νέα έκθεση που θα παρουσιαστεί το 2025. Η συνεργασία της με την Άντα Ηλιοπούλου, πρόεδρο της διεθνούς πολιτιστικής κίνησης Le Soleil Foundation, ενώνει την τέχνη της με την ελληνική φύση, πιο συγκεκριμένα με τις πεταλούδες της Ρόδου. «Το τοπίο εκεί ήταν άγριο, τραχύ και γεμάτο υφές», μου λέει, αφήνοντας να φανούν τα συναισθήματα από την επαφή της με την ελληνική γη. Όταν η Leah Wood ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τη ροδίτικη φύση, κατά τη διάρκεια διακοπών, ήξερε πως αυτό θα ήταν το επόμενο θέμα της έκθεσής της.
Έτσι, για αρκετούς μήνες ζούσε μεταξύ Λονδίνου και Ρόδου, προκειμένου να ολοκληρώσει μια σειρά από έργα, με πεταλούδες - το σήμα κατατεθέν και αιώνια Μούσα της καλλιτέχνιδας. «Όταν ήρθα στην Αθήνα, βρήκα το τοπίο πιο πράσινο, με εντυπωσιακούς βράχους και μοναδικό φως. Θα πάρω αυτή την εμπειρία μαζί μου και ελπίζω να την ενσωματώσω σε επόμενα σχέδια και πίνακες», λέει και το βλέμμα της μοιάζει ήδη να ταξιδεύει σε μελλοντικές δημιουργίες.
Η Leah είναι μια καλλιτέχνις που παίζει με τα όρια της ζωγραφικής και της γλυπτικής. Χρησιμοποιεί τεχνικές και υλικά που συνδυάζουν το παρελθόν με το μέλλον, αναδεικνύοντας τη σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον. Οι πίνακές της ξεφεύγουν από τη φυλακή του δισδιάστατου. Αντιθέτως, είναι ανάγλυφοι, φλεβώδεις, τραχείς, θυμίζοντας σχεδόν γλυπτά.