Μόλις είδα το έργο «Μια Άλλη Θήβα» αποφάσισα να δουλέψω αυτό το αφιέρωμα. Να τους βρω όλους, τον εκπληκτικό σκηνοθέτη και τους συγκλονιστικούς ηθοποιούς αλλά να βρω και τον δικηγόρο που υπερασπίζεται τον Διονύση, έναν πατροκτόνο που είναι δίπλα μας. Ένα παιδί της κοινωνίας μας, και όχι της σκηνής.
Μετά τη μεγάλη συγκίνηση για αυτό το αριστουργηματικό έργο, ένιωσα πολλά και έντονα μιλώντας με αυτούς τους ανθρώπους. Οικογένεια, βία, εκδίκηση, ανοχή, αδικία, ενοχή – όλα διαπερνούν το πετσί μας. Μην χάσετε αυτό το θέαμα. Το γεγονός ότι είναι συνεχώς sold out, δίνει ελπίδα. Για το θέατρο, για τη ζωή, για την κοινωνία.
Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, Σκηνοθέτης
Πώς αναλάβατε να σκηνοθετήσετε αυτό το έργο;
Εγώ συνεργάζομαι ούτως ή άλλως με τη φιλόλογο και μεταφράστρια Μαρία Χατζηεμμανουήλ και μέσα από μια συζήτηση προέκυψε αυτό το έργο του συγγραφέα Σέρχιο Μπλάνκο, το διάβασα και θέλησα να το σκηνοθετήσω. Αυτό τον καιρό μιλάμε πιο πολύ για τις γυναικοκτονίες, και δικαίως βέβαια, αλλά και εδώ υπάρχει η αντρική βία, μέσα από την πατριαρχία. Του χρόνου όμως θα κάνω ένα έργο που έχει να κάνει με την κακοποίηση των γυναικών, μια ιρλανδέζικη μαύρη κωμωδία, με τίτλο «Crocodile Fever», της συγγραφέως Meghan Tyler.
Οσον αφορά, τώρα, το «Μια άλλη Θήβα», που ο τίτλος του παραπέμπει στην πατροκτονία που διέπραξε ο Οιδίποδας, δεν θα διηγηθώ την ιστορία που διαδραματίζεται, αλλά θέλω να σταθώ στο πόσο σημαντικό ρόλο παίζει το να μεγαλώνεις ένα παιδί με αγάπη, που τόσο ανάγκη την έχει και το βοηθάει καθοριστικά στην εξέλιξή του. Ο Μαρτίν, στο έργο, δεχόταν μια πολύ προσβλητική συμπεριφορά από τον πατέρα του, ώσπου φτάνει στην πατροκτονία. Αυτό που με συγκίνησε και θέλησα να σκηνοθετήσω αυτή την παράσταση είναι το πώς ένα παιδί που ήταν του κλώτσου και του μπάτσου, μέσα από τις συζητήσεις που κάνει με έναν συγγραφέα που τον συναντά στη φυλακή, μετακινείται το μυαλό του και νιώθει τι σημαίνει κάποιος να ενδιαφέρεται για σένα, ύστερα από όλη αυτή τη βαρβαρότητα μέσα στην οποία έζησε. Είναι η δεύτερη χρονιά που παίζεται το έργο και με συγκινεί πολύ το πόσο το κοινό αγκαλιάζει την παράσταση, αγκαλιάζει ένα παιδί που έκανε έναν φόνο -και μάλιστα έναν φόνο από τους πιο ειδεχθείς. Το βρίσκω πολύ ελπιδοφόρο.