Τo 2013 παρουσίασε την πρώτη παράσταση εμπειρίας στο Μουσείο Βορρέ. Ήταν μια παράσταση ύπνου. Ο κόσμος κοιμόταν εκεί. Ακολούθησε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, όπου οι θεατές δημιουργούσαν την παράσταση ενώ κοιμούνταν στη Στέγη. Ήρθε και το Δημοτικό θέατρο Πειραιά με την παράσταση «The Dream Series: In the Eyes of God – Ολονυχτία» και αργότερα η πρώτη υποβρύχια παράσταση στον κόσμο (Drops of Breath) στο ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο το 2015. Από εκεί και πέρα, η Αποστολία Παπαδαμάκη ξεκίνησε τις παραστάσεις σε αρχαιολογικούς χώρους κάτω από την ομπρέλα «Anamnesis». Πρώτος σταθμός ήταν ο ναός του Επικούριου Απόλλωνα με μια 14ωρη ολονύχτια παράσταση. Το 2023 πραγματοποιήθηκε η σπουδαιότερη από τον συγκεκριμένο κύκλο στους Δελφούς, με τίτλο «Οι Χρησμοί του Νερού».
Από τον Πλάτωνα στον σύγχρονο θεατή μέσω της ανάμνησης
Η Αποστολία Παπαδαμάκη δημιουργεί πολυμορφικά έργα τέχνης και παραστάσεις εμπειρίας που σκοπό έχουν να οδηγήσουν τον θεατή στην καλύτερη εκδοχή του εαυτού του. Τα τελευταία χρόνια το έργο της βασίζεται στη μεθοδολογία της ανάμνησης, η οποία προέρχεται από τον Πλάτωνα.
Τη ρωτάω πώς συνδέεται ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος με την ανάμνηση ενός θεατή στο σήμερα. «Ο Πλάτωνας έλεγε πως οι άνθρωποι για να θυμηθούμε τη θεϊκή μας φύση δεν χρειαζόμαστε τη γνώση και την πληροφορία, αλλά την ανάμνηση. Χρειαζόμαστε αρχετυπικούς ήχους, αρχετυπικές κινήσεις και λέξεις σε συλλογικό επίπεδο. Από την άλλη το “Περί Ορχήσεως” του Λουκιανού αναφέρει ότι δεν υπάρχει όρχηση χωρίς κίνηση, μουσική, χορό, μέλος. Οι παραστάσεις “Anamnesis” έχουν δομηθεί σε αυτό το πλαίσιο αλλά με ένα σύγχρονο τρόπο. Οι θεατές, ουσιαστικά, μετακινούνται σε ολόκληρο τον αρχαιολογικό χώρο, όπου δεν υπάρχουν καθίσματα, παρακολουθώντας δρώμενα κυλιόμενης ροής με ποιητική αφήγηση που σχετίζονται με την ιστορία, τη μυθολογία, την αρχιτεκτονική και την άυλη πολιτιστική κληρονομιά του αρχαιολογικού χώρου ή μουσείου», λέει.