Τί είναι τελικά ο έρωτας -κάτι απτό ή κάτι φαντασιακό; Στο θεατρικό έργο του 1929 “Πέρλιμπλιν και Μπελίσα” του -τόσο αγαπημένου στο ελληνικό κοινό – Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, ο Ισπανός ποιητής και δραματουργός πραγματεύεται ένα αγαπημένο του θέμα: τον ανεκπλήρωτο έρωτα. Μια ιστορία τρυφερή όσο και οδυνηρή από την αρχή μέχρι το τέλος της, γραμμένη στη μοναδική, γεμάτη ονειρικές εικόνες και λυρισμό γλώσσα του που έχουμε την ευκαιρία ν’ απολαύσουμε στις παραστάσεις του θεάτρου Πορεία οι οποίες ξεκινούν από τις 5 Μαρτίου 2024.
Η υπόθεση
Ο μεσόκοπος Πέρλιμπλιν (όνομα που προσιδιάζει στους ερωτοχτυπημένους γέρους της λαϊκής φάρσας) πείθεται να παντρευτεί τη νεαρή γειτόνισσά του για να μην μείνει μόνος και αβοήθητος στα γεράματα. Η Μπελίσα πείθεται να παντρευτεί τον πλούσιο γείτονά της για να γίνει πιο ποθητή από τους άλλους άντρες χάρη στην ομορφιά που θα της χαρίσουν τα πλούτη του. Όμως, λαχταρώντας έναν έρωτα της ηλικίας της, γοητεύεται από τον μυστηριώδη ξένο που κρύβεται τις νύχτες στον κήπο και της γράφει φλογερές επιστολές. Ο Πέρλιμπλιν δεν αντέχει να ζει χωρίς την αγάπη της Μπελίσα και σκοτώνει τον ανώνυμο εραστή, ενώ η Μπελίσα αποκαλύπτει την αλήθεια χάνοντας δια μιας σύζυγο και ερωμένο.
Ο ίδιος ο Λόρκα έβαλε ως υπότιτλο σε αυτό του το έργο τον χαρακτηρισμό “Ερωτικό αλληλούια”, φανερώνοντας αφενός τη σύνδεση της ιστορίας του με τα άκρως συμβατικά, τυποποιημένα φαρσικά αναγνώσματα του ισπανικού 18ου αιώνα, αφετέρου την πρόθεσή του να υπερβεί με αιρετικό και ποιητικό τρόπο την παράδοση αυτή.
Τη σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Τάρλοου και τη μουσική ο Φοίβος Δεληβοριάς. Στο ρόλο του Πέρλιμπλιν ο Χρήστος Σαπουντζής και της Μπελίσα (σε διπλή διανομή) η Μαριάννα Πουρέγκα και η Φαίδρα Αγγελάκη. Μαζί τους οι: Δανάη Σαριδάκη, Γιολάντα Μπαλαούρα, Έλενα Μελά και Περικλής Σιούντας.
Φωτογραφίες: Μαρίζα Καψαμπέλη