Πιστό στην αποστολή του να προασπίζεται το περιβάλλον με άξονα την κοινότητα, το κοινωφελές µη-κερδοσκοπικού χαρακτήρα Ίδρυμα Χατζηγάκη μεταβαίνει από τις 18 έως τις 22 Νοεμβρίου στο Σουφλί για την υλοποίηση του 2ου κύκλου δράσεων του Προγράμματος «Παιδεία & Περιβάλλον – Διαβάζω-Μαθαίνω-Δρω».
Στον απόηχο των καταστροφικών πυρκαγιών που έπληξαν τον Αύγουστο του 2023 το Δάσος της Δαδιάς στον Έβρο, καθώς συστηματικά γινόμαστε μάρτυρες των πρωτόγνωρων καταστροφών που επιφέρει η κλιματική κρίση σε κάθε γωνιά του πλανήτη, μαθητές και φοιτητές ηλικίας 4-18+ στην ακριτική περιοχή του Έβρου ενώνονται κάτω από το σύνθημα «Το δάσος, το σπίτι μας» και, μαζί, δίνουν νέα πνοή στον τόπο τους, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που θα κορυφωθούν την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, που κηρύσσεται Ημέρα Δενδροφύτευσης.
Προσβλέποντας στην ενδυνάμωση του περιβαλλοντικού εγγραμματισμού, στην ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων πάνω σε κρίσιμα ζητήματα που σχετίζονται με το περιβάλλον, αλλά και στην επούλωση του τραύματος, το Ίδρυμα Χατζηγάκη επικεντρώνεται στη νέα γενιά, δίνοντας στους πολίτες του αύριο και μελλοντικούς διαχειριστές του φυσικού περιβάλλοντος την ώθηση να γίνουν οι ίδιοι οι πρεσβευτές για την αναγκαία κοινωνική και περιβαλλοντική αλλαγή. Ειδικότερα, μέσα από τη βιωματική εκπαίδευση και δράση πάνω σε θεματικές όπως η μέλισσα, η κλιματική αλλαγή και η αναγέννηση του δάσους, και με την παροχή δυνατών ερεθισμάτων μέσα από σειρά δραστηριοτήτων STEAM, άμεσοι στόχοι του Ιδρύματος Χατζηγάκη είναι:
- Η αύξηση του ποσοστού συμμετοχής των νεαρών μαθητών-τριών σε βιωματικές περιβαλλοντικές δραστηριότητες εντός και εκτός τάξης.
- Η παροχή δημιουργικής εκπαίδευσης για την κατανόηση των οικολογικών αρχών.
- Η εμφύσηση στους μαθητές-τριες του αισθήματος ευθύνης και δέσμευσης για βιώσιμες πρακτικές που συνεισφέρουν στην αποκατάσταση των κατεστραμμένων εκτάσεων στον τόπο τους.
- Η απόκτηση δεξιοτήτων αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών για την προαγωγή της ψυχικής ευημερίας.
- Η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη βαρύτητα των μελισσών σε σύνδεση με το δάσος, τον καίριο ρόλο τους στο οικοσύστημα, καθώς και τους τρόπους κατανόησης και διαφύλαξης της οικολογικής ισορροπίας και της βιοποικιλότητας των μελισσών.