Μπαίνοντας κατευθείαν στο θέμα ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Φιλόθεος με επιστολή του, ζήτησε από την Ελίζ Ζαλαντό να μην αναρτηθεί η παρακάτω αφίσα από το έργο της με τίτλο «Αδέσποτα Κορμία», το οποίο πραγματεύεται το δικαίωμα στην άμβλωση, μεταξύ άλλων.
«Είναι βαθύτατα προκλητική για το θρησκευτικό συναίσθημα των χριστιανών της πόλης», είπε ο Μητροπολίτης και δυστυχώς δεν έμεινε μόνο εκεί.
«Τείνει, δυστυχῶς, νὰ καταστεῖ συνήθεια, τὰ τελευταῖα χρόνια, ἡ ἐκ μέρους διαφόρων «καλλιτεχνῶν» χρησιμοποίηση τῶν ἱερῶν Προσώπων τῆς Πίστης, ὄχι γιὰ νὰ ἀποδώσουν τὸν ἁρμόζοντα σεβασμὸ καὶ νὰ ἐκφράσουν τὴν πρέπουσα εὐλάβεια πρὸς Αὐτά, ἀλλὰ γιὰ νὰ «διαφημίσουν» έκδηλώσεις καὶ δημιουργήματα τέχνης. Αὐτὲς οἱ διαφημίσεις ὑπὸ τὸ πρόσχημα μιᾶς ἀμφίβολης καλλιτεχνικὰ γραφιστικῆς προσέγγισης, ἀγγίζουν - ἐνίοτε δὲ καὶ ὑπερβαίνουν - τὰ ὅρια τῆς κακόβουλης πρόκλησης καὶ τῆς κακοποιητικῆς πρόθεσης», υποστήριξε μεταξύ άλλων στην επιστολή του που την κοινοποίησε σε δήμαρχο Θεσσαλονίκης και περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας.
Πριν δούμε όμως την απάντηση που έδωσε η Ελίζ Ζαλαντό, γενική διευθύντρια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, αξίζει να πούμε λίγα λόγια για το ντοκιμαντέρ «Αδέσποτα Κορμιά» της Ελίνας Ψύκου, το οποίο φέρει και την εν λόγω αφίσα.
Το σενάριο των «Αδέσποτων Κορμιών»
Η Ρόμπιν είναι έγκυος, αλλά δε θέλει να γίνει μητέρα. Η Κατερίνα θέλει αλλά δεν μπορεί. H Κική θέλει απλώς να πεθάνει με αξιοπρέπεια. Όμως η άμβλωση, η εξωσωματική γονιμοποίηση και η ευθανασία αντίστοιχα δεν είναι νόμιμες στις χώρες τους. Τα Αδέσποτα κορμιά εξερευνούν τη σωματική αυτονομία σε μια Ευρώπη, όπου επιτρέπεται να ταξιδέψεις, να εργαστείς, να καταναλώσεις ελεύθερα αλλά όχι απαραίτητα να ζήσεις ή να πεθάνεις όπως επιθυμείς.