Το MEGA κλείνει 35 χρόνια «στον αέρα» και οι σειρές του έχουν αφήσει ανεξίτηλο αποτύπωμα στην ελληνική τηλεόραση. Όντας το πρώτο ιδιωτικό κανάλι της χώρας, επένδυσε εξαρχής στη μυθοπλασία, με το Πατήρ, υιός και πνεύμα να είναι η πρώτη σειρά της ιδιωτικής τηλεόρασης.
Από συγκίνηση και κωμωδία μέχρι δράμα και μυστήριο, το MEGA μάς χάρισε στιγμές που πέρασαν στην ποπ κουλτούρα και έγιναν κλασικές. Με μπόλικη δόση νοσταλγίας, ας θυμηθούμε 20 από τις πιο επιτυχημένες σειρές στην ιστορία του τηλεοπτικού σταθμού, σε χρονολογική σειρά.
Οι τρεις Χάριτες (1989-1990)
Η σειρά που έβαλε στον χάρτη τη συνεργασία των Ρέππα - Παπαθανασίου. Τρεις αδερφές, η Χαρά (Άννα Παναγιωτοπούλου), η Μίνα (Μίνα Αδαμάκη) και η Ειρήνη (Νένα Μεντή), που ζουν μαζί στο πατρικό τους, μπλέκουν σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις, αντιμετωπίζοντας οικογενειακά και κοινωνικά ζητήματα. Σημείωσε τεράστια επιτυχία, επιτυγχάνοντας εξαιρετικά υψηλά νούμερα τηλεθέασης και θεωρείται πλέον ένα από τα πιο πετυχημένα προγράμματα που έχει προβάλλει ποτέ η ελληνική τηλεόραση.
Το Ρετιρέ (1990-1992)
Με την υπογραφή του Γιάννη Δαλιανίδη, το Ρετιρέ είναι πια ταυτόσημο με καλοκαιρινή άδεια στην πόλη σου, όταν όλοι οι άλλοι βρίσκονται σε διακοπές. Μέσα από τη ζωή της Κατερίνας (Κατερίνα Γιουλάκη) και των συνεργατών της σε μια ασφαλιστική εταιρεία, η σειρά κατέγραψε με χιουμοριστικό τρόπο την Ελλάδα της μεταπολίτευσης. Fun fact: Δεν γυρίστηκε ποτέ φινάλε. Οι δύο πρωταγωνιστές απαίτησαν διπλάσια χρήματα για να συμμετέχουν και στην τρίτη σεζόν, κάτι που εξόργισε τον Γιάννη Δαλιανίδη και έτσι πήρε την απόφαση να διακόψει αιφνίδια τη σειρά και να ξεκινήσει τους Μικρομεσαίους.
Οι Απαράδεκτοι (1991-1993)
Στη φανταστική οδό Αδάμαντος 4 στον Λυκαβηττό, σε δύο γειτονικά διαμερίσματα, ζουν τέσσερις φίλοι: στο ένα η Δήμητρα και ο Σπύρος (που είναι ζευγάρι) και στο διπλανό τους, ο Γιάννης και ο Βλάσσης, που είναι φίλοι και συγκάτοικοι. Το χιούμορ της σειράς, σε σενάριο της Δήμητρας Παπαδοπούλου, ανατρεπτικό για την εποχή, άγγιξε τις καρδιές του κοινού, το οποίο αναγνώριζε κομμάτια της καθημερινότητάς του στις ιστορίες των πρωταγωνιστών. Fun fact: Στους Απαράδεκτους έκαναν το τηλεοπτικό τους ντεμπούτο οι Ρένια Λουιζίδου, Πέτρος Φιλιππίδης, Χριστόφορος Παπακαλιάτης και Χριστόφορος Ζαραλίκος.
Αναστασία (1993-1994)
Από τις πρώτες -έξτρα spicy- δραματικές σειρές του Mega που προκάλεσε φρενίτιδα, λόγω της ταμπού πλοκής της, σε σενάριο Μιρέλλας Παπαοικονόμου. Η 21χρονη Αναστασία είναι ερωτευμένη με τον επιχειρηματία Παύλο Κυριαζή αλλά θέλει και τον γιο του, Αλέξανδρο. Σε κάθε επεισόδιο τα μηχανάκια της AGB έπαιρναν φωτιά, σημειώνοντας ακόμη και 60%. Το τελευταίο επεισόδιο δε, όπου όλη η Ελλάδα περίμενε με κομμένη την ανάσα να μάθει την απόφαση της Αναστασίας, άγγιξε τηλεθέαση 70%.
Ντόλτσε Βίτα (1995-1997)
Η ζωή της χήρας Χριστίνας (Άννα Παναγιωτοπούλου) περιπλέκεται όταν ερωτεύεται τον κατά πολύ νεότερο αρραβωνιαστικό της κόρης της. Η σειρά συνδυάζει κωμικά και δραματικά στοιχεία, αναδεικνύοντας τη συγγραφική δεινότητα και την ευρηματική πλοκή του Αλέξανδρου Ρήγα και του Λευτέρη Παπαπέτρου. «Μπροστά για την εποχή της» είναι η περιγραφή που συνοδεύει συνήθως κάθε αναφορά στο Ντόλτσε Βίτα κι αυτό δεν οφείλεται μόνο στον απαγορευμένο έρωτα της πλοκής αλλά και στον κώδικα της κωμωδίας που εισήγαγε, με διάσπαρτα στοιχεία μπλακ χιούμορ.
Δύο Ξένοι (1997-1999)
Ίσως να μην ξαναδούμε πιο hot ζευγάρι από τον καθηγητή Κωνσταντίνο Μαρκορά (Νίκος Σεργιανόπουλος) και την τηλεπαρουσιάστρια Μαρίνα Κουντουράτου (Εβελίνα Παπούλια) σε ένα κλασικό πυγμαλιωνικό love story. Πανέξυπνοι διάλογοι, καταιγιστικές ατάκες που πέρασαν στην καθημερινή γλώσσα και χαρακτήρες που άφησαν εποχή. Ο Αλ. Ρήγας, εμπνευσμένος από το «Ωραία μου κυρία» και το «Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα», ήθελε να προτείνει την Αλίκη Βουγιουκλάκη για τη σειρά. Η Βουγιουκλάκη είχε βρει την ιδέα ενδιαφέρουσα. Όταν πέθανε, το καλοκαίρι του 1996, ο Ρήγας αποφάσισε ότι η επόμενη επαγγελματική του κίνηση θα ήταν «αυτό που μου είπε η Αλίκη».
Ψίθυροι Καρδιάς (1997-1998)
Άλλος ένας απαγορευμένος έρωτας (μεγάλο φετίχ της ελληνικής τηλεόρασης εκείνη την περίοδο), αυτή τη φορά μεταξύ ενός «μπαλαμού» αρχιτέκτονα (Απόστολος Γκλέτσος) και μιας τσιγγάνας (Άννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους). Το σενάριο της σειράς έγραψαν ο Σταύρος Αβδούλος και η Ειρήνη Ριτσώνη, ενώ τη σκηνοθεσία της σειράς επιμελήθηκε ο Μανούσος Μανουσάκης. Οι Ψίθυροι Καρδιάς ήταν το πιο επιτυχημένο σίριαλ της δεκαετίας του ‘90, ξεπερνώντας ακόμη και το Μουντιάλ της Γαλλίας το καλοκαίρι του 1998. Η σειρά έφτασε σε μέγιστη τηλεθέαση το 76,7%! Το ποσοστό αυτό δεν έχει ξεπεραστεί από καμία άλλη ελληνική τηλεοπτική σειρά μέχρι και σήμερα.
Σ' αγαπώ μ' αγαπάς (2000-2002)
Μια κωμική σειρά-διαμάντι που ανέδειξε την καθημερινότητα ενός ζευγαριού μέσα από χιουμοριστικές διαφωνίες και ευτράπελα. Το Σ’αγαπώ μ’αγαπάς είναι μια χρονοκάψουλα της ενήλικης ζωής στα 00s. Η Δήμητρα Παπαδοπούλου και ο Θοδωρής Αθερίδης καθήλωσαν με την αμεσότητα και τη φυσικότητά τους, χαρίζοντας στο κοινό αξέχαστες ατάκες, γεμάτες χιούμορ και ειλικρίνεια.
10 Λεπτά Κήρυγμα (2000-2003)
Σπάνια οι οικογενειακές κωμικές σειρές καταφέρνουν να κρυσταλλώσουν μια γενιά, με μη cringe τρόπο και το 10 Λεπτά Κήρυγμα είναι μία από αυτές. Παράλληλα, είναι από τις πιο wholesome και γλυκές σειρές του MEGA, που έχει συνοδέψει τόσα μεσημεριανά γεύματα μπροστά από την τηλεόραση. Fun fact: Άλλη μια σειρά που είχε «φάει» πρόστιμο από το ΕΣΡ, όσο κι αν δε της φαίνεται (στις επαναλήψεις δεν περιλαμβάνονται τα επίμαχα στιγμιότυπα).
Είσαι το ταίρι μου (2001-2002)
Μία από τις σειρές που το κοινό αγκάλιασε περισσότερο και συνεχίζει να παρακολουθεί στις επαναλήψεις του. Με την μοναδική πένα του Λευτέρη Παπαπέτρου και αξέχαστες ερμηνείες ηθοποιών όπως η Βίκυ Σταυροπούλου, η Κατερίνα Λέχου, η Δάφνη Λαμπρόγιαννη, ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος και ο Άρης Σερβετάλης, η σειρά αυτή έγραψε το δικό της -μπαμπάτσικο- κεφάλαιο στην ιστορία του καναλιού.
Να με προσέχεις (2000-2001)
Άλλη μια σειρά όπου ο απαγορευμένος έρωτας είναι στο επίκεντρο. Μία γυναίκα ερωτεύεται δύο αδέρφια (Χριστόφορο Παπακαλιάτη και Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη), μπλέκοντας σε ένα ερωτικό τρίγωνο, που άφησε εποχή. Η δεύτερη σειρά του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, μετά το «Η Ζωή μας μία Βόλτα», με ένα δυνατό καστ στο οποίο ξεχώρισε ο Αλέκος Αλεξανδράκης στον τελευταίο του ρόλο στη μικρή οθόνη.
Κλείσε τα μάτια (2002-2004)
Σε σενάριο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, ταυτόχρονη σχέση με μάνα και κόρη, και «Τράβα σκανδάλη» στο τραγούδι των τίτλων και το πρώτο ομοφυλοφιλικό φιλί στη μικρή οθόνη και πρόστιμο από το ΕΣΡ (βεβαίως!). Η σειρά αποτέλεσε μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες των σεζόν 2002–2003 και 2003–2004 σημειώνοντας υψηλά ποσοστά τηλεθέασης και έλαβε καλές κριτικές, οι οποίες επαίνεσαν τη σειρά για το ύφος της και τις ερμηνείες των ηθοποιών.
Σαββατογεννημένες (2003-2004)
Υπάρχουν δύο είδη Ελλήνων τηλεθεατών: εκείνοι που θα σου πουν ότι η καλύτερη δουλειά του Γιώργου Καπουτζίδη είναι το Παρά 5 κι εκείνοι που επιλέγουν τις Σαββατογεννημένες. Εντυπωσιακό ότι η συγκεκριμένη σειρά με τους ευφυέστατους διαλόγους και τις γρήγορες ατάκες, ήταν το σεναριογραφικό ντεμπούτο του Γιώργου Καπουτζίδη, ο οποίος κλέβει την παράσταση ως Χοσέ («νυχτεριδινό»), σε έναν από τους πιο αστείους χαρακτήρες της ελληνικής τηλεόρασης.
s1NgLEs (2004-2008)
Πρόσφατα είδα στο Tiktok Gen Z άτομα, που δεν πρόλαβαν τη σειρά, να ταυτίζονται με στιγμιότυπα από τη ζωή των Singles, κι όχι άδικα. Ειδικά ο πρώτος κύκλος είναι από τα πιο ρεαλιστικά ψυχογραφήματα της ζωής των εργένηδων του 21ου αιώνα. Τόσο η δομή της σειράς -με τις θεωρίες της Ράνιας και τις αλλαγές στο καστ σε κάθε κύκλο- όσο και τα κοινωνικά ζητήματα που έθιγε, ήταν αρκετά πρωτοπόρα για την εποχή. Fun fact: Ήταν από τις πρώτες σειρές με δικό της ιστότοπο.
Στο Παρά 5 (2005-2007)
Καθόλου τυχαία, το Παρά 5 πρωταγωνιστεί σε κάθε λίστα με τις αγαπημένες ελληνικές σειρές όλων των εποχών. Κι όμως, όταν ο Γιώργος Καπουτζίδης είχε παρουσιάσει το αρχικό σενάριο στους υπεύθυνους, δεν είχαν μείνει ιδιαίτερα ευχαριστημένοι. Παρ' όλα αυτά, από τα πρώτα κιόλας επεισόδια απέκτησε φανατικό κοινό, με μέσο όρο τηλεθέασης πάνω από 50%. Θυμίζουμε ότι εκείνη την περίοδο, προβάλλονταν ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων προσπαθώντας να εξιχνιασουν το μυστήριο. Κάπως έτσι το Παρά 5 απέκτησε cult following, με φαν κλαμπ, διαδικτυακές κοινότητες αφιερωμένες στη σειρά κι άλλα τέτοια φαινόμενα που μέχρι τότε βλέπαμε μόνο για σειρές του εξωτερικού.
Πενήντα-Πενήντα (2005-2007)
Η σειρά εξιστορεί τη ζωή των τριών ζευγαριών: του Νικηφόρου και της Ελισάβετ, του Μίμη και της Ξανθίππης, του Παύλου και της Ειρήνης. Στη σειρά πρωταγωνιστούν ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Σάκης Μπουλάς, η Άβα Γαλανοπούλου, η Μαρία Ανδρούτσου και η Βάνα Ραμπότα. Αν και τα νούμερα τηλεθέασης των πρώτων επεισοδίων ήταν χλιαρά, με τον καιρό σημείωσε τεράστια επιτυχία - ειδικά μετά τις επαναλήψεις που το έκαναν cult classic.
Ευτυχισμένοι μαζί (2007-2009)
Άλλοι μία από τις κωμικές σειρές που αγάπησε το κοινό - το Ευτυχισμένοι μαζί είχε φανατικούς θαυμαστές όλων των ηλικιών. Η σειρά αποτελεί διασκευή, βασισμένη στην ισπανική οικογενειακή κωμωδία Los Serrano. Οι δύο κύκλοι σημείωσαν τρομερή επιτυχία αλλά, δυστυχώς για τους φαν, η σειρά δεν συνεχίστηκε για τρίτη σεζόν. Αντ’ αυτού, προβλήθηκε μια τηλεταινία, στην οποία βλέπουμε το μέλλον των πρωταγωνιστών.
Μαύρα Μεσάνυχτα (2007-2009)
Πολλές μαύρες κωμωδίες η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε στην ελληνική τηλεόραση, ωστόσο τα Μαύρα Μεσάνυχτα (σε σκηνοθεσία Πάνου Κοκκινόπουλου) είναι ένα από τα καλύτερα δείγματα. Τι συμβαίνει όταν ένας φιλήσυχος βιοπαλαιστής, κληρονομεί τη τεράστια περιουσία του αδερφού του, Αποστόλη, νονού της νύχτας και ιδιοκτήτη μπουζουξίδικου; Στρας, παγέτες, περίστροφα, ορθόδοξες εικόνες και emo… γιατί late 00s. Ειδική μνεία στο δίδυμο Λάζαρος-Ζαν Κλωντ (Βασίλης Ρίσβας-Μάκης Παπαδημητρίου) αλλά και στην πιο σέξι femme fatale καλή/ κακιά Σιλβή (Παναγιώτα Βλαντή).
Το Νησί (2010-2011)
Αναμφίβολα από τις καλύτερες -αν όχι η καλύτερη- σειρά που προβλήθηκε στο MEGA και μία από τις πιο ακριβές ελληνικές παραγωγές (για τηλεοπτική σειρά), με συνολικό κόστος 3.900.000 ευρώ. Η σειρά βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, για το οποίο είχε δεχτεί πρόταση από το Χόλιγουντ για μεταφορά του στη μεγάλη οθόνη. Από την πρεμιέρα του πρώτου επεισοδίου, η τηλεθέαση ξεπέρασε το 60% με μια ιστορία που συγκίνησε και συγκλόνισε το κοινό και τους κριτικούς. Το Νησί και κάθε στοιχείο που το αποτελούσε -από τη σκηνοθεσία και τις ερμηνείες, μέχρι το μακιγιάζ και τα χρώματα- ήταν ένα «παραθυράκι» του τι θα μπορούσε να είναι η καλή ελληνική τηλεόραση.
Κάτω Παρτάλι (2014-2015)
Όταν προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, οι περισσότεροι σκεφτήκαμε «Τι είδα μόλις τώρα»; Δε μας έχει συνηθίσει η ελληνική κωμωδία, και δη η μυθοπλασία, σε τόσο σουρεαλιστικό και ταυτόχρονα μαύρο χιούμορ. Το σενάριο της σειράς είναι του Λευτέρη Παπαπέτρου, ενώ η σκηνοθεσία της Αμαλίας Γιαννίκου. Με κάθε επεισόδιο το Κάτω Παρτάλι έσπαγε το ένα ρεκόρ τηλεθέασης μετά το άλλο, αγγίζοντας σε κάποιο σημείο το 60% στο δυναμικό κοινό.