ΤΟ ΒΗΜΑ logo

The Row: Οι αδελφές Olsen απαγόρευσαν κινητά και φωτογραφίες στο show τους

The Row: Οι αδελφές Olsen απαγόρευσαν κινητά και φωτογραφίες στο show τους 1

H κίνηση αυτή - που διαδόθηκε αμέσως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φυσικά - δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το τι σημαίνει να μοιράζεσαι άμεσα εικόνες και βίντεο από την πασαρέλα στο διαδίκτυο και τι σημαίνει το να το εμποδίσεις.

ΑΠΟ ΜΑΡΘΑ ΚΟΥΜΠΑΝΗ

Ο οίκος μόδας που ίδρυσαν οι δίδυμες Mary Kate και Ashley Olsen το 2006, The Row έχει τη δική του φιλοσοφία και στρατηγική.

Πριν από την παρουσίαση του The Row για το φθινόπωρο/χειμώνα 2024 στο Παρίσι, οι καλεσμένοι έλαβαν ένα αίτημα μέσω email: «Σας ζητάμε να αποφύγετε την καταγραφή ή την κοινοποίηση οποιουδήποτε περιεχομένου κατά τη διάρκεια της εμπειρίας σας». Στη θέση των τηλεφώνων, στους καλεσμένους δόθηκαν ιαπωνικά σημειωματάρια και ένα στιλό για να κρατούν χειρόγραφες σημειώσεις.

H κίνηση αυτή – που διαδόθηκε αμέσως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φυσικά – δημιούργησε ερωτήματα σχετικά με το τι σημαίνει να μοιράζεσαι άμεσα εικόνες και βίντεο από την πασαρέλα στο διαδίκτυο και τι σημαίνει το να το εμποδίσεις.

Στο διαδίκτυο, κάποιοι επαίνεσαν αυτή την κίνηση μιλώντας για νοσταλγία για τις μέρες που δεν υπήρχαν smartphones ή τουλάχιστον social media. Άλλοι, όπως η επικεφαλής κριτικός μόδας των New York Times Vanessa Friedman, εξέφρασαν την απογοήτευσή τους: “Δεν αισθάνομαι ότι η λήψη κάποιων φωτογραφιών παρεμποδίζει την ικανότητά μου να εξετάσω πλήρως αυτό που βλέπω. Και νομίζω ότι είμαι αρκετά ενήλικη για να το αποφασίσω αυτό για τον εαυτό μου”, έγραψε στο X. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι παρέμειναν.

«Νομίζω ότι οι άνθρωποι ανησυχούσαν ότι αν τους έπιαναν να βιντεοσκοπούν, δεν θα τους ξανακαλούσαν», λέει η fashion director του Dazed Emma Davidson. Η παρακολούθηση χωρίς τεχνολογία ως συντάκτρια που πρόκειται να καταγράψει περιεχόμενο για τα κοινωνικά δίκτυα του μέσου που εκπροσωπεί, επηρέασε σε μεγάλο βαθμό το πόσο πολύ από τη συλλογή αφομοίωσε η Davidson. Δημιουργήθηκε επίσης μια αναστάτωση στην ατμόσφαιρα, λέει η ίδια. «Ένιωσα ότι ήταν μια τεράστια κίνηση εξουσίας».

 

View this post on Instagram

 

A post shared by The Row (@therow)

Τα runway shows ήταν πάντα κάτι περισσότερο από μοντέλα που περπατούν με νέα σχέδια ρούχων. Αποτελούν τον ισχυρότερο τρόπο επικοινωνίας του «σύμπαντος» ενός brand – και προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό. Για τους καλεσμένους -οι οποίοι άλλωστε δεν βρίσκονται τυχαία εκεί, ο καθένας από αυτούς έχει το δικό του κοινό-  το κινητό είναι μια πύλη για να μοιραστούν την εμπειρία με τους followers τους και όσους άλλους δεν μπορούν να βρεθούν εκεί. Η παρουσία των κινητών και τα social media τα τελευταία αρκετά χρόνια, έχουν αλλάξει τη φύση των runway show. Βγάζοντας τα τηλέφωνα από την εικόνα, το The Row έκανε μια δήλωση: ότι δεν χρειάζεται να δελεάσει τους καταναλωτές.

Exclusive ή ελιτίστικο;

Η πλειοψηφία των καταναλωτών δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά τα ρούχα του brand. Αντίθετα, φαίνεται ότι η λογική του πολυτελούς brand είναι να γίνει ακόμα πιο exclusive κάνοντας ακόμα και το show του απρόσιτο στις μάζες.

*Πηγή κεντρικής φωτογραφίας: Getty/ Ideal Images

SHARE THE STORY

ΑΠΟΡΡΗΤΟ