Όταν μιλάμε για τις «μητροπόλεις της μόδας», γνωστές και ως «Big 4» αναφερόμαστε στις μεγάλες πρωτεύουσες, Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Μιλάνο, Παρίσι, στις οποίες πραγματοποιούνται τα shows των σχεδιαστών. Καθεμία από αυτές τις πόλεις με το δικό της πολιτιστικό υπόβαθρο έχει και το δικό της μοναδικό στιλ που κάτι που αντανακλάται στο street style.
Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αβίαστη κομψότητα και το Je ne sais quoi ύφος των Γαλλίδων ή το ταλέντο στα mix & match των Νεοϋορκέζων. Την ίδια στιγμή, όλοι γνωρίζουμε ότι οι Μιλανέζες διαθέτουν ένα old school glamour που (δικαίως) κατοχυρώνει τη θέση της πόλης ως μια από τις πιο κομψές στον κόσμο. Πόσο συχνά, όμως, δίνουμε στις Μιλανέζες nonnas (που σημαίνει “γιαγιάδες” στα ιταλικά) τα εύσημα για τις κομψές εμφανίσεις τους; Ευτυχώς, ο λογαριασμός Sciuraglam στο Instagram κάνει ακριβώς αυτό, με μεγάλη επιτυχία από το 2016.
Ιδρυμένος από τον Angelo, έναν φοιτητή οδοντιατρικής από τη νότια Ιταλία που επιθυμεί να κρατήσει την ταυτότητά του μυστική, ο λογαριασμός παρουσιάζει τις κομψές ηλικιωμένες γυναίκες του Μιλάνου. Ο Angelo ονόμασε τον λογαριασμό “Sciura”, που σημαίνει «πλούσια γυναίκα» στη μιλανέζικη διάλεκτο, λόγω της περιοχής στην οποία εντοπίζει τα περισσότερα από τα «θέματά» του.
Έχοντας ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2016, ο Sciuraglam έχει πλέον 298K followers, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων fashion designers, editors και influencers. Ακόμα, ο λογαριασμός μετρά ήδη μερικές σημαντικές συνεργασίες με fashion brands αλλά και retailers.
Οι υπέρκομψες αυτές κυρίες συνδυάζουν γούνες, με μεγάλα statement γυαλιά ηλίου, πέρλες και μαργαριτάρια, ενώ το κραγιόν δεν λείπει ποτέ από την πανάκριβη τσάντα τους. Πρέπει να παραδεχτούμε ότι αυτές οι «γιαγιάδες» είναι αληθινά είδωλα του στιλ και πλέον υπάρχει το πρόσφορο έδαφος ώστε ο κόσμος της μόδας (και όχι μόνο) να το αναγνωρίσει.
Ο κόσμος αλλάζει, οι ιδέες ανανεώνονται και απαρχαιωμένες αντιλήψεις, περιορίζονται όλο και περισσότερο εκεί που ανήκουν: στο παρελθόν. Η μόδα, ως μια πτυχή του πολιτισμού και αντανάκλαση της κοινωνίας ακολουθεί. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε να συμβαίνουν μικρές ή μεγάλες αλλαγές. Τα πρότυπα της μόδας και της ομορφιάς αλλάζουν και η βιομηχανία είναι πλέον ένας χώρος φιλόξενος για περισσότερους ανθρώπους, όλων των φύλων και φυλών, όλων των μεγεθών, αλλά και φυσικά των ηλικιών. Αυτό που ονομάζουμε inclusivity.