Το πρωί της Δευτέρας, ο Daniel Roseberry, καλλιτεχνικός διευθυντής του εμβληματικού οίκου Schiaparelli από το 2019, άνοιξε επίσημα την Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι με τη νέα του συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025. Η επίδειξη, που έφερε τον τίτλο “Ίκαρος”, πραγματοποιήθηκε στο Petit Palais, έναν χώρο με ιστορικό και καλλιτεχνικό κύρος, όπου εκτίθενται έργα τέχνης από την αρχαιότητα μέχρι και τη σύγχρονη εποχή. Ο τίτλος της συλλογής παραπέμπει στον μυθικό Ίκαρο (μάλιστα η ίδια η πρόσκληση στο show ήταν ένα χρυσό φτερό!), ο οποίος πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο, αλλά η επίδειξη του Roseberry δεν είχε καμία πτώση – μόνο μια εντυπωσιακή απογείωση για τη σύγχρονη υψηλή ραπτική.
Η συλλογή “Ίκαρος” ήταν ένα ταξίδι στο χρόνο, όπως εξηγεί ο ίδιος ο Roseberry στις σημειώσεις της επίδειξης. Οι σιλουέτες των ρούχων αντλούσαν έμπνευση από διαφορετικές δεκαετίες, συνδυάζοντας την αισθητική της εποχής art deco της δεκαετίας του ’20, την κομψότητα της δεκαετίας του ’50 και τις bias-cut γραμμές της δεκαετίας του ’90. Υπέροχα «γυμνά» ντεκολτέ από σατέν, με εκπληκτικά κεντήματα, στενεί κορσέδες και lace-up λεπτομέρειες στην πλάτη των φορεμάτων, σειρές από βολάν, άλλοτε από μεταξωτό ταφτά και άλλοτε από δαντέλα και υπερτονισμένοι γοφοί, αποτέλεσαν μερικά από τα highlights της συλλογής.
Ο Roseberry κατάφερε, για άλλη μια φορά, να ισορροπήσει μεταξύ της κληρονομιάς του οίκου και της δικής του φουτουριστικής οπτικής. Από τότε που ανέλαβε τη διεύθυνση του Schiaparelli, έχει καταφέρει να ενσωματώσει το χαρακτηριστικό trompe-l’œil στιλ του οίκου με σύγχρονες τάσεις, δημιουργώντας μια αισθητική που είναι ταυτόχρονα οικεία και ριζοσπαστική. Οι σιλουέτες με έντονα τονισμένα χαρακτηριστικά, όπως οι αιχμηρές γραμμές στους γοφούς και τα υπερβολικά ντεκολτέ, συνδυάστηκαν με μοντέρνες τεχνικές ραπτικής και υλικά όπως το σατέν και το μετάξι.