Σε μια εποχή όπου τα runway shows, οι νέες συλλογές και οι συνεργασίες πολυτελών brands κυριαρχούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η πρόβλεψη των τάσεων μόδας μόδας αλλά και ομορφιάς γίνεται ολοένα και πιο περίπλοκη. Η Madé Lapuerta, δημιουργός του λογαριασμού Data But Make It Fashion, προσπαθεί να προσφέρει μια διαφορετική προσέγγιση στον χώρο της μόδας. Με πάνω από 336k ακολούθους στο Instagram και σχεδόν 200.000 στο TikTok, χρησιμοποιεί δεδομένα και στατιστικές για να αναλύσει και να προβλέψει τις τάσεις.
Η Lapuerta ξεκίνησε το εγχείρημά της το 2019, εμπνευσμένη από το ντοκιμαντέρ για τη ζωή του Alexander McQueen. Ως επιστήμονας δεδομένων, αποφάσισε να συνδυάσει τις γνώσεις της στην επιστήμη των υπολογιστών με το πάθος της για τη μόδα. Χρησιμοποιώντας μοντέλα αναγνώρισης εικόνων, άρχισε να αναλύει φωτογραφίες από τις πασαρέλες για να εντοπίσει επαναλαμβανόμενες σιλουέτες, χρώματα και μοτίβα.
Σήμερα, η 26χρονη δημιουργός διεξάγει μελέτες για διάφορα θέματα της μόδας, όπως οι εμφανίσεις της Taylor Swift, οι τάσεις της μόδας ως αντανάκλαση κοινωνικών και οικονομικών φαινομένων και οι χρόνοι φόρτωσης ιστοσελίδων μεγάλων luxury brands. Τα ευρήματά της παρουσιάζονται με τον πιο έξυπνο και fun τρόπο που θα μπορούσαν, με τη μορφή memes, γραφημάτων και βίντεο, που καθιστούν τις τάσεις ξεκάθαρες και κατανοητές για το κοινό της.