Οι Χρυσές Σφαίρες πλησιάζουν, και έτσι ξεκινάει η σεζόν των τηλεοπτικών τελετών απονομής βραβείων, που θα προσφέρει την ευκαιρία σε φαβορί να ξεχωρίσουν και σε αουτσάιντερ να διεκδικήσουν τη θέση τους σε μια χρονιά που μας έδωσε πολλές αξιόλογες παραγωγές (κυρίως) σε κινηματογράφο αλλά και τηλεόραση.
Η ισπανόφωνη ταινία του Jacques Audiard, Emilia Pérez, ηγείται στην κινηματογραφική πλευρά με ρεκόρ 10 υποψηφιοτήτων, καθιστώντας την την ταινία με τις περισσότερες υποψηφιότητες στην κατηγορία κωμωδίας/μιούζικαλ στην ιστορία των Χρυσών Σφαιρών — ξεπερνώντας το Cabaret (1972) και το Barbie (2023).
Την ίδια στιγμή, το επικό δράμα του Brady Corbet, The Brutalist, έχει επτά υποψηφιότητες στην κατηγορία του δράματος, ενώ ακριβώς πίσω του βρίσκεται το θρησκευτικό θρίλερ του Edward Berger, Conclave, με έξι υποψηφιότητες. Και οι δύο ταινίες θα δώσουν μάχη για την πολυπόθητη διάκριση καλύτερης ταινίας (δράμα), όπου είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς το αποτέλεσμα.
Φυσικά, μια νίκη στις Χρυσές Σφαίρες -αν και καλός οιωνός- δεν εξασφαλίζει απαραίτητα το Όσκαρ. Η ιστορία είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα: 1917 (2019), Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (2017), The Revenant (2015), The Social Network (2010), Babel (2006). Όλες αυτές οι ταινίες κέρδισαν Χρυσές Σφαίρες για καλύτερη ταινία (δράμα), αλλά έχασαν το Όσκαρ από τα Parasite, The Shape of Water, Spotlight, The King’s Speech και The Departed, αντίστοιχα.