Οι γυναίκες είναι η καρωτίδα αρτηρία της ποπ κουλτούρας κι αυτό το ξέρουμε καλά όσοι γράφουμε για αυτή. Ωστόσο, το 2024, φαίνεται ότι και ο υπόλοιπος κόσμος επιτέλους το συνειδητοποίησε. Τους τελευταίους 12 μήνες, καλλιτέχνιδες όπως οι Chappell Roan, Sabrina Carpenter, Charli xcx, Taylor Swift, Addison Rae, Tyla, Billie Eilish, SZA, Ariana Grande, Rosalía, Beyoncé και Lady Gaga κυριάρχησαν στο είδος. Ειδικά το καλοκαίρι που αφήσαμε πίσω μας, δεν μπορούσες να σκρολάρεις στο Tiktok για πάνω από 5 λεπτά χωρίς να πέσεις πάνω στη χορογραφία του «Apple» από το άλμπουμ Brat, το επαναλαμβανόμενο ρεφρέν του «Hot To Go!» ή τη φράση «that’s that me espresso».
Όμως, το ποπ πεδίο δεν ήταν πάντα έτσι. Το 2019, το BBC δημοσίευσε έρευνα που αποκάλυπτε το αυξανόμενο χάσμα των φύλων στην ποπ μουσική. Σύμφωνα με δεδομένα της Official Charts Company από την προηγούμενη χρονιά, τρεις φορές περισσότεροι άνδρες εμφανίστηκαν στα 100 πιο δημοφιλή τραγούδια του 2018 στο Ηνωμένο Βασίλειο, με 91 άνδρες ή boybands να βρίσκονται στη λίστα, σε σύγκριση με μόλις 30 γυναίκες.
Στις ΗΠΑ, μια μελέτη από την πρωτοβουλία USC Annenberg Inclusion Initiative αποκάλυψε ότι μεταξύ 2013 και 2018, το 90,7% όλων των υποψηφίων για τα Βραβεία Grammy ήταν άνδρες. Μάλιστα, στα Grammy εκείνης της χρονιάς, μόλις μία γυναίκα, η Alessia Cara, κέρδισε βραβείο σε μία από τις μεγάλες κατηγορίες, προκαλώντας το hashtag #GrammysSoMale να γίνει τάση στο Twitter.
Μιλώντας στο Variety εκείνη την εποχή για την ανισότητα, ο πρώην πρόεδρος της Recording Academy, Neil Portnow, πρότεινε ότι οι γυναίκες τραγουδίστριες έπρεπε να δουλέψουν περισσότερο. «Νομίζω ότι πρέπει να ξεκινήσει από τις γυναίκες που έχουν τη δημιουργικότητα στις καρδιές και τις ψυχές τους, που θέλουν να γίνουν μουσικοί, που θέλουν να γίνουν μηχανικοί ή παραγωγοί, και θέλουν να είναι μέρος της βιομηχανίας σε ανώτερο επίπεδο. [Πρέπει] να κάνουν το βήμα», είχε δηλώσει.