Σε ηλικία 92 ετών έφυγε από τη ζωή η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός Anouk Aimée. Αποτελεί μια από τις σημαντικότερους ηθοποιούς της γαλλικής και διεθνούς σκηνής, σε σπουδαία καριέρα και πάνω από 70 συμμετοχές σε επιτυχημένες ταινίες.
Η ομορφιά της, το υποκριτικό ταλέντο της και η γοητεία συνεπήραν το κοινό για δεκαετίες, χαρίζοντάς της μια θέση στην ιστορία του κινηματογράφου.
Anouk Aimée, actrice emblématique du cinéma français et international, est morte à 92 ans. Célèbre pour ses rôles dans “La Dolce Vita” et “Un homme et une femme”, sa carrière remarquable laisse une empreinte indélébile dans le cinéma.
➡️ https://t.co/Ghk7fq8pWE pic.twitter.com/55GGsJ2Es7— France Culture (@franceculture) June 18, 2024
Η Ανούκ Εμέ (Anouk Aimee, πραγματικό ονοματεπώνυμο Nicole Françoise Florence Dreyfus Παρίσι, 27 Απριλίου 1932-18 Ιουνίου 2024) ήταν Γαλλίδα ηθοποιός που εμφανίσθηκε σε 70 κινηματογραφικές ταινίες από το 1947, έχοντας πραγματοποιήσει το ξεκίνημα της καριέρας της από την ηλικία των 14 ετών.
Στα πρώτα της βήματα σπούδασε υποκριτική και χορό, παράλληλα με τη βασική της εκπαίδευση. Αν και τα περισσότερα έργα στα οποία πρωταγωνίστησε ή συμμετείχε ήταν γαλλικά, εντούτοις έλαβε επίσης μέρος και σε ταινίες που παρήχθησαν σε μια σειρά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως σε Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, Ιταλία και Γερμανία, αλλά και στην Αμερική. Μεταξύ των γνωστότερων ταινιών της περιλαμβάνεται το Ντόλτσε Βίτα του Φεντερίκο Φελίνι (1960), μετά από το οποίο η Εμέ θεωρήθηκε ένα “ανερχόμενο, εκπληκτικό αστέρι” στον κόσμο του κινηματογραφικού θεάματος.
Ακολούθως, έπαιξε στα έργα Λόλα, η γυναίκα της ακολασίας (1961) του Ζακ Ντεμί, “8½” (Φελίνι, 1963), George Cukor’s Justine (Ντεμί, 1969), Η τραγωδία ενός γελοίου ανθρώπου (1981) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι και Πρετ-α-πορτέ του Ρόμπερτ Άλτμαν (1994). Χάρη στην ερμηνεία της στην ταινία Ένας άντρας και μια γυναίκα (1966), η οποία τιμήθηκε με βραβείο Όσκαρ, κατέκτησε παγκόσμια αναγνώριση.
Έχει καταγραφεί σαν μια ηθοποιός εκπάγλου καλλονής και μία από τους 100 πιο ελκυστικές ηθοποιούς στην ιστορία του κινηματογράφου, σύμφωνα με μια δημοσκόπηση του 1995 που διενέργησε το περιοδικό Empire. Το πρότυπο που ενσάρκωνε ήταν αυτό της “μοιραίας γυναίκας”, με μελαγχολική αύρα.