ΤΟ ΒΗΜΑ logo

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 1

Η νέα ατομική έκθεση της εικαστικού Βένιας Δημητρακοπούλου, με τίτλο «Σμιλεύοντας τον έρωτα», σε επιμέλεια Ελένης Βαροπούλου, παρουσιάζεται στην γκαλερί Κουρντ, στο κέντρο της Αθήνας

ΑΠΟ ΣΤΕΛΛΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ STUDIO PANOULIS

«Σε μία από τις βόλτες μου στο μαρμαράδικο, περπατώντας ανάμεσα σε ποικίλους όγκους μαρμάρου και υπολείμματα από διάφορες κοπές, το μάτι μου έπεσε σε δύο μεγάλα μακρόστενα κομμάτια που βρίσκονταν στο έδαφος το ένα δίπλα στο άλλο», εξηγεί η Βένια Δημητρακοπούλου το πως «γεννήθηκε» το εμβληματικό νέο έργο της. «Εμοιαζε σαν να ηταν κάποτε ενας ενιαίος όγκος σκισμένος τώρα στα δύο. Η λέξη που μου ήρθε αμέσως στο νου ήταν Ερωτας. Τα πήρα, τα σήκωσα όρθια, τα σμίλεψα, τα έβαλα κοντά αφήνοντας, ωστόσο, λίγο αέρα ανάμεσα τους, ένα μικρό κενό. Τα τοποθέτησα μετά μαζί σε μία κοινή ενιαία βάση».

 

 

Ένα μνημείο που υμνεί την κορυφαία σε διακυμάνσεις κατάσταση που μπορεί να βιώσει ο άνθρωπος: τον έρωτα.

Ο υπερμεγέθης μαρμάρινος «Έρως», ωστόσο, δεν αποτελεί το μοναδικό νέο έργο της έκθεσης στην γκαλερί Κουρντ. Περιβάλλεται από το μεγάλο επιδαπέδιο ορειχάλκινο «Άλφα», που παραπέμπει στην Απουσία/Απόσταση , την Αγάπη/Αιωνιότητα, την Αρχή/Άπειρο.

Το ηχητικό έργο  «Έρωτας Ξαφνικά», στο οποίο τα κείμενά της εικαστικού συναντούν τη φωνή της και τις μελωδίες του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου.

Και από μια πλειάδα ακόμη έργων – ορισμένα εκ των οποίων παρουσιάζονται για πρώτη φορά- που αξιοποιούν το πολυσυλλεκτικό εικαστικό λεξιλόγιο της Βένιας Δημητρακοπούλου, στο οποίο περιλαμβάνεται η γλυπτική και το σχέδιο, το βίντεο, ο ήχος και ο λόγος: οι σκαλισμένοι σε ηφαιστειακή πέτρα «Μαχητές» και τα μαρμάρινα «Δόρατα».

Οι «Δίνες»  που άφησαν το αποτύπωμά τους με σινική μελάνι πάνω σε χειροποίητο χαρτί, όπως και το «Μάταιο Γράμμα», μια επιστολή που δεν έφυγε ποτέ. Οι «Σκιές» των εμβληματικών «Προμαχώνων», που είναι τοποθετημένοι στον προαύλιο χώρο του μεγαλύτερου και σημαντικότερου ελληνικού μουσείου, του Εθνικού Αρχαιολογικού επί της οδού Πατησίων.

Η υφασμάτινη «Σινδόνη» και οι εκατοντάδες «Κεραμεικές Χειρονομίες», μέρος της βιντεοεγκατάστασης «Ζωοδόχος Πηγή», είναι μερικά από τα έργα που συνθέτουν τις δέκα συνολικά ενότητες, οι οποίες έχουν καταλάβει τους τέσσερις χώρους της γκαλερί.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης έως 28 Σεπτεμβρίου 2024, θα οργανωθούν συζητήσεις και ειδικές εκδηλώσεις, το πρόγραμμα των οποίων θα ανακοινωθεί προσεχώς.

Η έκθεση θα ολοκληρωθεί με την έκδοση έγχρωμου, εικονογραφημένου καταλόγου.

 

 

 

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 2

Ο κύριος Μίνως Μάτσας, η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, η Βένια Δημητρακοπούλου (γλύπτρια) και η κυρία Ελένη Βαροπούλου (επιμελήτρια έκθεσης)

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 3

Οι κυρίες Δανάη Στράτου και Johanna Seegy

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 4

Η σχεδιάστρια κοσμημάτων Πολίνα Σαπουνά Ελλις με την εικαστικό Βένια Δημητρακοπούλου

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 5

Οι κυρίες Κατερίνα Γιαβρίδη και Κατερίνα Σεβαστιάδη με την κόρη της

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 6

Ο κύριος Νίκος Κούλης με την Βένια Δημητρακοπούλου

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 7

Οι κύριοι Άρης Δαβαράκης και Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 8

Η κυρία Στέλλα Σταυροπούλου

«Σμιλεύοντας τον Έρωτα» της Βένιας Δημητρακοπούλου 9

SHARE THE STORY

ΑΠΟΡΡΗΤΟ