Μετρό της Θεσσαλονίκης: Και όμως υπάρχει!

Μετρό της Θεσσαλονίκης: Και όμως υπάρχει! 1
IStockPhoto.com

Τέρμα τα αστεία: Από αύριο 30 Νοεμβρίου, αυτό που πήρε τις διαστάσεις αστικού μύθου, είναι μια πραγματικότητα: το μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχει, μυρίζει καινουργίλα, βγάζει τις ζελατίνες του και δίνεται στον κόσμο της συμπρωτεύουσας. Και είναι τόσο πραγματικό που πρόλαβαν κιόλας να γράψουν με σπρέι στις σκάλες του.

ΑΠΟ ΜΙΚΑΕΛΑ ΘΕΟΦΙΛΟΥ

«Ωραίο το μετρό της Αθήνας, αλλά αυτό της Θεσσαλονίκης πραγματικά δεν... υπάρχει». Έτσι τρόλαραν οι Αθηναίοι τους Θεσσαλονικείς και οι τελευταίοι εαυτόν, τα πολλά τελευταία χρόνια. Εναλλακτικά όλοι χρησιμοποιούσαν την παράφραση της ατάκας που χρησιμοποιούσαν οι Θεσσαλονικείς με τοπικιστική υπερηφάνεια για τη Χαλκιδική: «σαν το μετρό της Θεσσαλονίκης, δεν έχει». Αυτό το γλυκόπικρο ανέκδοτο πάντως άντεξε 18 από τα 30 χρόνια που περίμεναν αυτό το μεγαλεπήβολο έργο στην συμπρωτεύουσα. Κάποιοι λένε ότι είναι περισσότερα τα χρόνια, κάποιοι άλλοι τα μειώνουν στη δεκαετία.

Σε κάθε περίπτωση, τέρμα τα αστεία: Από αύριο 30 Νοεμβρίου, αυτό που πήρε τις διαστάσεις αστικού μύθου, είναι μια πραγματικότητα: το μετρό της Θεσσαλονίκης υπάρχει, μυρίζει καινουργίλα, βγάζει τις ζελατίνες του και δίνεται στον κόσμο της συμπρωτεύουσας.

Η μήπως όχι; Γιατί ξεχάσαμε τους χρήστες των κοινωνικών δικτύων που έχουν αδυσώπητα δημιουργικό χιούμορ. Έτσι παρά το γεγονός ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι έτοιμο να ανάψει τις μηχανές του για να βελτιώσει την καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης εγκανιάζοντας μια νέα εποχή στη συμπρωτεύουσα, αρκετοί χρήστες του Tik Tok επιμένουν να πιστεύουν ότι αυτή η ιστορία είναι πολύ καλή για να είναι αληθινή.

 Την τελευταία εβδομάδα, μετά την είδηση ότι η 30η Νοεμβρίου είναι τα εγκαίνια του μετρό, αρκετοί χρήστες άρχισαν να αναρτούν προφανώς χιουμοριστικά βίντεο στα οποία αφού δηλώνουν εξαιρετικά δύσπιστοι ότι το μετρό θα ανοίξει όντως στις 30 Νοεμβρίου τις πύλες του, στοιχηματίζουν τι θα κάνουν αν αυτό συμβεί.

Aν λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης: «θα πάρω τηλέφωνο την πρώην μου», «θα πάω στο μετρό με τις πιτζάμες», «θα κάνω 300 push ups σε ένα λεπτό» αλλά και…«θα καθαρίσω τον Λευκό Πύργο ώστε να γίνει όντως λευκός», γράφουν οι χρήστες στο TIkTok.

«Το να πιστεύεις ότι θα ανοίξει το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι σαν να πιστεύεις ότι θα αλλάξει ο πρώην σου», λέει κάποια, ενώ κάποιος άλλος υπόσχεται ότι θα ξυρίσει σε ζωντανή μετάδοση το μουστάκι του στο TikTok

Κάποιοι άλλοι υπόσχονται ότι αν όντως υπάρχει το μετρό της Θεσσαλονίκης, θα πάνε κεράσματα με κουλουράκια ή μπύρες στα βαγόνια και στην είσοδο του μετρό. Ενώ οι υποσχέσεις έχουν και πιο προσωπικά χαρακτηριστικά: «θα πάρω τηλέφωνο την πρώην μου» «θα πάω στο μετρό με τις πιτζάμες», «θα αφήσω το αμάξι μου και θα περπατήσω 6 χιλιόμετρα ως τον πρώτο σταθμό», «θα κάνω 300 push ups σε ένα λεπτό» αλλά και…«θα καθαρίσω τον Λευκό Πύργο ώστε να γίνει όντως λευκός». 

Η φαντασία και η δημιουργικότητα οργιάζει ακόμα, ειδικά όταν μιλάμε για ένα έργο που όσο το περίμεναν οι Θεσσαλονικείς, άλλο τόσο αυτό δεν ερχόταν. Πάντως αν κρατήσουν τις υποσχέσεις τους οι χρήστες του TikTok αναντίστοιχα από τόσες κυβερνήσεις, θα έχουν ενδιαφέρον οι πρώτες εικόνες από το μετρό Θεσσαλονίκης. 

Πριν από αυτό είχαμε καζούρα και για το νέο λογότυπο του. Με ένα πεζό «μ» μέσα σε ένα κύκλο που θυμίζει τα τούνελ του μετρό και έρχεται να αποτυπώσει την ιστορία της Θεσσαλονίκης και να συνδέσει στη σημερινή εποχή μέσα από ένα σύγχρονο μέσο μαζικής μεταφοράς όπως είναι το μετρό, το λογότυπο συνδυάζει το παρελθόν με τη σύγχρονη, μίνιμαλ αισθητική γι’ αυτό και επιλέχθηκε το μικρό “μ”, το οποίο διαβάζεται και ως κεφαλαίο “Μ”. Αυτά εξήγησε η προϊστάμενη του αρχιτεκτονικού τμήματος της Ελληνικό Μετρό, Χρυσούλα Κουστένη.

Και τα σχόλια στα σόσιαλ έδωσαν και πήραν για το λογότυπο: «Εγώ ένα τέτοιο μ κάνω καθημερινά αφηρημένη την ώρα που μιλάω στο τηλέφωνο όταν έχω στυλό και χαρτί μπροστά μου και κανείς δε μου έδωσε 30.000 ευρώ», έγραψε κάποια χρήστρια.

Τώρα, το μετρό της Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται πράγματι να ανοίξει τις πόρτες του στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου και να περάσει από τον αστικό μύθο στην πραγματικότητα. Γιατί υπάρχει: έκαναν ήδη τις δοκιμαστικές βόλτες τους ο Πρωθυπουργός, η Τζένη Μελιτά με το Φώτη Σεργουλόπουλο για λογαριασμό της ΕΡΤ και δεκάδες δημοσιογράφοι που έγραψαν και ρεπορτάζ. Και αφού αποδείξαμε ότι το μετρό υπάρχει, ας μιλήσουμε τώρα και για τα καλά που έχει ένα τέτοιο έργο:

  • Έχει έναν μοναδικό στον κόσμο σταθμό- πραγματικό αρχαιολογικό μουσείο, το σταθμό Βενιζέλου όπου βρέθηκε η ρωμαϊκή λεωφόρος Decumanus Maximus, μαζί με καταστήματα και σπίτια τα οποία βρίσκονταν κατά μήκος της αρχαίας Εγνατίας οδού.  
  • Το υπόγειο ταξίδι με το μετρό της Θεσσαλονίκης, από τη Νέα Ελβετία μέχρι και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό δηλαδή από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, θα διαρκεί 17 λεπτά μαζί με τις 13 στάσεις για να διασχίσει τα 9,8 χλμ. της διαδρομής, με τη μέση ωριαία ταχύτητα του κάθε συρμού θα είναι 40 χλμ./ώρα και μέγιστη τα 80 χλμ./ώρα.
  • Εκτός από την ταχύτητα του μετρό, με τη λειτουργία του στην πόλη υπολογίζεται θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 57.000 λιγότερα οχήματα, με αποτέλεσμα τη μείωση των ρύπων CO2, κατά 212 τόνους ημερησίως.
  • Το κόστος του εισιτηρίου θα ανέρχεται στα 0,60 ευρώ, ενώ ειδικές κατηγορίες πολιτών, όπως αυτοί με κινητικά προβλήματα, θα μετακινούνται δωρεάν. Αυτά είναι που μας είπαν. Τα περισσότερα θα μας τα πουν –από τα σόσιαλ μίντια- οι Θεσσαλονικείς που θα κυκλοφορούν με του μετρό στους 13 σταθμούς με κάποιον από τους 18 συρμούς.

Α, ναι και το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα έχει οδηγούς, κάτι που είναι ήδη μία πραγματικότητα στον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο. Με τον ίδιο τρόπο θα λειτουργεί και η υπό κατασκευή Γραμμή 4 στην Αθήνα (για να μη παραπονιόμαστε). Όμως εγώ είναι σαν να το ακούω το νέο ανέκδοτο/ meme ήδη: «Αυτός ο οδηγός του μετρό της Θεσσαλονίκης, δεν υπάρχει». Ας μη χρειαστεί, ωστόσο, να κάνουμε άλλα αστεία για ένα πολύπαθο αλλά τόσο σημαντικό έργο.

Υ.Γ. Πριν καν γίνουν τα εγκαίνια του μετρό Θεσσαλονίκης κάποιοι έγραψαν ήδη με σπρέι στις σκάλες του σταθμού που βρίσκεται στην οδό Βούλγαρη. Με γεια μας!

SHARE THE STORY