-Τι σε θλίβει στον ψηφιακό κόσμο των σόσιαλ μίντια;
-Ο καταγγελτικός λόγος των ζιζανίων του. Όπως όλα τα αχριόχορτα ξεφυτρώνουν εκεί που δεν τα σπέρνουν, σε ανθισμένους και καλοποτισμένους κήπους.
-Γιατί σε θλίβει αυτό;
-Γιατί στερείται χιούμορ και σπιρτάδας. Οι λεκτικές μηνύσεις επί δικαίων και αδίκων είναι συγγενείς εξ αίματος του απελπισμού. Δεν ταιριάζουν με τον Ιούλιο.
Αυτός θα μπορούσε να είναι ένας διάλογος μεταξύ δύο ανένταχτων και αδέσμευτων παρατηρητών, οι οποίοι υπερασπίζονται πρώτα από όλα την κομφουκιανική ρήση περί διαφωνίας και υπεράσπισης της ελεύθερης έκφρασης.
Μετά τον ψηφιακό εμφύλιο για το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι στη Eurovision, όπου οι εκατέρωθεν απόψεις έπεσαν και κύλησαν σαν ζάρι, το λαϊκό δικαστήριο, σε παραδοσιακά και νουβό μίντια, για την όψιμη ανακάλυψη της πατριαρχικής ή όχι γραφής του Καραγάτση, ήρθε και η Τελετή Έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων στο Παρίσι να χαρίσει μια νέα, γενναία αντιπαλότητα.
The interpretation of the Greek God Dionysus makes us aware of the absurdity of violence between human beings. #Paris2024 #OpeningCeremony pic.twitter.com/FBlQNNUmvV
— The Olympic Games (@Olympics) July 26, 2024
Ο Τομά Ζολί μελέτησε το παρελθόν για να φέρει το νέο. Χωρίς νοσταλγία, χωρίς επιβεβλημένες τυμπανοκρουσίες, χωρίς ακαδημαϊσμό και περιορισμό από τον περίκλειστο χώρο ενός σταδίου. Αγκάλιασε το κουήρ, την ποπ κουλτούρα, τη μόδα, την ανάγκη για την ανατριχίλα που χαρίζει η πηγαία χαρά της ζωής στον δρόμο -εκεί όπου κινούμαστε και ζούμε όλοι μας, εκεί όπου δίνουμε τις μικρές ή μεγάλες μάχες μας καθημερινά. Στον δρόμο.