Ξέρω πως η Μαρίνα Σάττι που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στη φετινή Eurovision -αφού πάμε που πάμε 68 χρόνια τώρα- είναι ένα εξαιρετικό μουσικό ταλέντο με άριστες σπουδές και φοβερές συμμετοχές παντού. Αν μπείτε στον κόπο και διαβάσετε το βιογραφικό της Ελληνοσουδανής καλλιτέχνιδας, θα καταλάβετε πως είναι πραγματικά ιδιαίτερη μουσική ιδιοφυΐα τόσο από τις σπουδές της όσο και από τις διακρίσεις της. Ως εδώ καλά αλλά οι απόψεις της για την Ελλάδα διχάζουν και με κάνουν να απορώ για την παιδεία αλλά και τις γνώσεις που έχει για τη χώρα μας.
Το τραγούδι με το οποίο θα μας εκπροσωπήσει, πολλοί το άκουσαν, αλλά λίγοι το κατάλαβαν ως αποστολή και νόημα ενώ άλλοι τόσοι το καθυβρίζουν… Για τα ινδικά ανατολίτικα ακούσματά του, την αισθητική του, τον τρόπο της παρουσίασης του που ήταν ένα μπερδεμένο κουβάρι από παζάρι, τσιγγάνικο καταυλισμό Σοφάδων, πλατεία Αβησσυνίας και γλέντι στο Ζεφύρι Αττικής… μόνο αδέσποτες σφαίρες από παρακείμενους αθίγγανους δεν πήραν μέρος σε αυτό. Η προσπάθεια ήταν να βγει εντελώς μοντέρνο, όπως μοντέρνα είναι και η νέα αλλόκοτη τάση στα περιοδικά μόδας, με καχεκτικά ή τρανσέξουαλ αγόρια και κορίτσια υπό ένα μίζερο underground, και πάει λέγοντας. Ως εδώ το κατάλαβα το νόημα.
Αυτό που δεν κατάλαβα και έμεινα κυριολεκτικά παγωτό, ήταν η δήλωση του κατά τα άλλα συμπαθέστατου κοριτσιού να δηλώσει περίτρανα πως για εκείνη, (που μας εκπροσωπεί σχεδόν σε έναν ημιπαγκόσμιο διαγωνισμό, έτσι όπως έχει γίνει η Eurovision), «η Ελλάδα είναι φραπές και πλαστική καρέκλα». Αυτό προφανώς ήθελε και θέλει να μεταφέρει ως μήνυμα αγγελιαφόρου πολιτισμού παντού εκ μέρους αυτής της χώρας, της χώρας της. Δεν βρέθηκε ένας άνθρωπος να της σκουντήσει το πόδι, κάποιος ή κάποια να της τσιμπήσει διακριτικά το χέρι, να πει «cut αυτό το κόβουμε παιδιά», αυτά δεν λέγονται και ούτε πρέπει να τα σκεφτόμαστε καν.
Η σατιρική εποχή του Χάρρυ Κλυνν γιατί την έζησα από κοντά ήταν όντως η εποχή της αποθέωσης του Ελληνάρα με την πλαστική παντόφλα, τον φραπέ με το θορυβώδες καλαμάκι και αγκαζέ μια πλαστική καρέκλα που βρισκόταν παντού, ακόμα και μέσα σε σαλόνι σπιτιού! Η εποχή του απόλυτου τραγέλαφου που και ο ίδιος ο Χάρρυ Κλυνν καυτηρίαζε τα χάλια του καταπιεσμένου και πεινασμένου νεοέλληνα που με το που έπιανε λίγα λεφτά στα χέρια του, τα χάλαγε στα μπουζούκια ενώ μια μερίδα νεολαίας τεμπέλιαζε αμόρφωτη. Βλέπε βιντεοταινίες Στάθη Ψάλτη με φραπέδες στις καφετέριες.
Η σατιρική εποχή του Χάρρυ Κλυνν γιατί την έζησα από κοντά ήταν όντως η εποχή της αποθέωσης του Ελληνάρα με την πλαστική παντόφλα, τον φραπέ με το θορυβώδες καλαμάκι και αγκαζέ μια πλαστική καρέκλα που βρισκόταν παντού, ακόμα και μέσα σε σαλόνι σπιτιού!