«Μήπως τα social media έχουν γίνει πλέον σαν την τηλεόραση; Δεν είναι κάπως αφόρητα πληκτικά; Δηλαδή μπαίνεις και στα τρία λεπτά η εμπειρία είναι σαν το ζάπινγκ. Δηλαδή very retro πλέον» γράφει ένας διαυγής και ηλιόλουστος φίλος σε μια τετραπλή, πριβέ συνομιλία, στο μέσετζερ, τις προάλλες και πριν καν προλάβουμε να σκεφτούμε οι υπόλοιποι δύο της ομάδας, ο τρίτος έχει παραγγείλει το θέμα στο ChatGPT και καταφτάνει κατεβατό:
«Ήταν κάποτε τα σόσιαλ μίντια μια πηγή ανεξάντλητης δημιουργικότητας, μια ψηφιακή πλατφόρμα όπου κάθε φωνή μπορούσε να αντηχήσει ελεύθερα και κάθε ιδέα να απλωθεί χωρίς φρένα. Τα Instagram stories, οι ζωντανές μεταδόσεις στο Facebook και οι εξυπνάδες στο Twitter παρείχαν μια καθημερινή δόση νέων προοπτικών και εναλλακτικών δρόμων για να περάσουμε τον χρόνο μας. Σήμερα όμως, τα ίδια εργαλεία φαίνονται να έχουν υποκύψει στην παγιωμένη κουλτούρα των παραδοσιακών μέσων, μετατρέποντας την προηγούμενη φρεσκάδα σε καθημερινή μονοτονία.
»Πώς φτάσαμε ως εδώ; Η απάντηση είναι απλή: Ο κόσμος των σόσιαλ μίντια έγινε ένας αγώνας δρόμου για την παραγωγή περιεχομένου, όπου η ποσότητα υπερτερεί επί της ποιότητας. Και σ' αυτή τη μάχη για likes και followers, η πρωτοτυπία παίρνει την πίσω θύρα».
Το μόνο που μαρτυρά τον δυαδικό, μη ανθρώπινο νου της τεχνητής νοημοσύνης στο παραπάνω κείμενο είναι η φράση «παίρνει την πίσω θύρα», ακροβατώντας ανάμεσα στο χαζούτσικο και το λάθος. Όλο το άλλο μοιάζει σωστό, ευθυγραμμισμένο με την επιχειρηματολογία του γραπτού λόγου. Όμως, δεν είναι.
Η ΑΙ έχει κυριαρχήσει στο παρασκήνιο της επικοινωνίας ορίζοντας τις φράσεις του καιρού μας μέσα από τον «ασύμφωνο» χαρακτήρα της –έι άι, ούτε ένα σύμφωνο, μόνο φωνήεντα.