Αν και η πολύχρωμη έξυπνη φεμινιστική κωμωδία της Greta Gerwig που περνάει γενεές δεκατέσσερις την πατριαρχία ήταν η μεγαλύτερη υπερπαραγωγή της περασμένης χρονιάς, σημειώνοντας ρεκόρ ως η ταινία με τα περισσότερα έσοδα που σκηνοθέτησε ποτέ γυναίκα, η Gerwig δεν είναι υποψήφια για Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας ούτε η Margot Robbie για Α’ γυναικείου και αυτό παρά το γεγονός ότι κέρδισε υποψηφιότητες από τις Χρυσές Σφαίρες και τα βραβεία SAG- που με κάποιον τρόπο θεωρούνται προάγγελοι των Όσκαρ.
Και ενώ η ακαδημία προσπέρασε επιδεικτικά τα ονόματα των δύο γυναικών, έδωσε μία υποψηφιότητα Β’ Γυναικείου Ρόλου στην America Ferrara και φυσικά στον Ken-Ryan Gosling στην κατηγορία Α’ Ανδρικού. Δε θεώρησαν λογικό να δώσουν στην Barbie ούτε την υποψηφιότητα για το Καλύτερο Μακιγιάζ με τόσες περούκες και τόσες αποχρώσεις κραγιόν που δοκίμαζε η Margot Robbie.
Αυτή η σνομπ αντιμετώπιση της Ακαδημίας απέναντι στην 40χρονη σκηνοθέτιδα έκανε πολλούς να ξύνουν το κεφάλι τους από απορία αφού η Gerwig είχε κερδίσει ένα Όσκαρ σκηνοθεσίας για την ντεμπούτο ταινία της, “Lady Bird”, μόλις πριν από έξι χρόνια.
Μάλιστα ο Ryan Gosling επέκρινε την απόφαση της Ακαδημίας, παρόλο που ο ίδιος πήρε υποψηφιότητα για Όσκαρ: «Καμία αναγνώριση δεν θα ήταν δυνατή για κανέναν στην ταινία χωρίς το ταλέντο, το κέφι και την ιδιοφυΐα τους», τόνισε αναφερόμενος τόσο στην σκηνοθέτιδα όσο και στην συμπρωταγωνίστρια του. «Το να πω απλά ότι είμαι απογοητευμένος που δεν είναι υποψήφιες στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, θα ήταν υποτιμητικό».
Αλήθεια όμως ποιοι είναι οι λόγοι που ο θείος Όσκαρ δεν δώρισε στη Barbie της Greta Gerwig και της Margot Robbie, μια υποψηφιότητα σκηνοθεσίας και Α’ γυναικείου ρόλου αντίστοιχα;
Δεν ήταν λίγοι εκείνοι εντός και εκτός κινηματογραφικού πλανήτη που θεώρησαν ότι οι άνθρωποι της Ακαδημίας αρνήθηκαν να πάρουν στα σοβαρά την ταινία επειδή βασίζεται σε μία κούκλα, αγνοώντας πόσο εφευρετική είναι. Την απέρριψαν κατατάσσοντάς την σε μία ταινία για ποπ κορν διεκατομμυριών δολαρίων καθώς δεν μπορούσαν ή δεν θα μπορούσαν να κοιτάξουν πέρα από αυτήν, το πρώτο επίπεδο της ταινίας για να αντιληφθούν πόσο ευφάνταστη και ουσιαστική είναι και πόσο σχολαστικά την ενορχήστρωσε η Gerwig, υπονομεύοντας τα στερεότυπα για τις γυναίκες με μετά-έξυπνο τρόπο τυλιγμένο σ’ ένα έντονο χρώμα τσιχλόφουσκας.
Μήπως λοιπόν ήταν σεξιστικός ο λόγος που ματαίωσαν τα μηνύματα της Barbie, οι άνθρωποι της Ακαδημίας;