Ο Lars Svendsen, Νορβηγός φιλόσοφος που έγραψε το βιβλίο Fashion: A Philosophy, λέει πως η μόδα είναι «η αναζήτηση του καινούργιου». Αυτή η αρχή βρίσκεται στον πυρήνα κάθε δημιουργικής εξέλιξης της βιομηχανίας της μόδας. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι πολύ συχνά το καινούργιο παραμερίζεται, και η μόδα ανακυκλώνει το παρελθόν επαναφέροντας συνεχώς αρχειακά κομμάτια και αποτίνοντας φόρο τιμής σε παλιότερες συλλογές, shows, πρόσωπα.
Η Maria Grazia Chiuri και ο οίκος Dior είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της στασιμότητας. Η συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, εμπνευσμένη από τους Ολυμπιακούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι τον περασμένο Αύγουστο, φαίνεται όχι μόνο ξεπερασμένη αλλά και αδύναμη να προσελκύσει την επιθυμητή δημιουργική ενέργεια που απαιτεί ένας τόσο μεγάλος οίκος μόδας.
Και όμως, η συλλογή Dior Άνοιξη/ Καλοκαίρι 2025 της Maria Grazia Chiuri δεν έκανε τίποτα από αυτά. Αντίθετα, φαίνεται πως ο οίκος Dior ανακυκλώνει παλιές, περασμένες ιδέες, χωρίς ίχνος πρωτοτυπίας. Γιατί μας προσφέρεται μια συλλογή που αντλεί έμπνευση από τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024, οι οποίοι έχουν ήδη λήξει; Η θεματολογία αυτή μοιάζει, όχι απλώς ξεπερασμένη, αλλά και άκαιρη. Όταν μάλιστα θα κυκλοφορήσει στη λιανική αγορά το 2025, το ενδιαφέρον για τους Αγώνες θα έχει ήδη χαθεί.
Παρότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες δεν αναφέρθηκαν ονομαστικά, η μπλε «πισίνα» της αρένας του σόου, η συνεργασία με την επαγγελματία τοξότη Sagg Napoli, καθώς και η αθλητική αισθητική των ρούχων μάς οδηγούν αβίαστα σε αυτόν τον συνειρμό. Ωστόσο, οι ιδέες αυτές θα είχαν περισσότερη δύναμη αν παρουσιάζονταν για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2024, όταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες θα ήταν ακόμα φρέσκοι στη μνήμη του κοινού. Μέχρι το καλοκαίρι του 2025, η θεματολογία αυτή θα είναι απλώς αδιάφορη.