Τα μάθατε τα νέα από το grace.gr ότι το πρώτο μέρος του δεύτερου κύκλου του Maestro ξεκίνησε να προβάλλεται κάθε εβδομάδα στο Mega και όλα τα επεισόδια στο Netflix, και εγώ είμαι από αυτούς τους σταθερούς binge-watchers που το Σάββατο αντί να βγω για το ποτάκι μου, είδα όλα τα επεισόδια σε μορφή… ολονυχτίας. Γι’ αυτό και τώρα μπορώ να σας παραθέσω με τον ανάλογο ενθουσιασμό και με καθαρό μυαλό γιατί αναπλήρωσα ύπνο την επομένη, όλους εκείνους τους λόγους που αξίζει τον κόπο να δείτε τη δεύτερη σεζόν έχοντας (ξανα)δεί φυσικά την πρώτη.
- Ο Παπακαλιάτης στη δεύτερη σεζόν του Maestro βρίσκεται σεναριακά και σκηνοθετικά στην πιο ώριμη, εξελιγμένη, ανοδική στιγμή της καριέρας του. Η δεύτερη σεζόν της σειράς που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα μα τίποτα από διεθνείς παραγωγές που στριμάρουν στις μεγάλες πλατφόρμες, βάζει με κάθε τρόπο τη γυναίκα σε πρώτο πλάνο. Αν ήταν αγγλική, αμερικάνικη ή ισπανική σειρά από αυτές που σαρώνουν στις πλατφόρμες, οι διθυραμβικές κριτικές δεν θα τελείωναν για την πλοκή, τα πλάνα, τα κάδρα- ζωγραφικούς πίνακες που στήνει ο Christopher Papakaliatis, (δεν ξέρω τι θα κάνανε με το όνομα).
2. Δεν είναι εύκολο το σκηνοθετικό τρικ να πηγαίνει μπρος πίσω στα γεγονότα και να βλέπουμε την διαφορετική οπτική των πρωταγωνιστών επάνω στην ίδια ιστορία χωρίς να χάνουμε κομμάτια της υπόθεσης. Το κάνει πιο υποδειγματικά και ακόμα πιο καθαρά από την πρώτη σεζόν. Το δίπολο θύματος- θύτη που κάνει επίκληση στο συναίσθημά μας, οι δυναμικές-αδύναμες γυναίκες, τα σπουδαία θέματα που θίγει – πατριαρχικά συμπλέγματα, αποδοχή, τοξικές σχέσεις, σεξισμός, ρατσισμός- όλα είναι τόσο δυνατά δοσμένα χωρίς υπερβολές. Θέματα όμως που ο Παπακαλιάτης θέλει πάντα -εδω καλύτερα παρά ποτέ- να θίγει.
3. Εκτός από τους Παξούς που ήταν το εύκολο στοίχημα γιατί η ομορφιά της φύσης του νησιού είναι αδιανόητος αρωγός, η Αθήνα που παρουσιάζει είναι μία Αθήνα που θέλεις να μείνεις, θέλεις να έρθεις, θέλεις να ζήσεις, θέλεις να γνωρίσεις ακόμα και αν είσαι βέρ@ Αθηναί@.