Με ποινές από 3 έως 17 έτη καταδικάστηκαν από το Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων οι τρεις κατηγορούμενοι που εξαπατούσαν έλληνες καταθέτες, αποσπώντας τους μεγάλα χρηματικά ποσά με τα οποία δήθεν θα τους άνοιγαν λογαριασμούς στη Τράπεζα Julius Bär στη Ζυρίχη.
Συγκεκριμένα το δικαστήριο, με ομόφωνη απόφασή του υιοθετώντας την πρόταση του εισαγγελέα της έδρας Παναγιώτη Αθανασίου, καταδίκασε τον Θωμά Καρύδα που εμφανιζόταν ως επίσημος αντιπρόσωπος της Τράπεζας στην Ελλάδα σε κάθειρξη 17 ετών, τη σύζυγό του σε φυλάκιση 3 ετών, καθώς και τον Ελβετό διευθυντή της Ελβετικής Τράπεζας και υπεύθυνο για τους έλληνες πελάτες, Manuel Sovilla, επίσης σε φυλάκιση 3 ετών.
Πρόκειται για την πρώτη φορά στα ελληνικά δικαστικά χρονικά που διευθυντικό στέλεχος μιας από τις πιο γνωστές ελβετικές Τράπεζες καταδικάζεται από την ελληνική δικαιοσύνη για συνέργεια σε υπόθεση μεγάλης απάτης εις βάρος ελλήνων πελατών.
Το ιστορικό
Όπως προέκυψε, ο Καρύδας (ο οποίος εκτίει ποινή και για άλλη απάτη) εμφανιζόταν στην Αθήνα από το 2005 ως δήθεν επίσημος αντιπρόσωπος της Julius Bär στην Ελλάδα ενώ στην πραγματικότητα η σύμβασή του προέβλεπε τη προσέλκυση νέων πελατών έναντι αμοιβής.
Με τη βοήθεια του Sovilla, που γνώριζε την πραγματική του ιδιότητα και ο οποίος ήταν τότε υπεύθυνος για τους έλληνες πελάτες της ελβετικής τράπεζας, έπειθαν τους ενδιαφερόμενους καταθέτες να ανοίξουν λογαριασμούς στο κατάστημα της Ζυρίχης με την υπόσχεση μεγάλων αποδόσεων.
Τους έδιναν μάλιστα και αποδεικτικά στη συνέχεια προκειμένου να πειστούν ότι οι λογαριασμοί άνοιξαν. Τα θύματα κατέθεταν τα χρήματα σε λογαριασμούς του Καρύδα, προκειμένου αυτά να μεταφερθούν ακολούθως σε δικούς τους στη Julius Bär. Ωστόσο ουδέποτε έφτασαν εκεί αλλά υπεξαιρέθηκαν αρχικώς από τον Καρύδα και στη συνέχεια τα ίχνη τους χάθηκαν.
Η απάτη αποκαλύφθηκε τον Δεκέμβριο του 2009 όταν κάποιοι πελάτες ζήτησαν επιμόνως χρήματα από τους λογαριασμούς τους, χωρίς ωστόσο ποτέ να τα λάβουν. Από την έρευνα που διεξήχθη, προέκυψε ότι οι καταθέσεις που επί χρόνια νόμιζαν ότι είχαν στην Τράπεζα δεν υπήρχαν, ενώ τα παραστατικά που λάμβαναν από τη Julius Bär ήταν στο σύνολό τους πλαστά.
Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση είναι ότι η ίδια η ελβετική τράπεζα αν και ενημερώθηκε επισήμως από τα ίδια τα θύματα το Δεκέμβριο του 2009 για την απάτη και την πλαστογραφία των παραστατικών της, ουδέποτε κινήθηκε νομικά εναντίον του Καρύδα και του Sovilla αλλά ούτε και αποζημίωσε τους εξαπατηθέντες.