Η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens ανακοίνωσαν την περασμένη Τρίτη τη συγχώνευση των δραστηριοτήτων τους σε ό,τι αφορά τους σιδηροδρόμους, με στόχο να δημιουργήσουν έναν «νέο ευρωπαϊκό πρωταθλητή στον κλάδο», όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Siemens Τζόε Κέζερ. Κάτι αντίστοιχο, δηλαδή, με την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Airbus που κυριαρχεί στον κλάδο της αεροδιαστημικής παγκοσμίως και ανταγωνίζεται με επιτυχία την αμερικανική Boeing.
Η Siemens κατασκευάζει τα γερμανικά «ιντερσίτι» ICE που διατρέχουν το σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας, ενώ η Alstom κατασκευάζει τα διάσημα «Τρένα Μεγάλης Ταχύτητας» (TGV), που εκτελούν ανάλογο σιδηροδρομικό έργο στη Γαλλία. Ο νέος όμιλος θα ονομάζεται Siemens Alstom και επικεφαλής του ορίστηκε ο διευθύνων σύμβουλός της Alstom, Ανρί Πουπάρ-Λαφάρζ.
Σε κοινό ανακοινωθέν τους οι Alstom και Siemens σημειώνουν ότι οι δραστηριότητές τους είναι «ευρέως συμπληρωματικές» και ότι η συγχώνευσή τους θα επιτρέψει στους καταναλωτές να επωφεληθούν από το «μεγάλο γεωγραφικό αποτύπωμα» των δύο ομίλων. Οπως μετέδωσε το BBC, «η συμφωνία αναμένεται να βοηθήσει τους ομίλους να ανταγωνιστούν την κινεζική κρατική CRRC».
Παρουσία
Σημειωτέον ότι η Alstom έχει σήμερα παρουσία σε αγορές στη Μέση Ανατολή, στην Αφρική, στην Ινδία και στην Κεντρική και Νότια Αμερική. Η Siemens δραστηριοποιείται επίσης στην Κίνα, στις ΗΠΑ και στη Ρωσία.
Η έδρα του ομίλου θα είναι στην ευρύτερη περιοχή του Παρισιού και το ήμισυ του μετοχικού κεφαλαίου της ενοποιημένης εταιρείας θα κατέχει η Siemens. Βάσει της συμφωνίας η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει μερίδιο περίπου 20% της Alstom, θα παραχωρήσει το μερίδιό της. Αμφότερες οι εταιρείες ανακοίνωσαν ότι η συμφωνία έχει ήδη εγκριθεί από τα διοικητικά τους συμβούλια.
Σημειωτέον ότι η ενοποιημένη εταιρεία θα έχει, όπως υπολογίζεται, ετήσιο τζίρο 18 δισ. ευρώ. Για τη χρήση που έληξε στις 31 Μαρτίου 2017 η Alston είχε εμφανίσει τζίρο 7,3 δισ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη μονάδα της Siemens είχε πέρυσι πωλήσεις 7,8 δισ. ευρώ.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ