Αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα, αλλά και σε πολιτικό επίπεδο προκάλεσαν οι χαρακτηρισμοί που απέδωσε ο υφυπουργός Παιδείας Κ.Ζουράρις σε όσους αποκαλούν δικτάτορα τον Φιντέλ Κάστρο. Μάλιστα έσπευσε να αναλύσει και επιστημονικά τη λέξη που χρησιμοποίησε, επικαλούμενος τον Θουκυδίδη.
Ο χαρακτηρισμός («μαλάκες»), όπως είπε στον Real Fm, αναφέρεται από τον Θουκυδίδη και έχει την έννοια του «μαλθακού».
Ο πανεπιστημιακός Αντώνης Λιάκος, ο οποίος διετέλεσε και πρόεδρος της επιτροπής εθνικού διαλόγου για την Παιδεία επί Φίλη, επιτέθηκε με δριμύτητα στον υφυπουργό Παιδείας, αναρτώντας στο Facebook κείμενο στο οποίο τονίζει ότι «η αρλουμπολογία δεν αντιμετωπίζεται με επιχειρήματα».
O ίδιος είχε ανεβάσει κείμενο στο Facebook όταν έγινε γνωστό ότι ο κ. Ζουράρις ανέλαβε υφυπουργός.
Το θέμα πήρε και πολιτικές διαστάσεις με τον επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρο Θεοδωράκη να καλεί μέσω Twitter βουλευτές της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ να καταθέσεις πρόταση μομφής κατά του Ζουράρι.
Κρατάει χρόνια η αντιπαράθεση
Όπως αναφέρουν Τα Νέα, η αντιπαράθεση Λιάκου-Ζουράρι κρατάει χρόνια και αναζωπυρώθηκε την εποχή που ο πρώτος ανέλαβε τον εθνικό διάλογο για την παιδεία.
Τότε ο σημερινός υφυπουργός Παιδείας είχε ξεσπαθώσει εναντίον του, κατατάσσοντάς τον στους «βοσκηματώδεις της ασυνεχείας», δηλαδή στους επιστήμονες που υποστηρίζουν τη «βροντερή ηλιθιότητα, το σκωρ, τη βρωμώδη επιστημονολογικά άποψη της ασυνέχειας των Ελλήνων».
Ένας λόγος για το τότε ξέσπασμα Ζουράρι εστιάζεται χρονικά σχεδόν μια δεκαετία πίσω, όταν ο Λιάκος είχε υποστηρίξει επιστημονικά το πολυσυζητημένο σχολικό βιβλίο της Μαρίας Ρεπούση, που αναφερόταν στον «συνωστισμό» στην προκυμαία της Σμύρνης.
Τότε μάλιστα ο Ζουράρις είχε αναφέρει σε συνέντευξή του αστειευόμενος ότι κάποιος του είχε πει πως θα ήταν καλό, «όταν η Ρεπούση μπει στη Βουλή, να την περιστοιχίσουν βουλευτές της Χρυσής Αυγής για να καταλάβει τι θα πει ‘συνωστισμός’…».
Βαθύτερος λόγος ωστόσο, είναι ότι ο Ζουράρις αποδίδει στον Λιάκο ότι έχει διατυπώσει μια θεωρία «περί ασυνέχειας του ελληνικού έθνους, ότι δεν υπάρχει έθνος και ότι το έθνος είναι κατασκευή των Βαυαρών μετά τη Γαλλική Επανάσταση και το κράτος έκανε τους Ελληνες… Αυτός ο Λιάκος, που είναι κλασικός πατριδοκλάστης, λέει ότι δεν υπάρχει πατρίδα, είναι κατασκευή, ιδεολόγημα μετά το 1830».
Πάντως Αντώνης Λιάκος έγραψε ότι δεν έχει την πρόθεση να μπει σε διαδικασία αντιπαράθεσης με τον υφυπουργό, καθώς «η αρλουμπολογία δεν αντιμετωπίζεται με επιχειρήματα».