Αχιλλέας Κανάρης: «Η TV κάνει στροφή στις… πλατφόρμες»

«Ανακαλύψαμε έναν πολύ διαφορετικό κόσμο από αυτόν που περιμέναμε. Αρχικά βλέποντας πως δεν υπήρχε μπάλα σκεφτήκαμε ότι δεν θα πουλήσει.

«Ανακαλύψαμε έναν πολύ διαφορετικό κόσμο από αυτόν που περιμέναμε. Αρχικά βλέποντας πως δεν υπήρχε μπάλα σκεφτήκαμε ότι δεν θα πουλήσει. Και όμως, στην πορεία είδαμε ότι η ανάγκη και η επιθυμία του κοινού είναι πολύ διαφορετική». Αυτή ήταν η αφετηρία της σκέψης για τη δημιουργία του Vodafone TV, του τρίτου ισχυρού πόλου στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, έτσι όπως την εξέφρασε ο Αχιλλέας Κανάρης, εμπορικός διευθυντής καταναλωτικών προϊόντων της Vodafone Hellas. Και κάπως έτσι πορεύθηκε τολμώντας να λανσάρει προϊόν το οποίο στρέφει το βλέμμα στην οικογένεια και όχι στο ποδόσφαιρο.
Αφουγκραστήκατε τις ανάγκες της αγοράς και λανσάρατε την Vodafone TV ή θέλετε να δοκιμάσετε κι εσείς να στρέψει το βλέμμα της στη συνδρομητική τηλεόραση;
«Θα έλεγα ότι είναι και τα δύο. Κατ’ αρχάς είναι το γεγονός ότι η παραδοσιακή τηλεόραση στην Ελλάδα τα τελευταία έξι χρόνια ζει μία μεγάλη παρακμή. Ο κόσμος αναζητεί εναλλακτικό περιεχόμενο και γι’ αυτό ανθεί το YouTube για παράδειγμα. Οταν κάναμε ραντεβού με το YouTube ενημερωθήκαμε ότι στην κατά κεφαλήν κατανάλωση είμαστε η δεύτερη χώρα στον κόσμο πίσω από τη Σαουδική Αραβία. Σε absolute consumption η τέταρτη χώρα στην Ευρώπη. Αρέσει στον Ελληνα να βλέπει εικόνα. Αυτό ήταν το πρώτο. Το δεύτερο που διαπιστώσαμε ήταν ότι διεθνώς το DNA της τηλεόρασης αλλάζει και ότι από το παραδοσιακό μοντέλο περνάει σε ένα μοντέλο paid, multiscreen και interactive. Βλέποντας αυτές τις δύο τάσεις θεωρήσαμε ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να ασχοληθούμε σοβαρά με το συγκεκριμένο κομμάτι. Μετά τη συνένωση με την Hellas on line, επειδή η τηλεόραση πάντα «κουμπώνει» με τη σταθερή τηλεφωνία, ήταν ό,τι χρειαζόμαστε για να προχωρήσουμε εφόσον είχαμε την πλατφόρμα. Ο στόχος είναι να καλύπτουμε όλο το φάσμα: σταθερή, κινητή, Internet, TV».

Σε επίπεδο περιεχομένου;
«Η ελληνική αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης ξεκίνησε επικεντρωμένη σε μεγάλο βαθμό στην αγορά αθλητικών δικαιωμάτων. Ετσι ξεκίνησε και στην Αγγλία. Οποιος είχε το ποδόσφαιρο πουλούσε πολύ. Οταν πήραμε το προϊόν αναρωτήθηκα αν θα το αγόραζε ο Ελληνας, δεδομένου ότι εμείς δεν διαθέταμε ανάλογο περιεχόμενο. Στη συνέχεια όμως, δουλεύοντας και ψάχνοντας λίγο τις ανάγκες του κόσμου, διαπιστώσαμε πως σε ό,τι αφορά την ελληνική οικογένεια με μικρά παιδιά δεν τους απασχολεί το αθλητικό περιεχόμενο. Είτε γιατί υπάρχουν μπαμπάδες στην Ελλάδα που δεν ενδιαφέρονται για το ποδόσφαιρο είτε γιατί αν τους δώσεις ένα εναλλακτικό περιεχόμενο ενδιαφέρονται περισσότερο. Αλλωστε πολλοί παρακολουθούν τους αγώνες σε χώρους εστίασης και όχι στο σπίτι. Ανακαλύψαμε λοιπόν την ανάγκη της οικογένειας για πιο ολοκληρωμένη διασκέδαση και το γεγονός ότι ο πελάτης ενδιαφέρεται περισσότερο για on demand περιεχόμενο. Εχουμε πρόγραμμα για όλα τα μέλη της οικογένειας. Παιδικά, μόδα, γεωγραφία, πιο εξειδικευμένα σπορ, ξένα ειδησεογραφικά».
Επειδή ωστόσο αποδεδειγμένα η γυναίκα είναι η κινητήριος δύναμη της αγοράς, το έχετε λάβει υπόψη σας;
«Ναι και συμφωνώ. Μία έρευνα που έγινε στην Ευρώπη λέει ότι το 80% των retail αποφάσεων είτε γίνεται απευθείας είτε επηρεάζεται από γυναίκα. Εξαιρετικό στατιστικό ακόμη και στην επιρροή. Βασιζόμενοι σε αυτό φτιάξαμε ένα πακέτο ιδιαίτερα πλούσιο».
Ποια είναι η διαφορά σας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές σας;
«Θέλαμε εξ αρχής να διαφοροποιηθούμε σημαντικά από τους ανταγωνιστές μας. Θέλαμε να τοποθετηθούμε σε μία περιοχή όπου θα υπήρχε περισσότερο on demand περιεχόμενο και πολύ περισσότερο περιεχόμενο για την οικογένεια. Το πακέτο που προσφέρουμε είναι πιο πλούσιο σε περιεχόμενο και ποιότητα».
Ερευνάτε συνεχώς το κοινό;
«Tο κοινό ψάχνεται πολύ περισσότερο, γι’ αυτό και ο ανταγωνισμός τοποθετείται περισσότερο στο οικογενειακό περιεχόμενο. Τη μεγαλύτερη χρήση τη φέρνει το παιδικό πρόγραμμα, ακολούθως οι σειρές και μετά οι ταινίες».
Σας τρομάζει η κατάσταση της ελληνικής αγοράς;
«Είμαι πεπεισμένος ότι αν έχει κάτι που είναι ανταγωνιστικό, το θέλει το κοινό και είναι στη σωστή τιμή, το κοινό θα το πάρει. Παρότι υπάρχει και προϊόν δωρεάν αλλά και προς πληρωμή ο κόσμος επιλέγει. Δεν τη φοβάμαι την κρίση. Η διασκέδαση στο σπίτι είναι όλο και περισσότερο σημαντική. Οι Ελληνες μένουν όλο και περισσότερο στο σπίτι και αυτό είναι ένα καλό εργαλείο διασκέδασης. Δεν το φοβάμαι λοιπόν».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.