Τον ερχόμενο Οκτώβριο που θα ξεκινήσει η προβολή του 7ου κύκλου της σειράς «Walking dead» ο Τσάντλερ Ριγκς, ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές από το πρώτο επεισόδιο, θα είναι 17 ετών. Δεδομένου ότι το δημοφιλές θρίλερ του AMC έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2010, είναι προφανές: ο νεαρός ηθοποιός που ερμηνεύει τον Καρλ μεγάλωσε, όχι παίζοντας ή διαβάζοντας τα μαθήματά του, όπως κάνουν τα περισσότερα παιδιά, αλλά μελετώντας από τα 11 χρόνια του ως σήμερα, σχεδόν σε καθημερινή βάση, τον (δύσκολο) ρόλο του και περνώντας το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του στα τηλεοπτικό στούντιο, μαζί με τα ανατριχιαστικά ζόμπι που σύμφωνα με το σενάριο της σειράς έχουν καταλάβει τον κόσμο και κατασπαράζουν όποιον βρεθεί στον δρόμο τους. Ολη του η εφηβεία ένα (εξαιρετικά τρομακτικό) σίριαλ! Δεν είναι βεβαίως το μοναδικό παιδί που μεγαλώνει παίζοντας, όχι με τα παιχνίδια του, αλλά στην τηλεόραση. Υπάρχουν και πολύ χειρότερα –ή καλύτερα, όπως το πάρει καθένας. Τι να πει π.χ. ο Ντέιβιντ Φαουστίνο που έζησε τα πιο ανέμελα και ανέφελα χρόνια της ζωής του (από τα 13 ως τα 24) ως Μπαντ (ο μειωμένης αντίληψης γιος του Αλ Μπάντι) στο «Παντρεμένοι με παιδιά»; Ή η Κέιτ Ρίτσι που ερμήνευε τον ρόλο της Σάλι Φλέτσερ στην αυστραλιανή σαπουνόπερα «Home and away» από το 1988, όταν ήταν 10 ετών, ως το 2008 που ήταν 30 ετών; Παιδιά λοιπόν που οδηγούνται προς την ενηλικίωση σκληρά εργαζόμενα. Γιατί η τηλεόραση έχει ενίοτε ρυθμούς απάνθρωπους και για τους ανήλικους ηθοποιούς: αυστηρή πειθαρχία, καθημερινά γυρίσματα για πολλούς μήνες αλλά και συστηματική μελέτη για την εκμάθηση του εκάστοτε ρόλου τις λίγες στιγμές που δεν βρίσκονται μπροστά στην κάμερα.
Αυτή τη δύσκολη καθημερινότητα έχει περιγράψει σε συνεντεύξεις του και ο Ριγκς, ο οποίος λόγω της πολυετούς θητείας του στους «Walking dead» μιλάει με μεγαλύτερη άνεση για τις τεχνικές που χρησιμοποιεί ένας ηθοποιός παρά για τις μικρές χαρές που απολαμβάνουν τα άλλα παιδιά της ηλικίας του. «Οταν κάποιος από τους συναδέλφους σκοτώνεται, για τις ανάγκες της σειράς, και αποχωρεί, στενοχωριέμαι πάρα πολύ» είπε το αγόρι που ως Καρλ είδε την κινηματογραφική μητέρα του να πεθαίνει με τραγικό τρόπο και ακολούθως αναγκάστηκε να πάρει ένα όπλο και να σκοτώνει προκειμένου να επιβιώσει (όχι ο πιο εύκολος, ούτε ο πιο κατάλληλος ρόλος για ένα παιδί), και συνέχισε: «Οταν όμως πρέπει να κλάψω μπροστά στην κάμερα, με βοηθά πολύ αυτό το συναίσθημα, η αίσθηση της απουσίας: επαναφέρω στη σκέψη μου τη θλίψη για εκείνον που έφυγε και κλαίω». Πολύ πιο light και ανοιχτόκαρδη η δουλειά των παιδιών-ηθοποιών που μεγαλώνουν ερμηνεύοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους στην κωμική σειρά «Modern family», αλλά εξίσου σκληρή, καθώς κάθε κύκλος ολοκληρώνεται σε 24 επεισόδια, αριθμός που αντιστοιχεί σε πολλές – πολλές ώρες καθημερινής εργασίας. Δεδομένου ότι το σίριαλ έκανε πρεμιέρα το 2009 και συνεχίζεται, έχουμε και λέμε: η ελληνικής καταγωγής (από την πλευρά της μητέρας της) Αριελ Γουίντερ ξεκίνησε να ερμηνεύσει την Αλεξ Ντάνφι σε ηλικία 11 ετών, για να μεταμορφωθεί σήμερα από σπασίκλα μαθήτρια σε μια χαριτωμένη νεαρή δεκαοκτάχρονη κοπέλα. Ακριβώς το ίδιο συνέβη στον τηλεοπτικό αδελφό της Λουκ Ντάνφι, κατά κόσμον Νόλαν Γκουλντ, ο οποίος ξεκίνησε να παίζει στο σίριαλ στα 11 χρόνια του: τότε ήταν ένα εξαιρετικά αφελές και αδέξιο παιδί, σήμερα είναι ένας εξαιρετικά αφελής αλλά χαριτωμένος νεαρός άνδρας. Από δίπλα και ο Ρίκο Ροντρίγκεζ, που υποδύεται τον κολομβιανό Μάνι, τον οποίο «παραλάβαμε» 12 χρόνων και είδαμε να μεγαλώνει, να ωριμάζει και να αρχίζει, στα τελευταία επεισόδια, να μοιάζει σχεδόν συνομήλικος με την (αγέραστη, είναι η αλήθεια) τηλεοπτική μητέρα του Σοφία Βεργκάρα.
Το 1988 στην τρυφερή ηλικία των 7 ετών ο Μάικλ Φίσμαν έκανε το ντεμπούτο του στον κόσμο του θεάματος δίπλα στην κωμικό Ροζάν Μπαρ, στη μεγάλη τηλεοπτική επιτυχία «Roseanne». Το τέλος του σίριαλ, το 1997, βρήκε τον 16χρονο τότε έφηβο συντετριμμένο. «Είναι ένα από τα πιο σκληρά πράγματα που έχουν συμβεί στη ζωή μου» δήλωσε, «γιατί οι ηθοποιοί και οι τεχνικοί της σειράς ήταν η οικογένειά μου, με διαμόρφωσαν ως άνθρωπο, με έκαναν αυτό που είμαι». Ο Φίσμαν εμφανίστηκε, πάλι στο πλευρό της Μπαρ, και στο εμπνευσμένο από τη «Roseanne» «The Roseanne Show» που παίχτηκε για δύο χρόνια από το CBS. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται κυρίως με τα δύο παιδιά του (θέλοντας να τους προσφέρει μια πιο φυσιολογική οικογένεια από την «οικογένεια» που μεγάλωσε εκείνον μέσα στα στούντιο;), γράφει σενάρια και κάνει παραγωγές, αλλά μάλλον αποφεύγει να παίζει. Αντιθέτως η Μαντλίν Ζίμα συνεχίζει δυναμικά. Το χαριτωμένο οκτάχρονο κοριτσάκι του σίριαλ «The Nanny» («Νταντά αμέσου δράσεως»), όπως απέδειξε με τη μετέπειτα πορεία του, δεν ήταν ένα από τα (ουκ ολίγα) παιδιά – θαύματα που κάποια στιγμή χάνονται. Η όμορφη και ταλαντούχα Ζίμα εξακολουθεί να εμφανίζεται με επιτυχία σε κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές. Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες δουλειές της ήταν ο ρόλος του ερωτικού πειρασμού που στο τολμηρό «Californication» ξελόγιαζε τον Ντέιβιντ Ντουκόβνι. Πώς το καλοαναθρεμμένο και ντροπαλό παιδάκι του κυρίου Σέφιλντ («The Nanny») μεταμορφώθηκε σε μια ακόλαστη γυναίκα; Απλώς, μεγάλωσε. Γιατί όπως και τα δικά μας, έτσι και τα παιδιά – θαύματα που γνωρίσαμε και αγαπήσαμε μέσα από την τηλεόραση κάποτε μεγαλώνουν…
Ηθοποιοί από την κούνια
Ηταν μόλις εννέα μηνών οι Μαίρη–Κέιτ και Ασλεϊ Ολσεν όταν έκαναν το ντεμπούτο τους στην τηλεόραση, το 1987. Οι δίδυμες αδελφές από την Καλιφόρνια μοιράζονταν τον ρόλο της Μισέλ στο σίριαλ «Full house». Και συνέχισαν να τον μοιράζονται ως το 1995. Η συνέχεια μοιάζει με σαπουνόπερα: οι δύο κοπέλες κατάφεραν να επιβληθούν στη βιομηχανία της μόδας, επιβάλλοντας το στυλ τους, σχεδιάζοντας ρούχα και κερδίζοντας εκατομμύρια. Τιμημένες επί δύο χρονιές με το σημαντικό βραβείο «Σχεδιάστρια της Χρονιάς» οι αδελφές Ολσεν πάντα βρίσκουν τρόπο να απασχολούν τα ΜΜΕ, άλλοτε με τη δουλειά τους και άλλοτε με την προσωπική ζωή τους. Η Μαίρη-Κέιτ και η Ασλεϊ Ολσεν είναι σήμερα 29 ετών. Η πρώτη εξ αυτών παντρεύτηκε πέρυσι τον Ολιβιέ Σαρκοζί, ετεροθαλή αδελφό του πρώην προέδρου της Γαλλίας.
Ηταν μόλις εννέα μηνών οι Μαίρη–Κέιτ και Ασλεϊ Ολσεν όταν έκαναν το ντεμπούτο τους στην τηλεόραση, το 1987. Οι δίδυμες αδελφές από την Καλιφόρνια μοιράζονταν τον ρόλο της Μισέλ στο σίριαλ «Full house». Και συνέχισαν να τον μοιράζονται ως το 1995. Η συνέχεια μοιάζει με σαπουνόπερα: οι δύο κοπέλες κατάφεραν να επιβληθούν στη βιομηχανία της μόδας, επιβάλλοντας το στυλ τους, σχεδιάζοντας ρούχα και κερδίζοντας εκατομμύρια. Τιμημένες επί δύο χρονιές με το σημαντικό βραβείο «Σχεδιάστρια της Χρονιάς» οι αδελφές Ολσεν πάντα βρίσκουν τρόπο να απασχολούν τα ΜΜΕ, άλλοτε με τη δουλειά τους και άλλοτε με την προσωπική ζωή τους. Η Μαίρη-Κέιτ και η Ασλεϊ Ολσεν είναι σήμερα 29 ετών. Η πρώτη εξ αυτών παντρεύτηκε πέρυσι τον Ολιβιέ Σαρκοζί, ετεροθαλή αδελφό του πρώην προέδρου της Γαλλίας.
Ο αφελής ανηψιός
Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1999 σε ηλικία 6 ετών και στη μικρή οθόνη το 2001 σε ηλικία 8 ετών. Ηταν όμως ο ρόλος του αφελούς ανιψιού του Τσάρλι Σιν στο «Two and a half men» που τον έκανε διάσημο: ο Ανγκους Τ. Τζόουνς εμφανιζόταν στο σίριαλ για δέκα χρόνια, από τότε που ήταν δέκα ετών ως τα είκοσί του, οπότε αποχώρησε βρίσκοντας το σενάριο υπερβολικά τολμηρό για τη χριστιανική ανατροφή του. «Σας παρακαλώ σταματήστε να βλέπετε το «Two and a Half Men»» είχε πει δημοσίως, «δεν θέλω να συμμετέχω στο σχέδιο του Σατανά, δεν μπορείς να είναι θεοσεβούμενος άνθρωπος και να παίζεις σε μια τέτοια παραγωγή». Τα τελευταία χρόνια αμειβόταν με 8.400.000 δολάρια για κάθε κύκλο επεισοδίων. Δεν ήταν όμως, ως φαίνεται, αρκετά για να τον κρατήσουν.
Πρωτοεμφανίστηκε στον κινηματογράφο το 1999 σε ηλικία 6 ετών και στη μικρή οθόνη το 2001 σε ηλικία 8 ετών. Ηταν όμως ο ρόλος του αφελούς ανιψιού του Τσάρλι Σιν στο «Two and a half men» που τον έκανε διάσημο: ο Ανγκους Τ. Τζόουνς εμφανιζόταν στο σίριαλ για δέκα χρόνια, από τότε που ήταν δέκα ετών ως τα είκοσί του, οπότε αποχώρησε βρίσκοντας το σενάριο υπερβολικά τολμηρό για τη χριστιανική ανατροφή του. «Σας παρακαλώ σταματήστε να βλέπετε το «Two and a Half Men»» είχε πει δημοσίως, «δεν θέλω να συμμετέχω στο σχέδιο του Σατανά, δεν μπορείς να είναι θεοσεβούμενος άνθρωπος και να παίζεις σε μια τέτοια παραγωγή». Τα τελευταία χρόνια αμειβόταν με 8.400.000 δολάρια για κάθε κύκλο επεισοδίων. Δεν ήταν όμως, ως φαίνεται, αρκετά για να τον κρατήσουν.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ