Σε κάποιο νησί του Αιγαίου, σε κάποια παραθαλάσσια κωμόπολη, ήρθε ένα βαπόρι στο λιμάνι με ηττημένο κατοχικό στρατό κα αποβίβασε περίπου 55 – 60 οπλισμένους στρατιώτες. Οι οπλίτες κατευθύνθηκαν σ’ένα κενό ξενοδοχείο και οι αξιωματικοί σε δύο αρχοντικά σπίτια. Την άλλη μέρα ανακοίνωσαν προς τους κατοίκους τα εξής:
«Από εδώ και στο εξής εσείς οι Έλληνες θα ορίζετε μόνο τον ήλιο και το νερό. Όλα τ’άλλα είναι δικά μας.
Όσοι έχετε όπλα κυνηγετικά ή ό,τι εκρηκτικό υπάρχει θα μας το παραδώσετε. Όποιος δεν τα δηλώσει θα έχει ξύλο και φυλακή, ακόμη και εκτέλεση.».
Σφραγίστηκαν οι δύο αλευρόμυλοι. Από την παραγωγή των αγροτών τα 2/3 τα έπαιρναν για τον στρατό τους και το 1/3 μόνο έμενε του παραγωγού.
Σε κάθε λιοτρίβι υπήρχε στρατιώτης και ήλεγχε την παραγωγή του λαδιού και άφηνε το 1/3 στον παραγωγή και το υπόλοιπο το έπαιρνε εκείνος.
Κάθε βάρκα που έφευγε από το λιμάνι του χωριού έπρεπε να ξέρουν που πηγαίνει, γιατί πηγαίνει και πότε θα γυρίσει, οι δε ψαρότρατες που είχαν πλήρωμα άνω των 7, ελέγχονταν από στρατιώτη – σκοπό για τα ψάρια που έπιαναν.
Τα μοσχάρια έπρεπε να δηλωθούν στον κατοχικό στρατό. Όταν τα έσφαζαν του παραγωγού του άφηναν μόνο την κεφαλή. Το κρέας μόνο την εβδομάδα του Πάσχα επιτρεπόταν. Ο κόσμος άρχισε να υποφέρει από αβιταμίνωση και οι θάνατοι πολλαπλασιάστηκαν λόγω έλλειψης φαρμάκων και έλλειψης θρεπτικών συστατικών από τα φαγητά.
Η κυκλοφορία μετά τις έξι απαγορευόταν και τα τζάμια ήταν καλυμμένα με μπλε κόλλες για να μη δίνουν στόχο σε συμμαχικά αεροπλάνα εχθρικά γι’αυτούς.
Οι μύλοι άνοιγαν τον Αύγουστο όταν είχαν μαζευτεί τα παρακρατήματα γι’αυτούς. Είχαν καταντήσει οι μύλοι να αλέθουν βελανίδι ή λουμπίνι σε νερό αποστειρωμένο, για να φύγει η πικρίλα, στεγνωμένο στον ήλιο με λίγο καλαμπόκι που το ανακάτευαν και το έκαναν μπομπότα για να τρώει ο κόσμος ψωμί.
Το πάθημα του ιερέα του χωριού είναι χαρακτηριστικό των όσων συνέβαιναν τότε: ήταν ένα πρωί, την ημέρα των Φώτων που ο ιερέας ξεκίνησε να πάει στην εκκλησία για τον καθιερωμένο αγιασμό των υδάτων όταν ξαφνικά παρουσιάστηκε ένας στρατιώτης – σκοπός και του φώναξε αγριεμένα σημαδεύοντάς τον με το όπλο «ρέστο – ρέστο» δηλαδή «συλλαμβάνεσαι».
Ήρθε ο διερμηνέας και εξήγησε στον στρατιώτη το λόγο για τον οποίο ο ιερέας έκανε τον αγιασμό και τότε ο στρατιώτης άφησε τον παπά να συνεχίσει το έργο του αλλά τον ακολούθησε μέχρι να μπει στην εκκλησία.
Από τα φαγητά που έτρωγαν οι κατακτητές αυτά που ταίριαζαν με τα δικά μας ήταν τα ζυμαρικά και από τα κρεατικά το βοδινό και τα πουλερικά.
Οι ενδυμασίες του κόσμου ήταν γεμάτες μπαλώματα διότι δεν υπήρχαν υφάσματα.
Έναν μήνα μετά την έναρξη της κατοχής άρχισε να παρατηρείται μείωση των ζώων και ειδικά της γάτας. Πολλές νοικοκυρές έβρισκαν προβιές από γάτες στις αυλές τους και κατάλαβαν ότι οι στρατιώτες της κατοχής που είχαν έρθει από «πολιτισμένα κράτη» έτρωγαν τις γάτες!
«Το πάθημα ενός μάγειρα»: Πήγαν σε έναν μάγειρα μία γάτα γδαρμένη λέγοντάς του ότι είναι λαγός και τους το μαγείρεψε όπως ήθελαν αυτοί. Όταν την έτρωγαν κάλεσαν έναν ντόπιο έλληνα να φάει μαζί τους «τον λαγό» και αφού έφαγε τον ρώτησαν πώς του φάνηκε. Αυτός τους απάντησε ότι το κρέας ήταν σκληρό και ξινό και όταν του είπαν ότι ήταν γάτα αισθάνθηκε πολύ άσχημα και αφού δεν μπορούσε να κάνει τίποτε άλλο, μιας και το είχε ήδη καταπιεί, έκανε εμετό. Ο δε μάγειρας όταν το πληροφορήθηκε πήρε την κατσαρόλα και την κουτάλα και βγήκε στο λιμάνι, δίχως να γίνει αντιληπτός από τους κατακτητές, και πέταξε στη θάλασσα τα μαγειρικά σκεύη.
Όταν βγήκαν στα χωριά και πήραν χαμπάρι τις ρεματιές λιγόστεψαν και τα βατράχια.
Και τώρα θ’ασχοληθούμε με τον γάιδαρο του μπάρμπα – Κώστα που ερχόταν από το χωριό και ήταν γνωστός σε όλους γιατί ήταν μικροσκοπικός αλλά γέρικος. Τον είχε δεμένο στο χωράφι, πέρασαν κατοχικοί στρατιώτες τον είδαν μικρό και τον πέρασαν για πουλάρι. Αφού τον πήραν τον έφεραν έξω από ένα χασάπικο και τον έπιασαν ένας από το ένα αυτί, άλλος από το άλλο αυτί κι ένας τρίτος με μια βαριοπούλα του έριξε μια στο μέτωπο τον ζάλισε και τον έριξε κάτω. Μετά τον σφάξανε και το γδάρανε σαν μοσχάρι και τον πήραν οι μάγειροι και τον έκαναν γιουβέτσι.
Σε κάποια παιδιά που κοίταζαν παράξενα όλα αυτά που γίνονταν τους έλεγαν «Greco gaidaro bono mangiare», δηλαδή «ο γάιδαρος είναι καλό φαΪ». Ένας από το χωριό αντάμωσε τον μπάρμπα – Κώστα που έψαχνε τον γάιδαρό του, φοβούμενος μην μπει σε ξένο μπαξέ και φάει μπαξεβάνικα, και του είπε ότι τον γάιδαρό του τον έκαναν γιουβέτσι οι κατακτητές.
Στο χασάπικο σφάχτηκαν από τους κατακτητές άλλα δύο γαϊδουρομούλαρα που πιάστηκαν αιχμάλωτα επειδή τα αφεντικά τους δεν παραδόθηκαν.
Το λάδι αναλογούσε σε 50 δράμια της οκάς = 160 γραμμάρια του κιλού τον μήνα στο κάθε άτομο. Μία οικογένεια με οκτώ άτομα δικαιούνταν μία οκά λάδι δηλ. 640 γραμμάρια.
Οι γιατροί είχαν δώσει εντολή να τρώνε πολύ σκόρδο διότι η μη κατανάλωση λαδιού δημιουργούσε προβλήματα αβιταμίνωσης και πρήξιμο.
Φεύγοντας το 1945 οι κατακτητές με την λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου έκαναν την Ελλάδα ελεύθερο κράτος. Κι έμειναν οι αναμνήσεις των κατακτητών: 300 χωριά καμένα στην Ηπειρωτική Ελλάδα. Οι απάνθρωπες και ανατριχιαστικές εκτελέσεις γυναικόπαιδων στα Καλάβρυτα και στο Δίστομο και εκτός Ελλάδος του Άουσβιτς. Οι ομαδικές εκτελέσεις αθώων ανθρώπων στη Ραφήνα και άλλα ανατριχιαστικά που συνέβησαν σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι το μόνο κράτος που δεν έλαβε αποζημιώσεις για τις καταστροφές που υπέστην κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. ΟΙ καταστροφικές απώλειες του ελληνικού εμπορικού στόλου από νάρκες και τορπίλες των εχθρικών υποβρυχίων ήταν μεγάλες. Πολλά σκάφη βυθίστηκαν παίρνοντας μαζί τους στον υγρό τάφο εκατοντάδες ναυτικούς μας.
Η Ελλάδα τότε εθεωρείτο βαλκανικό κράτος χαμηλότερου επιπέδου από τα τότε ευρωπαϊκά κράτη. Τώρα πια με την ενοποίηση της Ευρώπης η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται ως Ευρωπαϊκό Κράτος.
Σήμερα που ο χριστιανισμός απειλείται είναι αναγκαία η παρουσία της ευρωπαϊκής ένωσης των χριστιανικών κρατών.
Η εποχή και οι συνθήκες που ζούμε σήμερα είναι πολύ πιο δύσκολες. Πρέπει να έχουμε τα σπίτια μας κλειδωμένα και πάλι κινδυνεύουμε. Ληστείες γίνονται παντού σε τράπεζες, σε Σούπερ Μάρκετ και πολλοί ηλικιωμένοι πέφτουν θύματα ληστών μέχρι θανάτου.
Τα ναρκωτικά έχουν αντικαταστήσει το ελεύθερο εμπόριο ως επί το πλείστον από ξένους αλλά και από έλληνες.
Οι βόρειες ευρωπαϊκές χώρες μας έδειξαν ένα νέο τρόπο δημιουργίας οικογένειας. Ο άνδρας να παντρεύεται άνδρα και οι γυναίκες με γυναίκες. Και το ψήφισε και η Βουλή των Ελλήνων με 193 βουλευτές και με την συμπαράσταση του πρωθυπουργού κου Αλέξη Τσίπρα.
Προτείνω οι βουλευτές που το ψήφισαν να κρεμάσουν μπλε χάντρα στο αυτί για να διακρίνονται και να μην τους πιάσει το μάτι.
Σόδομα και Γόμορρα και μη χειρότερα τι μέλει γενέσθαι!