Δικαιώνει τους χειρισμούς της κυβέρνησης Παπαδήμου για το PSI η απόφαση του Δικαστηρίου της Ευρωπαικής Ενωσης, στο οποίο γερμανικά δικαστήρια είχαν απευθύνει προδικαστικό ερώτημα αν οι αγωγές γερμανών ομολογιούχων κατά του PSI μπορούν να επιδοθούν στο Ελληνικό Δημόσιο στο πλαίσιο του Κοινοτικού Κανονισμού που ρυθμίζει τις επιδόσεις σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις ή αν εν προκειμένω η Ελληνική Δημοκρατία ενήργησε στο πλαίσιο της άσκησης δημόσιας εξουσιας, οπότε δεν ισχύει ο παραπάνω κανονισμός.
Τέτοιες δικαστικές προσφυγές έχουν γίνει και σε άλλες χώρες, όπως η Αυστρία και το Βέλγιο. Στη Γερμανία, μάλιστα, έχουνφτάσει ήδη στο γερμανικό ακυρωτικό δικαστήριο ( στον αντίστοιχο Άρειο Πάγο) αλλά στο μεταξύ ασχολήθηκε με την υπόθεση το ΔΕΕ, με ένα ερώτημα πουήταν δικονομικού χαρακτήρα και αφορούσε το αν είναι παραδεκτή μια αγωγή ενώπιον των γερμανικών δικαστηρίων κατά της Ελληνικής Δημοκρατίας ως fiscus (ως αντισυμβαλλόμενης σε πράξεις ιδιωτικού δικαίου)γιατί ως imperium η Ελλάδα έχει το προνόμιο της ετεροδικίας.
Το ΔΕΕ αποφάνθηκε ότι δεν είναι πρόδηλο ότι η Ελλάδα ενήργησε στο πλαίσιο άσκησης δημόσιας εξουσίας και ότι ειναι πιθανό να κριθεί ότι ενήργησε στο πλαίσιο μιας διαδικασίας που αφορούσε σε σχέσεις αστικού και εμπορικού δικαίου, άρα η αγωγή μπορεί να επιδοθεί στην Ελληνική Δημοκρατία. Συνεπώς η αγωγή δεν είναι δικονομικά απαράδεκτη, αλλά αυτό δεν προδικάζει την έκβαση επί της ουσίας ενώπιον των γερμανικών αστικών δικαστηρίων.
Αντιθέτως το ΔΕΕ διατύπωσε κρίσιμες σκέψεις που αφορούν την ελληνική νομοθεσία με την οποία εισήχθησαν αναδρομικά οι ρήτρες συλλογικής δράσεις ( CAC s) στα ελληνικάομόλογα. Συγκεκριμένα παρατηρεί ότι η εισαγωγή των CACs δεν παραβιάζει την κρατούσα εμπορική πρακτική, ότι όλες οι σχετικές νομοθεσίες προβλέπουνCACs . Αυτό προβλέπεται στο αγγλικό δίκαιο, αλλά πλέον και στο κοινοτικό δίκαιο μετά τη Ντοβίλ.
Το ΔΕΕ επίσης σημειώνει ότι η Ελληνική Δημοκρατία θέλησε να διατηρήσει τη σχέση με τους ομολογιούχους σε επίπεδο ιδιωτικού δικαίου για αυτό εξάρτησε την αποδοχή της πρότασης του PSI από τη θετική απάντηση της πλειοψηφίας των ομολογιούχων για κάθε ομόλογο. Αραεπιβεβαιώνει τον εθελοντικό χαρακτήρα της διαδικασίας και αυτό εκτιμάται ότι η απόφαση είναι πολύ θετική. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδακέρδισε πρόσφατα σχετική διαιτητική δίκη στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο προστασίας επενδύσεων ( ICSID ).
Από την πλευρά του Ευάγγελου Βενιζέλου, ο οποίος χειρίστηκε την υπόθεση ως υπουργός Οικονομικών, σχολιάζεται ότι με την απόφαση αυτή καταδεικνύεται η σημασία της ίσης μεταχείρισης όλων των ομολογιούχων και η απόλυτη νομική δυσκολία που υπήρχε να εξαιρεθούν οι ΄Ελληνες ομολογιούχοι σε σχέση με ξένους ομολογιούχους φυσικά πρόσωπα, προκειμένου να θωρακιστεί νομικά το κούρεμα του ελληνικού χρέους κατά 137 δις ευρώ ( μαζί με την επαναγορά ), κούρεμα που φτάνει τα 180 δις ευρω σε πραγματικούς όρους ( καθαρή παρούσα αξια ), δηλαδή συνυπολογιζομένων των χαμηλών επιτοκίων και της μεγαλης διάρκειας του χρέους .
Άλλωστε, λένε οι ίδιες πηγές, τώρα η κυβέρνηση επιδιώκει να πετύχει πρόσθετη μείωση του χρέους βασιζόμενη ακριβώς στη ριζική αναδιάρθρωση που έγινε το 2012 με τη μείωση των επιτοκίων και την επιμήκυνση του χρέους χάρις στο PSI και θυμίζουν ότι ο κ. Βενιζέλος είχε πει στη Βουλή ότι ηκυβέρνηση «γλύφει εκεί πουέφτυνε» όταν έλεγε ακραία ψέμματα για το PSI.