Αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ

Μέσα σε δύσκολη πολιτικά συγκυρία, ξεκινά την εβδομάδα αυτή η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Προς ενημέρωση των υποψήφιων επενδυτών αναμένεται να τεθεί ίσως και σήμερα, Δευτέρα, το σχέδιο σύμβασης για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, ώστε αμέσως μετά το ΤΑΙΠΕΔ να προσδιορίσει τις ημερομηνίες υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Μέσα σε δύσκολη πολιτικά συγκυρία, ξεκινά την εβδομάδα αυτή η αντίστροφη μέτρηση για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά. Προς ενημέρωση των υποψήφιων επενδυτών αναμένεται να τεθεί ίσως και σήμερα, Δευτέρα, το σχέδιο σύμβασης για την πώληση του 67% του ΟΛΠ, ώστε αμέσως μετά το ΤΑΙΠΕΔ να προσδιορίσει τις ημερομηνίες υποβολής δεσμευτικών προσφορών.

Όπως αναφέρουν Τα Νέα, η σύμβαση παραχώρησης, γνωστή και ως master concession, είναι αυτή που θα κληθεί να υπογράψει ο νέος βασικός μέτοχος του λιμανιού, και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά γι’ αυτήν μέσω του Virtual Data Room.

Από εκεί και πέρα το ΤΑΙΠΕΔ θα οριστικοποιήσει τις ημερομηνίες κατάθεσης προσφορών στο διαγωνισμό για τα τέλη Ιανουαρίου- αρχές Φεβρουαρίου, δηλαδή μέσα στο πιο καυτό πολιτικά τρίμηνο των τελευταίων ετών γεγονός που καθιστά εξαιρετικά δύσκολο το όλο εγχείρημα.

«Ζεστοί» στο παιχνίδι παραμένουν σύμφωνα με τις πληροφορίες τρεις από τους πέντε υποψηφίους που είχαν προκριθεί στη β΄φάση, και συγκεκριμένα η Cosco, η ολλανδική APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk) και η φιλιππινέζικη International Container Terminals Services. Οι άλλοι δυο, Utilico και Ports America, εδώ και καιρό δεν εμφανίζονται δραστήριοι.

«Υπάρχει σε εξέλιξη ένας διαγωνισμός, δεν μπορούμε να τον σταματήσουμε εξαιτίας των πολιτικών εξελίξεων», λένε στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ αναγνωρίζοντας ωστόσο το υψηλό ρίσκο του εγχειρήματος.

Η σύμβαση «master concession» θα προβλέπει τι επενδύσεις θα κάνει στο λιμάνι ο ανάδοχος, καθώς επίσης το ποσοστό επί του ετήσιου τζίρου που θα καταβάλλει ο ΟΛΠ για το δικαίωμα χρήσης των υποδομών οι οποίες παραμένουν υπό τον έλεγχο του κράτους. Σήμερα το τίμημα αυτό είναι ποσοστό της τάξης του 2% επί του κύκλου εργασιών του ΟΛΠ.

Το «master concession» θα αναφέρεται επίσης σε κίνητρα για την ναυπήγηση και επισκευή πλοίων, στις υποχρεώσεις του ΟΛΠ να παρέχει λιμενικές υπηρεσίες και δραστηριότητες, στην τιμολογιακή πολιτική για την ακτοπλοΐα, κ.οκ.

Σύντομα άλλωστε αναμένεται και το προεδρικό διάταγμα για την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων η οποία αποτελεί την ανεξάρτητη εποπτική αρχή των λιμανιών.

Ενα μήνα μετά την ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για τον ΟΛΠ θα ορισθεί η ημερομηνία υποβολής προσφορών για την πώληση του 67% του ΟΛΘ.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.