Το διπλό στοίχημα

Σε μια εκδήλωση ανάλογη του ύφους των μοντέλων της, η smart παρουσίασε ταυτόχρονα τα ολοκαίνουργια fortwo και forfour, δίνοντας τέλος σε μια φημολογία μηνών αλλά και δημιουργώντας με τις επιλογές της ερωτήματα που μόνον ο χρόνος μπορεί να απαντήσει.

Σε μια εκδήλωση ανάλογη του ύφους των μοντέλων της, η smart παρουσίασε ταυτόχρονα τα ολοκαίνουργια fortwo και forfour, δίνοντας τέλος σε μια φημολογία μηνών αλλά και δημιουργώντας με τις επιλογές της ερωτήματα που μόνον ο χρόνος μπορεί να απαντήσει.
Το βασικότερο από αυτά αφορά την αισθητική των δύο αυτοκινήτων, η οποία απέχει από την κομψότητα των προηγούμενων γενεών τους. Κοιτάζοντάς τα από κοντά αισθάνεσαι σαν να συναντάς τους χαμένους πρωταγωνιστές της κινηματογραφικής ταινίας «Cars», δύο μοντέλα-παιχνίδια, με εμφάνιση που πολώνει, στοιχείο μάλλον ριψοκίνδυνο για μια premium εταιρεία που μεταξύ άλλων παρέχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ 40 διαφορετικών χρωματικών συνδυασμών.
Με μήκος 2,69 μέτρα το διθέσιο fortwo είναι τόσο μικρό εξωτερικά όσο και πριν και, σε συνδυασμό με τον κύκλο στροφής-ορόσημο των 6,95 μέτρων, επιτυγχάνει την απόλυτη ευελιξία, αφήνοντας στο τετράθυρο, τετραθέσιο / πενταθέσιο forfour έναν πρακτικότερο ρόλο που επιτείνεται από το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 85 μοιρών και τη δυνατότητα αναδίπλωσης των εδράνων στα πίσω καθίσματα.
Η διαφορά των 80 εκατοστών στο μήκος των δύο μοντέλων αποτελεί ένα πολύ πιο ευδιάκριτο σύνορο από την τιμή πώλησής τους –το forfour θα κοστίζει στη Γερμανία μόλις 600 ευρώ περισσότερο από το fortwo, ενώ στη χώρα μας η διαφορά τους αναμένεται να προσεγγίζει τα 1.000 ευρώ. Το πλάτος τους είναι κοινό στα 1,66 μέτρα, 10 ζωτικά εκατοστά περισσότερα από ό,τι στο προηγούμενο fortwo.
Στο εσωτερικό οι επενδύσεις και τα πλαστικά που χρησιμοποιούνται δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα, η εργονομία έχει αναβαθμιστεί, ο εξοπλισμός παραπέμπει σε «μικρή» Mercedes-Benz, αλλά κοιτάζοντας τον επιλογέα ταχυτήτων και άλλους διακόπτες αντιλαμβάνεσαι ότι τα fortwo και forfour αποτελούν προϊόντα κοινής εξέλιξης με το νέο Twingo της Renault.
Για τον λόγο αυτόν άλλωστε και στα δύο μοντέλα η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς –μέσω μηχανικού κιβωτίου πέντε ταχυτήτων ή προαιρετικά μέσω αυτόματου, διπλού συμπλέκτη, έξι σχέσεων –με τους τρικύλινδρους κινητήρες που τοποθετούνται στον πίσω άξονα να αποδίδουν 71 ατμοσφαιρικούς ίππους από 999 κ.εκ. και 90 ίππους από το turbo μοτέρ βενζίνης των 898 κ.εκ. Το 2015 αναμένεται και ο λιγότερο ισχυρός βενζινοκινητήρας των 60 ίππων, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για πετρελαιοκινητήρα, καθώς τα ανεπίσημα στοιχεία μιλούν για πολύ χαμηλές εκπομπές CO2, γύρω στα 90 γραμμ./χλμ.
Τα fortwo και forfour θα είναι διαθέσιμα ταυτόχρονα σε Ευρώπη και Ελλάδα από τον Νοέμβριο σε τρεις σχεδιαστικές γραμμές, passion, prime, proxy και πέντε πακέτα εξοπλισμού και θα διαθέτουν, ήδη από τη βασική έκδοση, ψηφιακό πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδίου και cruise control με περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηχοσύστημα και air condition, μετωπικούς αερόσακους και αερόσακο γονάτων για τον οδηγό, αλλά και ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης.
Ταυτόχρονα υπάρχουν νέο σύστημα διεύθυνσης και νέες αναρτήσεις, στοιχεία που σε συνδυασμό με την αύξηση του πλάτους θα διαφοροποιούν σημαντικά την εικόνα του fortwo στον δρόμο. Η οδηγική μας εμπειρία είναι προγραμματισμένη για το φθινόπωρο, αλλά στα τέλη Ιουλίου θα ανακοινωθούν οι τιμές πώλησης των δύο smart, που για το fortwo θα είναι χαμηλότερη των 10.000 ευρώ, χωρίς το όφελος απόσυρσης.
Μικρά νέα

Για τις αρχές Οκτωβρίου και το σαλόνι αυτοκινήτου που διοργανώνεται στο Παρίσι είναι προγραμματισμένη η πρεμιέρα της νέας Fabia. Με επιπλέον εννέα εκατοστά στο πλάτος της και τρία εκατοστά πιο κοντά στο έδαφος, η Fabia αφήνει πίσω της τις συντηρητικές φόρμες του παρελθόντος, προσφέροντας στο κοινό περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης.

Η Nissan παίζει μπάλα στην Αγγλία

Μετά την τετραετή συμφωνία της για την ανάληψη από τον επόμενο μήνα της χορηγίας του Champions League, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τη συνεργασία της και με τη Manchester City, με στόχο την προώθηση του ηλεκτρικού Leaf, χωρίς να δημοσιοποιήσει το ποσό της νέας της χορηγίας.

Περισσότερα TT από την Audi
Με στόχο να προλάβει τη ζήτηση για το ολοκαίνουργιο ΤΤ, το λανσάρισμα του οποίου έχει προγραμματιστεί για το τελευταίο τρίμηνο του 2014, η Audi προσθέτει από τον επόμενο μήνα και τρίτη βάρδια παραγωγής στο εργοστάσιό της στην Ουγγαρία, για την επέκταση του οποίου επένδυσε περίπου 1 δισ. ευρώ.
Αύξηση πωλήσεων στη γηραιά ήπειρο

Περισσότερες κατά 5,8% ήταν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2014 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013, φτάνοντας τα 6.838.975 μονάδες. Χαρακτηριστικό της προόδου είναι ότι ανοδικά κινούνται 24 από τις 30 τοπικές αγορές στη γηραιά ήπειρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.