Μπήκε Ιούλιος και το απόλυτο μπεστ σέλερ του καλοκαιριού, εγχώριο ή ξενόφερτο, δεν βρέθηκε ακόμη. Αφθονη είναι όμως η παραγωγή πολυσέλιδων, συναρπαστικών ιστοριών για θαμμένα μυστικά, σκοτεινούς έρωτες και για οικογένειες που τη μοίρα τους σημάδεψε η Ιστορία. Μία από αυτές, το μυθιστόρημα «Η κατάσκοπος της Ταγγέρης» (Πατάκης) της Ισπανίδας Μαρία Ντουένιας, χαρακτηρίζεται στο οπισθόφυλλο «εκπληκτικό μυθιστόρημα που πιάνει ρίζες στην ψυχή του αναγνώστη σελίδα τη σελίδα, διασχίζοντας τις αρτηρίες της ευρωπαϊκής Ιστορίας του 20ού αιώνα μέσα από πρωτοφανέρωτες διαδρομές». Ο χαρακτηρισμός έρχεται γάντι σε κάθε αφήγημα αυτής της μυθοπλαστικής φλέβας. Για την ώρα, εμπορικά πρωτιές διεκδικούν «Το κελάρι της ντροπής» της Χρυσηίδας Δημουλίδου και τα «Πέντε κλειδιά» της Λένας Μαντά από τον Ψυχογιό, τα «Κόκκινα λουστρίνια» της Στέλλας Βρετού από την Ωκεανίδα και το «Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ» της Πασχαλίας Τραυλού από το Μεταίχμιο –όχι απαραίτητα με αυτή τη σειρά –ενώ στον Πατάκη επανέκαμψε η Μάιρα Παπαθανασοπούλου με το μυθιστόρημα «Mamma Santisimma». Η αφήγηση πλούσια, οι εκπλήξεις λίγες, η απόλαυση εγγυημένη. Μια που το καλοκαίρι οι κώδικες αλλάζουν και απενοχοποιούνται η γύμνια και η ελαφρότητα, ας απενοχοποιήσουμε και την ανάγνωση ελαφρών αναγνωσμάτων. Ως αξεσουάρ του καλοκαιριού αποτελούν είδος εποχικό, απαραίτητο για την επιβίωση του σοβαρού βιβλίου στις κρύες νύχτες του χειμώνα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ