Ειδική οδηγία του υπουργείου Παιδείας για αποτροπή «σφαγής» σε Α’ Λυκείου

Το 48% των μαθητών της Α' Λυκείου πανελλαδικά θα έμεναν μετεξεταστέοι στην Άλγεβρα και θα έδιναν επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, εάν δεν κατέθετε το υπουργείο Παιδείας ειδική βαθμολογική οδηγία για τον τρόπο προαγωγής τους που ψηφίζεται στην Βουλή πιθανότατα την άλλη εβδομάδα.

Το 48% των μαθητών της Α’ Λυκείου πανελλαδικά θα έμεναν μετεξεταστέοι στην Άλγεβρα και θα έδιναν επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο, εάν δεν κατέθετε το υπουργείο Παιδείας ειδική βαθμολογική οδηγία για τον τρόπο προαγωγής τους που ψηφίζεται στην Βουλή πιθανότατα την άλλη εβδομάδα.
Αυτό προκύπτει από τα βαθμολογικά στοιχεία των επιδόσεων των μαθητών της Α’ τάξης του Λυκείου όπου εφαρμόστηκε εφέτος για πρώτη φορά ο θεσμός της Τράπεζας θεμάτων, τα οποία κατέθεσε στην Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας κ. Αλ. Δερμετζόπουλος, ο οποίος και δήλωσε απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή ότι ο θεσμός είναι επιτυχημένος.

Η διάταξη

Όπως έγραψε το «Βήμα» εφέτος επρόκειτο να γίνει η μεγαλύτερη «βαθμολογική σφαγή» των τελευταίων ετών και εκατοντάδες νέοι και νέες θα καλούνταν να δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις τον Σεπτέμβριο. Στην Γεωμετρία θα έμεναν μετεξεταστέοι το 47% των μαθητών της τάξης πανελλαδικά, στη Φυσική το 50% (πέρυσι το 56%), στη Χημεία το 48%, στα Αρχαία το 36% των υποψηφίων.
Ο υφυπουργός Παιδείας επανέλαβε ωστόσο, σήμερα στην Βουλή, ότι το πρόβλημα δεν ήταν εφέτος ο θεσμός της «Τράπεζας θεμάτων», αλλα ο τρόπος προαγωγής των μαθητών στην επόμενη τάξη ο οποίος και αλλάζει.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία ωστόσο, οι μαθητές έγραψαν εφέτος καλύτερα σε βασικά μαθήματα όπως η Αλγεβρα ή τα Αρχαία, αλλά η διαφορά είναι ότι πέρυσι εάν κάποιος έγραφε κάτω από τη βαθμολογική βάση του 10, ο μέσος όρος του απολυτηρίου του δεν τον άφηνε να μείνει μετεξεταστέος σε ένα μάθημα.
Αντιθέτως εφέτος και με το σύστημα που είχε ψηφιστεί πέρυσι, οι μαθητές έπρεπε να γράψουν πάνω από 10 σε κάθε ένα από τα βασικά μαθήματα για να προαχθούν στην επόμενη τάξη. Αυτό έφερε και τα μεγάλα ποσοστά μαθητών (έφτασαν και το 40% σε συγκεκριμένα σχολεία) που θα έμεναν μεταξεταστέοι εάν δεν κατέθετε ειδική βαθμολογική οδηγία για το θέμα η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με αυτή θα ομαδοποιηθούν κατά την βαθμολογία τους τα μαθήματα Αλγεβρα και Γεωμετρία και τα μαθήματα Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία. Ετσι, ένας μαθητής εάν γράψει π.χ. 15 στην Αλγεβρα και 9 στη Γεωμετρία, δεν μένει μετεξεταστέος στη Γεωμετρία, καθώς ο μέσος όρος των δυο μαθημάτων ανεβάζει τις επιδόσεις του πάνω από το 10.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατατέθηκαν σήμερα στην Βουλή, εφέτος το 31% των μαθητών της Α’ Λυκείου έγραψαν στα Αρχαία κάτω από την βάση (πέρυσι 36%), στην Νεοελληνική Λογοτεχνία 10% κάτω από την βάση (πέρυσι 16%), στην Νέα Ελληνική Γλώσσα 14% (πέρυσι 16%), στην ιστορία έγραψαν κάτω από τη βάση το 37% των υποψηφίων (πέρυσι το 38%), στην Άλγεβρα το 48% (πέρυσι το 57%), στην Γεωμετρία το 47% (πέρυσι το 56%), στην Φυσική εφέτος έγραψε κάτω από την βάση το 50% (πέρυσι το 56%), στην Χημεία εφέτος έγραψε κάτω από τη βάση το 48% (πέρυσι το 53%), στην Βιολογία εφέτος το 41% έγραψε κάτω απο τη βάση (πέρυσι το 34%).

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.