«Πράσινο φως» για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB

Ένα ακόμη βήμα για την υλοποίηση του ελληνοβουλγαρικού διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου (IGB), έγινε σήμερα, Τετάρτη, με την υπογραφή της απόφασης έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων (ΑΕΠΟ) του έργου, από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κ. Γιάννη Μανιάτη.

Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, στην απόφαση λαμβάνονται υπόψη τόσο οι παρατηρήσεις της τοπικής κοινωνίας όσο και τα σχόλια που ελήφθησαν έπειτα από την πρώτη φάση διαβούλευσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).
«Με την υπογραφή της Απόφασης Έγκρισης των Περιβαλλοντικών Όρων για το ελληνικό τμήμα του ελληνοβουλγαρικού διασυνδετήριου (IGB) αγωγού φυσικού αερίου, προχωρούμε στην υλοποίηση ενός ακόμα μεγάλου έργου, που συμβάλλει αποφασιστικά στην προσπάθειά μας να καταστήσουμε την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο της Ευρώπης και σημαντικό παράγοντα σταθερότητας, ασφάλειας και ευημερίας για την ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Μεσογείου και των Βαλκανίων», αναφέρει σε μήνυμά του ο κ. Μανιάτης.

Ο υπουργός Περιβάλλοντος σημειώνει ότι «η στρατηγική σημασία του έργου ενισχύθηκε περαιτέρω από την επιλογή του TAP, καθότι αποτελεί τη μοναδική πρόσβαση της γείτονος χώρας αλλά και της ΝΑ Ευρώπης ευρύτερα, σε νέες πηγές αερίου, ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα και τη συνοχή των αγορών της ευρύτερης περιοχής προς όφελος των καταναλωτών».

Όπως αναφέρει «τα έργα που θα ξεκινήσουν στην βόρεια Ελλάδα την επόμενη χρονιά, θα δημιουργήσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας αξιοποιώντας το επιστημονικό και παραγωγικό εργατικό δυναμικό της χώρας, ενώ θα στηρίξουν άμεσα σημαντικούς κλάδους της εγχώριας βιομηχανίας με, ήδη, ισχυρή παρουσία, τεχνογνωσία και προοπτικές».
Αγωγός 182 χιλιομέτρων
Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία υπόγειου Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΑΦΑ) Υψηλής Πίεσης, 80 barg, για τη διασύνδεση Ελλάδας και Βουλγαρίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 220 εκατ. ευρώ. Ο αγωγός είναι διαμέτρου 32» (81,3 cm) και συνολικού μήκους 182 χιλιομέτρων.
Αρχικά θα μεταφέρει 3 δις κ.μ ετησίως (3 bcm/yr), ενώ σε πλήρη ανάπτυξη θα έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 5 bcm/yr και θα λειτουργεί αμφίδρομα. Η διασύνδεσή του θα γίνει στον υφιστάμενο σταθμό Φυσικού Αερίου στην Κομοτηνή, με κατάληξη άλλον υφιστάμενο σταθμό κοντά στην πόλη StaraZagora της Βουλγαρίας.
Ο ελληνοβουλγαρικός αυτός αγωγός (IGB), εκτός από διασυνδετήριος αγωγός μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας με καθοριστική σημασία για την ενεργειακή ασφάλεια των δύο χωρών, αποτελεί σημαντικό έργο για την υλοποίηση του Νοτίου Διαδρόμου, καθώς και πύλη για την τροφοδοσία των αγορών της ΝΑ Ευρώπης με αέριο από την περιοχή της Κασπίας.
Παράλληλα, σε συνεργασία με τις Ρυθμιστικές Αρχές Ενέργειας της Ελλάδας (ΡΑΕ) και της Βουλγαρίας (SEWRC) προχωρά η δεύτερη και τελική φάση της Διαδικασίας Μίσθωσης Δυναμικού (MarketTest) που θα επιτρέψει, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και Ανάπτυξη (EBRD), την οριστικοποίηση του χρηματοδοτικού σχήματος του Έργου.
Επισημαίνεται ότι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπεριλαμβάνει τον IGB στην πρόταση της προς το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο σχετικά με τα έργα Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI), ενώ έχει ήδη εγκριθεί η συγχρηματοδότησή του με 45 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος EEPR.
Η τελική επενδυτική απόφαση (FID) προβλέπεται να ληφθεί στα μέσα του επόμενου έτους, ενώ η έναρξη κατασκευής αναμένεται για το φθινόπωρο του 2014 και η λειτουργία του έργου από τις αρχές του 2016.

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.