Ο Τιμ Κουκ μάλλον δεν θα μπορούσε να διαλέξει καταλληλότερη στιγμή για να αναθέσει στην Αντζελα Αρεντς τα καθήκοντα της αντιπροέδρου στην Apple. Καθώς τα γυαλιά της Google και το ρολόι της Samsung κεντρίζουν όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των οπαδών της τεχνολογίας, η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Burberry είναι το σωστό πρόσωπο στην κατάλληλη θέση, παρ’ ότι δεν γνωρίζει κανείς αν η Apple θα προχωρήσει σε ευρεία κυκλοφορία της τεχνολογίας της σε μορφή αξεσουάρ, όπως οι ανταγωνιστές της.
Η Αντζελα Αρεντς όμως αναλαμβάνει μια δουλειά που αδιαμφισβήτητα κατέχει όσο λίγοι: την αναζωογόνηση των πωλήσεων του τεχνολογικού κολοσσού.
Η ηλικίας 53 ετών μάνατζερ θα αναλάβει το αξίωμα της πρώτης αντιπροέδρου στην Apple και αποστολή της θα είναι να επιβλέπει και να ελέγχει τη λειτουργία των 400 και πλέον καταστημάτων λιανικής που διαθέτει η εταιρεία παγκοσμίως, καθώς επίσης και τη λειτουργία των διαδικτυακών καταστημάτων της.
«Σε φόρμα» η επιχείρηση
Η Αντζελα Αρεντς θα αναλάβει τα καθήκοντά της στην Apple την ερχόμενη χρονιά έπειτα από περίπου οκτώ χρόνια επιτυχημένης πορείας στον δημοφιλή οίκο ειδών πολυτελείας.
Μόνο τον τελευταίο χρόνο οι μετοχές της Burberry έχουν αυξήσει την αξία τους σε ποσοστό μεγαλύτερο από 40%, ενώ για όλο το χρονικό διάστημα που η αμερικανίδα μάνατζερ βρίσκεται στο τιμόνι της Burberry το ποσοστό φτάνει το 461%! Επιπλέον, η χρηματιστηριακή αξία της βρετανικής εταιρείας αγγίζει σήμερα τα 7,03 δισ. δολάρια, από τα 2,1 δισ. το 2006, όταν η Αντζελα Αρεντς πήγε στην Burberry. Η ίδια μάλιστα δήλωσε ότι «αφήνει την επιχείρηση σε εξαιρετική φόρμα».
Ανοιγμα σε νέες αγορές
Στα σχεδόν οκτώ χρονιά της στην Burberry η Αντζελα Αρεντς αναδείχθηκε σε υπέρμαχο της ενσωμάτωσης της τεχνολογίας στη βιομηχανία της μόδας. Εκμεταλλεύθηκε στο έπακρο τις δυνατότητες της υψηλής τεχνολογίας και του τεράστιου κοινού στο οποίο απευθύνονται. Προώθησε και εκτόξευσε τις διαδικτυακές πωλήσεις της εταιρείας σε τέτοιον βαθμό ώστε να αποτελούν το αντίβαρο της πτώσης των πωλήσεων των καταστημάτων λιανικής, λόγω της κρίσης που πλήττει την παγκόσμια αγορά.
Επιπλέον, η Burberry άρχισε να προβάλλει τις επιδείξεις μόδας ζωντανά στο Διαδίκτυο παρέχοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της να κάνουν παραγγελίες κατά τη διάρκεια των επιδείξεων. Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω της ψηφιακής στροφής της Burberry η Αρεντς απέκτησε το προσωνύμιο η «ψηφιακή Αντζελα».
Μια άλλη επιτυχημένη επιχειρηματική πρωτοβουλία της Αρεντς αφορά το άνοιγμα της Burberry στις αναδυόμενες αγορές, όπου αναπτύσσεται ραγδαία μια νέα οικονομική και κοινωνική τάξη υψηλών εισοδημάτων, η οποία μπορεί να καταναλώσει είδη πολυτελείας.
Προ τριετίας, μάλιστα, η αμερικανίδα μάνατζερ εξαγόρασε αντί 83 εκατ. ευρώ τα 50 καταστήματα που είχε παραχωρήσει με franchise στην Κίνα, ώστε να έχει τον άμεσο έλεγχο σε αυτά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple Τιμ Κουκ αναζητεί ένα ικανό άτομο για τη συγκεκριμένη θέση από την περυσινή χρονιά, όταν απέλυσε τον προκάτοχο της Αρεντς, Τζον Μπροουετ, έπειτα από μόλις έξι μήνες.
Η καλή απόδοση της Αρεντς είναι υψηλής σημασίας και για τον ίδιο τον διάδοχο του «μυθικού» Στιβ Τζομπς, αφού δύο χρόνια μετά τον διορισμό του στην ηγεσία της Apple οι επιχειρηματικές του κινήσεις δεν έχουν ακόμη καταφέρει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών και των πελατών του τεχνολογικού γίγαντα.
Πέντε λόγοι επιτυχίας
- Πέντε λόγοι είναι αυτοί που κάνουν ιδανική τη μεταγραφή της Αντζελα Αρεντς από την Burberry στην Apple, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Guardian».
- Πρώτα απ’ όλα, η αντίληψή της σχετικά με τη χρησιμότητα της ψηφιακής τεχνολογίας και κυρίως του Διαδικτύου στην αύξηση της δραστηριότητας μιας επιχείρησης. Η ιστοσελίδα της Burberry είναι μεταφρασμένη σε οκτώ γλώσσες ενώ είναι προσβάσιμη από χρήστες σε 100 και πλέον χώρες. Στην τελευταία ετήσια έκθεση της εταιρείας προβλέπεται «η διάλυση των ορίων διαχωρισμού φυσικών και ψηφιακών καναλιών πώλησης».
- Δεύτερον, η Αρεντς αντιλαμβάνεται την πολυτέλεια. Στα επτά χρόνια της στην Burberry τη μετέτρεψε σε παγκόσμια μάρκα πολυτελείας και εκσυγχρόνισε την εικόνα της.
- Τρίτον, είναι Αμερικανίδα αλλά κατανοεί εξίσου την ευρωπαϊκή και την ασιατική αγορά. Μετά την επιτυχημένη της πορεία στον αμερικανικό οίκο Donna Karan New York (DKNY), πήρε μια κλασική αγγλική μάρκα και την έκανε δημοφιλή στην κινεζική αγορά, στην οποία η Apple αντιμετωπίζει ακόμη προβλήματα αποδοχής.
- Τέταρτον, κατανοεί τη λιανική πώληση. Εχοντας δημιουργήσει ένα παγκόσμιο δίκτυο των καταστημάτων για την Burberry, η Αρεντς γνωρίζει πώς να βελτιστοποιήσει την εξυπηρέτηση στα καταστήματα της Apple.
- Τέλος, αναγνωρίζει την αλληλεπίδραση της τεχνολογίας με τη μόδα. Το κεντρικό κατάστημα της Burberry στο Λονδίνο έχει χαρακτηριστεί το πιο προηγμένο τεχνολογικά κατάστημα μόδας στον κόσμο. Διαθέτει μεταξύ άλλων «μαγικούς» καθρέφτες που μετατρέπονται σε οθόνες μέσω ενός μικροτσίπ που υπάρχει στα ρούχα και διαδραστικούς χώρους, όπου οι πελάτες του καταστήματος μπορούν να σχεδιάσουν τη δική τους γραμμή ρούχων.
Ενας Βρετανός που ξέρει από μόδα
Ο Κρίστοφερ Μπέιλι θα καλύψει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Burberry
Ο Κρίστοφερ Μπέιλι είναι η απόδειξη ότι ένας άνδρας μπορεί να καταλάβει, ακόμη και να δημιουργήσει τη μόδα. Ο ηλικίας 41 ετών Βρετανός θα καλύψει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Burberry, όταν η απερχόμενη Αντζελα Αρεντς μετακομίσει οριστικά στην Apple, την ερχόμενη άνοιξη. Ο Μπέιλι ανέλαβε τον ρόλο του επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος στον διάσημο οίκο ειδών πολυτελείας σε ηλικία μόλις 29 χρόνων και έχει καταφέρει από τότε να δώσει άλλη πνοή στην προσπάθεια της Burberry να μετατραπεί από μια βρετανική μάρκα σε παγκόσμια πολυτελή επωνυμία.
Ο Κρίστοφερ Μπέιλι θα καλύψει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Burberry
Ο Κρίστοφερ Μπέιλι είναι η απόδειξη ότι ένας άνδρας μπορεί να καταλάβει, ακόμη και να δημιουργήσει τη μόδα. Ο ηλικίας 41 ετών Βρετανός θα καλύψει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Burberry, όταν η απερχόμενη Αντζελα Αρεντς μετακομίσει οριστικά στην Apple, την ερχόμενη άνοιξη. Ο Μπέιλι ανέλαβε τον ρόλο του επικεφαλής του δημιουργικού τμήματος στον διάσημο οίκο ειδών πολυτελείας σε ηλικία μόλις 29 χρόνων και έχει καταφέρει από τότε να δώσει άλλη πνοή στην προσπάθεια της Burberry να μετατραπεί από μια βρετανική μάρκα σε παγκόσμια πολυτελή επωνυμία.
Το πέρασμά του από τους μεγαλύτερους οίκους της παγκόσμιας μόδας, όπως η Donna Karan και ο Gucci, τον δίδαξαν προσοχή στη λεπτομέρεια και προσήλωση στον στόχο, αξίες που αναγνώρισαν οι ιθύνοντες της Burberry, παρά την έλλειψη εμπειρίας του Μπέιλι στη διοίκηση μιας επιχείρησης. Το έργο του Κρίστοφερ Μπέιλι στην Burberry όμως φανερώνει ότι δεν χρειάζεται κανείς εμπειρία για να χαρακτηριστεί πρωτοπόρος. Οχι μόνο επένδυσε στο ψηφιακό μέλλον της εταιρείας, τη στιγμή που οι ανταγωνιστές του το δαιμονοποιούσαν, αλλά προχώρησε και σε καινοτομίες, όπως η δημιουργία μιας ιστοσελίδας πληθοπορισμού (crowd-sourcing). Εκεί οι θαυμαστές της Burberry μετατρέπονται σε μοντέλα και παράλληλα στους καλύτερους διαφημιστές της φορώντας τα ρούχα της εταιρείας και ανταλλάσσοντας φωτογραφίες.
Οι προοδευτικές ιδέες έφεραν στον Μπέιλι διεθνή αναγνώριση και πλήθος βραβείων. Το περιοδικό «Forbes» μάλιστα τον έχει συμπεριλάβει στη λίστα με τα 10 πλέον σημαίνοντα πρόσωπα στη διαμόρφωση του χώρου της μόδας.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ