Στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής χωρίς το τέλος πλόων

Αισιόδοξοι ότι εντός των προσεχών ημερών θα κατατεθεί τελικά, μετά από ατέλειωτα μπρος πίσω, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο«Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», εμφανίζονται στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Πρόκειται για το «στοιχειωμένο», όπως το χαρακτηρίζουν αρκετοί, νομοσχέδιο που έχουν συν-επεξεργαστεί επανειλημμένως τα υπουργεία Οικονομικών και Τουρισμού, καθώς κάθε φορά που έφτανε ένα βήμα πριν από τη συζήτησή του στη Βουλή, προέκυπταν αλλαγές, στην εντελώς αντίθετη μάλιστα κατεύθυνση, και η διαδικασία «πάγωνε».
Σύμφωνα με πληροφορίες το βράδυ της Τρίτης υπήρξε πολύωρη σύσκεψη αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Ναυτιλίας, παρουσία του Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, όπου το νομοσχέδιο αναλύθηκε για μια ακόμη φορά άρθρο προς άρθρο και μπήκαν οι τελευταίες «πινελιές».
Από το καινούριο νομοσχέδιο, πάντως, απουσιάζουν οι κρίσιμες διατάξεις για το τέλος παραμονής και πλόων των σκαφών αναψυχής, οι οποίες – όπως είχε αποκαλύψει το «Βήμα» στις 27 Σεπτεμβρίου – αποφασίστηκε να προσδιοριστούν με ξεχωριστό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών..
Πληροφορίες αναφέρουν, πως σε αυτό θα προβλέπεται για τα σκάφη από 8-10 μέτρα να καταβάλλεται ένα εφάπαξ ποσό, για σκάφη από 10-12 μέτρα ένα προσαυξημένο ποσό και από τα 12 μέτρα και άνω θα γίνεται η φορολόγηση από το πρώτο μέτρο.
Δύο γραμμές για το τέλος
Το θέμα της φορολόγησης των «σκαφάτων», πάντως, αποτελεί διαχρονικά «αγκάθι» για την κυβέρνηση, καθώς και πριν από περίπου ένα χρόνο ο τότε υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης αναγκάστηκε να αποσύρει την τροπολογία για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής, ύστερα από αντιδράσεις βουλευτών.
Επίσης πληροφορίες αναφέρουν πως το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε σημείο τριβής και δεν προχωρούσε, καθώς υπήρχε διαφορετική αντίληψη για αυτό από τους υπουργούς Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.
Ο Μ. Βαρβιτσιώτης θεωρούσε πως η δική του θέση, κατά της επιβολής του τέλους, είχε αναπτυξιακό χαρακτήρα, αφού στόχευε στην προσέλκυση περισσότερων σκαφών στην ελληνική σημαία, ενώ στο υπουργείο Οικονομικών η προτεραιότητα ήταν και παραμένει η είσπραξη περισσότερων φόρων από περισσότερες πηγές.
Ηλεκτρονικά οι διαδικασίες
Με το παρόν νομοσχέδιο, πάντως, το υπουργείο Ναυτιλίας στοχεύει να γίνονται πλέον με ηλεκτρονικό τρόπο όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την διευκόλυνση των πολιτών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών. Όπως λένε συνεργάτες του Μ. Βαρβιτσιώτη σκοπός είναι η τεχνολογία και η ευελιξία να αντικαταστήσουν τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας που υπάρχει σήμερα.
Το «Βήμα» είχε παρουσιάσει πριν από μερικές ημέρες τις ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο που ήταν:
– Επιτρέπεται η μικτή χρήση σε ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη
– Το ιδιωτικό σκάφος που νοικιάζεται θα πληροί τις ίδιες προϋποθέσεις με το επαγγελματικό
– Δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).
– Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης.
– Σκάφη ως τα 24 μέτρα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat» (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).
– Δημιουργείται βάση δεδομένων για επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής και τήρηση μητρώου με ηλεκτρονικό τρόπο.
– Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές και ηλεκτρονικά.
«Πρέπει να αναπτύξουμε το γιότινγκ στη χώρα μας σε ένα γενικότερο πλαίσιο και να δώσουμε τη δυνατότητα να παρέχεται όχι μόνο από επαγγελματίες, όπως ισχύει ως σήμερα, αλλά και από τους ιδιώτες» είχε δηλώσει κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο «Βήμα».

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.