Aπό το Αλιβέρι στις διεθνείς αγορές του εσπρέσο

Η περίοδος της ύφεσης, επώδυνη ως και καταστροφική για πολλές επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς, μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και ως περίοδος ευκαιρίας για αρκετές άλλες.

Η περίοδος της ύφεσης, επώδυνη ως και καταστροφική για πολλές επιχειρήσεις της ελληνικής αγοράς, μπορεί να αποδειχθεί ακόμη και ως περίοδος ευκαιρίας για αρκετές άλλες. Κυρίως μικρές επιχειρήσεις που απευθύνονται σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταναλωτών, οι οποίοι επιλέγουν με κριτήρια την παράδοση και την ελληνικότητα. Η αγορά του καφέ στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων παρουσιάζει εντυπωσιακή κινητικότητα, τόσο σε επίπεδο εταιρειών όσο και σε επίπεδο κατηγοριών του προϊόντος. Πρόκειται για το ρόφημα που βρίσκεται στη δεύτερη θέση της κατανάλωσης μετά το… νερό! Η κρίση τροποποίησε τις καταναλωτικές συνήθειες. Και η κατανάλωση στο σπίτι αυξήθηκε, ενώ μειώθηκε στα καφέ και τις καφετέριες. Ετσι η κατανάλωση του ελληνικού καφέ –ως «σταθερής αξίας» –που διατηρεί ούτως ή άλλως ηγεμονικά μερίδια στην αγορά αυξάνεται, κερδίζοντας την τελευταία περίοδο καταναλωτές νέους σε ηλικία. Επίσης αν και ο εσπρέσο συνεχίζει να διατηρεί υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, εμφανίζει σημάδια κόπωσης σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Σε κάμψη βρίσκεται η κατανάλωση του στιγμιαίου όπως και του καφέ φίλτρου. Παράλληλα αλλάζει και η αγορά. Δεκάδες μικρές εταιρείες –ορισμένες από αυτές έχουν ευκαιριακή λειτουργία –λειτουργούν στη σκιά των μεγάλων του κλάδου και δραστηριοποιούνται κυρίως στις αγορές του ελληνικού και του εσπρέσο.
Επενδύσεις


Ωστόσο λίγες από αυτές έχουν επενδύσει στην παραγωγική δραστηριότητα, ενώ άλλες κατόρθωσαν να μετεξελιχθούν από παλιό παραδοσιακό καφεκοπτείο σε σύγχρονες παραγωγικές μονάδες επεξεργασίας καφέ. Η εταιρεία Draculi Coffee AE στο Αλιβέρι της Εύβοιας ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Διατηρώντας παραδοσιακή σχέση με τη συγκεκριμένη αγορά για πολλές δεκαετίες πέρυσι, στη διάρκεια του 2012 είχε πωλήσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ και όπως λέει μιλώντας προς «Το Βήμα» ο κ. Ιάκωβος Δρακούλης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, «έχουμε ρυθμούς ανάπτυξης 10% κάθε χρόνο» και προσθέτει πως «το 2014 πιστεύουμε ότι θα έχουμε τουλάχιστον 40% αύξηση των πωλήσεών μας». Και τούτο παρά το γεγονός όπως λέει ο ίδιος ότι «έχουμε τον ακριβότερο ελληνικό καφέ, διότι το χαρμάνι του έχει υψηλό κόστος». Βασική αγορά της εταιρείας Draculi Coffee AE είναι τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και το κέτερινγκ, ενώ από τον περασμένο Μάρτιο άρχισε να δημιουργεί δίκτυο στις κατηγορίες των καταστημάτων delicatessen και στα μίνι μάρκετ. Δειλά-δειλά έχει αρχίσει και την εξαγωγική του δραστηριότητα στη διάρκεια του τελευταίου ενάμιση χρόνου. Πρόκειται βεβαίως για μικρές ποσότητες και περιορισμένες πωλήσεις, ωστόσο ο κ. Δρακούλης, αν και ομολογεί ότι δεν είναι καθόλου εύκολη επιλογή, πιστεύει ότι μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα επιμένοντας σε αυτήν. Ως τώρα εξάγει στη Γερμανία, την Ουκρανία, θεωρεί ότι στην αγορά της Ρωσίας «θα πάμε πολύ καλά» και ευελπιστεί ότι θα κατορθώσει να κάνει εξαγωγές και στην Κίνα. Βασικό εξαγωγικό προϊόν στην προκειμένη περίπτωση είναι ο εσπρέσο, για τον οποίο υπάρχει υψηλή ζήτηση. Εχοντας ως παρακαταθήκη την ως τώρα ικανοποιητική σταδιοδρομία των προϊόντων του στην αγορά των ξενοδοχείων («Χίλτον», «Αστέρας Βουλιαγμένης», «Costa Navarino» και «Πεντελικόν» με τον καφέ φίλτρου) θεωρεί ότι θα κερδίσει το στοίχημα και της λιανικής αγοράς.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολούθησε το Βήμα στο Google news και μάθε όλες τις τελευταίες ειδήσεις.